AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Hei! Høsten for to år siden oppdaget jeg en kul nede ved lysken, varierende i str men mellom 0.5-1 cm (i lengde, ikke bredde). Ble selvfølgelitt redd og bekymret, og dro til legen. Der fikk jeg beskjed om at det bare var en betennelse i en hårkjertel (eller noe sånt), og fikk i tillegg videre henvisning til ultralyd for å dobbeltsjekke dette. Det stemte jo, ingen kreft eller annet farlig, heldigvis. Legen min sa at jeg bare kunne prøve å klemme "væsken" ut, og det har jeg prøvd også. I starten uten hell, men for noen mnd siden fikk jeg ut litt. Problemet er at det fortsatt er sånn, flere mnd etter jeg fikk det første gangen! Klemme og klemmer, men det er som en kvise som aldri går tom! Den ene dagen kan jeg tro at nå, endelig er den tom, men et par dager seinere er det væske der igjen.....Noen som har vært borti noe lignende? KOmmer det til å være sånn for alltid?? Synes det er skikkelig ekkelt, og vil så gjerne bli kvitt hele dritten... Anonym poster: 49ec99c5b494de9d3ac448e6cea3b802
Marsipan Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Jeg hadde en sånn under armen. Fikk beskjed om at det var en betent svettekjertel. Da det ikke ga seg etter en tid fjernet fastlegen min den. Ei bedøvelsesprøyte, tre minutters "kirurgi" og problemet var borte.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Dersom det bare er blank væske er det ikke vits i å klemme. Du må få ut driten. Enten må du stikke hull med en nål, hardt og bestemt, og så klemme ut all gugga eller så må du la den være så kroppen kan ta seg av den selv. Det klarer den ikke når du klemmer og klemmer på den. Anonym poster: 8dfc18c971e1d9481ba365e9010b46a1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Det kommer både væske og gugge for å si det sånn.... Har prøvd å la være å klemme en periode også, men det ender bare med at den blir øm og "full" av gugge, og hvis jeg så vidt tar i den så sputer det ut.....blæææhhh, det er så ekkelt Anonym poster: ac435c22207f86fa0630af6320b10fea
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Jeg har fått antibiotika for det der (men min kul var litt større), de kunne også fjerne den "kirurgisk". Hvis du ikke klarer å klemme det ut så bør du gå tilbake til legen for å få hjelp eller andre alternativer. Anonym poster: 0d746de69a854bda9ed2cfaad7681bbe
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 Det kommer både væske og gugge for å si det sånn.... Har prøvd å la være å klemme en periode også, men det ender bare med at den blir øm og "full" av gugge, og hvis jeg så vidt tar i den så sputer det ut.....blæææhhh, det er så ekkelt Anonym poster: ac435c22207f86fa0630af6320b10fea Jeg synes det høres kult ut. Digger kviser Det kan virke som om du har en slik cystekvise. De kommer tilbake og tilbake om du ikke klarer å få ut roten. Neste gang du har tømt den må du presse ekstra til etter at du har tømt alt for å være sikker på at det ikke kommer ut mer. Kjenn på den. Kjennes den hard ut så står det mest sannsynlig mer i den. Går ikke det får du dra til legen på nytt. Anonym poster: 8dfc18c971e1d9481ba365e9010b46a1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Jeg så på tv på "flaue sykdommer" at noen hadde slike betente kjertler bak i rompa. Det var skikkelig smertefullt, og han fikk operert ut hele greia, og ble helt fint. Kansje du skal se om du får operere den ut TS? Vet ikke helt hva jeg synes om å sitte å klemme og klemme for å få ut "roten" hva er roten da egentlig? Er det ikke snakk om en betent hårsekk? Hva er forskjellen på betent hårsekk og betent hår-kjertel? Anonym poster: 38544fd388061273793695cbc497e0df
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 Det er nok ikke en kvise lengre, men en betennelse som du trenger antibiotika for å bli kvitt. Ta en tur innom legen din igjen. Dette vil ikke gå over av seg selv (selv om du fortsetter å klemme)
Gjest Drue Skrevet 9. august 2012 #9 Skrevet 9. august 2012 Jeg var hos hudspesialist pga. betennelse i hårsekk, og da fikk jeg resept på dalacin. Det er en slags antibiotikastift. Det gjorde susen hos meg
Gjest Skogmann Skrevet 9. august 2012 #10 Skrevet 9. august 2012 Hadde en HELT lik som du beskriver. Legg deg i badekaret med grønnsåpe en halvtimes tid. Deretter er det bare å forsiktig klemme all gørra ut. Du trenger ikke ta i så mye. Kommer endel blod, og badekaret ser ut som noe fra en skrekkfilm, men det funket veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #11 Skrevet 10. august 2012 Takk for svar:) Skal prøve å klemme selv, men hvis det ikke går over så blir det nok legetur...Men, det er vel ikke farlig på noe som helst vis? Så jeg trenger ikke slenge meg på telefonrøret ila neste uke liksom? Anonym poster: ac435c22207f86fa0630af6320b10fea
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #12 Skrevet 10. august 2012 Høres ut som en sånn betent/tett talg kjertel for meg, har hatt et par selv, men de har gått bort når jeg har stukket hull og klemt ut. Men det er viktig at du får alt ut, ellers kan de komme tilbake visst nok:\ Men om du fortsatt er så plaget og den ikke vil bort samme hvor mye du stikker og klemmer, så ville jeg tatt en tur til legen så du slipper å plages. Anonym poster: 2113f1282b0ac9cb749f142bae505163
Gjest Drue Skrevet 11. august 2012 #13 Skrevet 11. august 2012 For all del, ikke stikk hull og klem. Det krever sterilt utstyr og en som vet hva h*n driver med. Betennelsen kan bli verre hvis du klemmer på den, og dessuten kan du få infeksjon. Gå til legen og spør om dalacin, hvis dere er sikre på at det er betennelse i hårsekk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå