Gå til innhold

Jente tur

Betty2

18 stemmer

1. 1. Juleshopping, hvor?

• Riga
      6
    • Tallin
      2
    • Praha
      8
    • Budapest
      5

Anbefalte innlegg

Jeg og to venninner har tenkt oss på Jente tur / juleshopping i desember.

Valget står mellom 4 plasser, Riga, Tallin, praha og Budapest

Hvilken plass mener DU vi bør reise til, legg gjerne ved litt info ang pris nivå og hva som MÅ ses og gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig lyst til å dra til praha selv, så jeg ville valgt det;)

Har ei venninne som var på jentetur til tallin, og det var visst en kjempebra tur.

Tror reisefølge spiller en større rolle enn selve plassen på slike turer;)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Har vært på juletur til Praha to ganger, og det er bare helt nydelig. Det er snø, lys i gatene, juletrær og julemarked over alt. Det er i hvertfall virkelig god stemmning. En fin anledning til å handle julegaver også. Måtte kjøpe meg ekstra koffert til hjemturen... krystall kommer du ikke unna, men de har fine julekuler og slikt også. Har du venninner du ikke vet hva du skal kjøpe til, er en fin krystallskål med snop i en sikker vinner. De har også billige klær og sko! de hadde skosalg da jeg var der, så gikk amokk i den butikken o`g jeg...

Har nylig vært i budapest, og thermalbadene der er bare fantastiske. Men husk å ta med badesko! har ikke sett julestemmningen der, men er sikkert koselig. Der kan du kjøpe billige duker, hansker, væsker, huer og vin. i markedshallen vi var innom solgte de i tilleg til det nevnte også frukt, grønnsaker, krydder, pølser, spekepølser og myyye annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten vært i Tallin også. Men der er det kaaaaldt! og vil personlig anbefale Praha i stedet. De har marked og slike koselige ting her også, men det er så kaldt at ørene detter av viss ikke du kjøper deg en "russerlue"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praha er fantastisk! Var på juleshopping med mamma der i fjor. I År blir det spa i Riga med en venninne, håper det er en fin by også!

-CoffeeCup :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besøkt alle fire stedene og likte Tallinn best pga atmosfæren og maten. Det er litt kjølig vind der til tider, men den andre gangen jeg var der hadde jeg pakket med et lunt skjerf ;-)

De har brukbare butikker også, og nydelig sjokolade (som anbefales å gi bort som gave; både til andre og til seg selv!), men jeg ville valgt å dra til Budapest om dere vil handle mye og vil ha flere butikker å besøke. Det er veldig fint der, mange butikker (både de vanlige, + egne boutiques). Det er også fint der, og rent. Link til info om julemarkedet:

http://www.budapest-tourist-guide.com/budapest-christmas-fair.html

Praha er et fint og hyggelig sted, men jeg har ikke følt behov for å dra tilbake (men anbefaler det absolutt, for det er verdt å besøke en gang). Riga var kjedelig for meg; fant lite å handle, og jeg synes personlig at de andre byene dere vurderer er mer spennende og flottere enn Riga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...