Gå til innhold

Er det mulig å direkte be en kvinne om å ta initiativ dersom hun er interessert?

46 stemmer

1. 1. Er det greit å forlange at kvinnen tar kontakt om hun er interessert? (les hele innlegget før du svarer)

• Nei
      8
    • Ja
      38

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Se for dere følgende to situasjoner, og hva som ofte skjer fordi folk ikke kan være ærlige, og prøver å være snill.

På fylla ved stengetid: Jeg møter en kvinne på fylla som jeg snakker med en del, og liker godt. Når det stenger er det jo naturlig å be om telefonnummer/facebook. Vi legger hverandre til på facebook/bytter telefonnummer, men dagen derpå skjønner hun at hun egentlig ikke var så interessert likevel. Jeg sitter igjen med en ny totalt unødvendig venn på facebook, og må bruke mye energi før jeg til slutt bare må anta at hun egentlig ikke var interessert.

Første date: Jeg vet allerede før vi går fra hverandre at jeg ønsker å treffe henne igjen. Hun sier av ren høfflighet at dette var koselig og at hun kunne tenke seg å treffes igjen. Men når jeg tar kontakt senere viser det seg at hun egentlig ikke var så interessert.

Synes dette er ganske slitsomt, og ønsker heller å legge ballen direkte i fanget på damen med en gang.

Jeg har derfor lyst å heller gjøre dette:

På fylla ved stengetid: "Jeg synes du virker veldig grei og kunne gjerne tenke meg å bli bedre kjent med deg. Dersom du tenker det samme, legg meg til som venn/send melding på facebook i morgen [skriver ned navnet/nr på en lapp].

På date (i det vi går fra hverandre): "Jeg synes dette var veldig kjekt. Du trenger ikke å si hva du mener her og nå, men dersom du ønsker å treffes igjen, forventer jeg at du kontakter meg i morgen!"

I begge tilfeller vil jeg altså være så freidig at jeg gir kvinnen direkte beskjed om at det er HUN som må ta initiativet. Jeg sier jo også ganske direkte at jeg er interessert.

Kvinner, er dette lurt, eller blir også dette for mye forlangt av dere?

Anonym poster: a842097b7688cd4559b961a2b9bc8140

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ops, der stemte jeg feil!

Det jeg egentlig skulle stemme var JA. Det er fullt mulig.

Det er mye enklere å bare be de være ærlige om de faktisk er interessert. Og jeg er jente. :)

Anonym poster: 86440121167ef35e0dce9b0d0d41682e

AnonymBruker
Skrevet

og der fikk jeg endra stemmen min. ;)

Anonym poster: 86440121167ef35e0dce9b0d0d41682e

Skrevet

For meg selv kommer det nok an på hvor interessert jeg er i utgangspunktet. Det er nok en stor mulighet for at jeg ikke ville tatt aktivt kontakt selv om jeg var litt interessert.

Altså - større sjanse for at du hadde truffet meg igjen dersom du tok kontakt selv.

Skrevet

Ja jeg ville tatt den utfordringen om jeg var interessert :)

Skrevet (endret)

Nå er ikke jeg en kvinne, men jeg hadde ikke gått frem på den måten rent personlig. Grunnen til det er at om hun virkelig liker deg, så vil hun ta kontakt, men ettersom du nettop har møtt henne og hun kanskje fortsatt er litt usikker, så risikerer du å miste kontakten. Derfor er det en unødvendig risiko å ta etter min mening.

Med det sagt, så mener jeg at du skal stille krav til kvinner og ikke være redd for å spille ballen over i deres halvdel og la de ta initiativ. Men nøkkelen er å gjøre det på en måte slik at det ikke er ekstremt vanskelig for henne å ta kontakt. Gjør det enkelt for henne. Vær en person det er enkelt å ta kontakt med. Forslaget ditt ved fylla etter stengetid er ikke så ille og jeg har ofte gitt vekk nummeret mitt selv på lignende måter, men den etter date blir litt for konfronterende synes jeg og du vil kanskje skremme vekk selv en som er interessert.

Min personlige favoritt, som jeg har brukt to ganger når jeg har vært i tvil om en kvinnes intensjoner.

"Jeg har av og til litt problemer med å lese en kvinnes signaler. Er du interessert i meg som mer enn en venn?"

God øyekontakt når jeg sier det og god øyekontakt når hun kortslutter innvendig etter å ha fått spørsmålet.

Den ene gangen jeg stilte dette spørsmålet, så svarte hun ved å kysse meg.

Den andre gangen jeg gjorde det med en annen kvinne, så virket det rett og slett som hun kortsluttet litt. Hun var ikke vant med slike spørsmål eller å bli konfrontert på denne måten. Jeg sa at jeg var ikke interessert i å skille lag med mine venner og reise langt vekk uten at hun virkelig var interessert i meg. Til slutt måtte hun innrømme at hun var interessert og vi dro sammen.

:)

Endret av Janus
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg syns det hørtes greit ut ts for da slipper man å tenke at: virker jeg desperat dersom jeg tar kontakt først? Skal jeg vente til han tar kontakt først? Og lignende ting som kan svirre i hodet.

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg kan være interessert men likevel ikke ta kontakt først før jeg tenker jo at dersom han vær interessert så hadde han tatt kontAkt, og tenker gjerne at det er kjipt å ta kontakt først når han ikke virker interessert.

Gjest Macha Mong Ruad
Skrevet

Jeg tenker at i utgangspunktet er det en selvfølge at begge er like aktive, og ved å kreve at hun gjør det setter du deg selv i en helt passiv rolle. Siden jeg ikke liker enveisinitiativ, fra noen sider, ville jeg mistet interessen litt, og du gjør det også lett å tenke at da kan det være det samme. Når du pålegger henne ting virker du også litt kontrollerende og krevende.

Men jeg er veldig for å være direkte, men tror det er bedre å være åpen om egne interesser, og si feks ting som "jeg liker deg og har lyst til å treffe deg igjen." Da vet hun at du er interessert, og da vil hennes terskel for å ta kontakt være lavere, og det er også fort at hun svarer like ærlig, siden du tok steget og satte det som standard.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er antifeministiske når det gjelder dating. Det vil si, de forventer at mannen betaler for alt, de forventer at mannen ordner med mat/spisested, de forventer at mannen ordner med daten og de forventer at mannen tar kontakt og spør om hun er interessert.

Kvinner er motstandere mot at kvinner skal ta kontakt, mot at kvinner skal ordne med daten, mot at kvinner skal lage mat/evt. ordne med spisested.

Det eneste en kvinne mener en kvinne skal trenge å gjøre er å møte opp.

Anonym poster: c0b8431f537ba12136c698e30cb74637

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Først må jeg bare si at jeg føler det samme problemet er like utbredt andre veien - altså at det er gutten som er sånn som jenta du beskriver her.

Men det er jo en uting uansett.

Som jente tenker jeg at hvis jeg er litt interessert så er det som evt holder meg tilbake fra å ta kontakt at jeg er usikker på hva han tenker og vil.

Sett i et sånt lys så synes jeg absolutt at det kunne vært greit med en slik utfordring som du foreslår her - men da er det viktig at du får fram at du faktisk er interessert og oppriktig vil at hun skal ta kontakt.

Faren er jo - at man tror det er bare noe du sier for å slippe å ta kontakt selv - ergo du er ikke så interessert. Og så er man like langt...

Anonym poster: e24bf173ffc3765e28beef8bb851c877

Skrevet

På fylla ved stengetid er det samme som å spille russisk rulett.

• Liker 2
Skrevet

På fylla ved stengetid er det samme som å spille russisk rulett.

Korrekt.

Man risikerer døden ved å spørre en kvinne om hun er interessert i å møtes igjen etter stengetid.

AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke si forventer for det er ikke et bra ord!

Anonym poster: 7972e9ff71151f792908dee60086fdc5

Skrevet

Korrekt.

Man risikerer døden ved å spørre en kvinne om hun er interessert i å møtes igjen etter stengetid.

hehe Man risikerer nok å få både det ene og det andre faktisk.

Men hvis man bare ser på det å finne en partner så risikerer man å få et høyst uegnet individ.

Skrevet

hehe Man risikerer nok å få både det ene og det andre faktisk.

Men hvis man bare ser på det å finne en partner så risikerer man å få et høyst uegnet individ.

Jaha? Så om jeg møter en pen jente før stengetid så er hun et ludder? Eller om jeg har snakket med henne hele kvelden og utveksler kontaktinformasjon før vi skiller lag så er sannsynligheten høy for at hun er et "høyst uegnet individ"?

Dette blir for dumt. Og om du ikke ser det selv, vel...

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Kvinner er antifeministiske når det gjelder dating. Det vil si, de forventer at mannen betaler for alt, de forventer at mannen ordner med mat/spisested, de forventer at mannen ordner med daten og de forventer at mannen tar kontakt og spør om hun er interessert.

Kvinner er motstandere mot at kvinner skal ta kontakt, mot at kvinner skal ordne med daten, mot at kvinner skal lage mat/evt. ordne med spisested.

BS. Verken mer eller mindre!

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

når eg treff nokon på fylla som meiner eg har verdas vakraste raudvinsansikt seier eg:

"om du syns det same når du vakner (åleine) i morgon kan du søke meg opp på fb. om ikkje så treng eg ikkje vente på mld osv.."

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er ikke romantisk med feminisme under dating. Jeg mener det seriøst. Når det kommer til å gjøre ting ute syns jeg mannen kan være mann,om dama inviterer han hjem til seg da kan det mer bli sånn at han bare trenger å møte opp. det syns jeg
  • Liker 1
Skrevet

Jaha? Så om jeg møter en pen jente før stengetid så er hun et ludder? Eller om jeg har snakket med henne hele kvelden og utveksler kontaktinformasjon før vi skiller lag så er sannsynligheten høy for at hun er et "høyst uegnet individ"?

Dette blir for dumt. Og om du ikke ser det selv, vel...

Poenget mitt er at det er mange mer eller mindre umodne og tvilsomme individer som reker ute byen.

En annen sak er at veldig mange er opptatt. Og de er da i praksis bortkastet tid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...