Gjest Donna Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Kan noen svare meg kjappt på hvordan jeg får laget ulike mapper inne på en brennecd? Jeg skal brenne bilder nå - men vil ha orden på de. Hvordan gjør man?
Crazee Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Varierar vel litt med kva brenneprogram du brukar, men prøv å høgreklikke og sjå om du ikkje får opp eit valg om å lage mappe der. Om det ikkje er valg for dei i ei knapperad eller menyen.
Mrs. B Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Du skal jo kunne hente inn hele mapper, så hva om du evt. lager ferdig mappene på forhånd og så henter de inn? Men det skal igrunnen ikke være noe problem å opprette rett på CDen heller da.. Hvilket brenneprogram bruker du?
Saga Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Er det ikke en forskjell om man bruker CD-R eller CD-RW?
CreatureCanis Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 CD-R = CDer som er brent er brent, og kan ikke brennes paa om igjen selv om det er mer plass paa dem... CD-RW = ReWritable, kan skrives til selv om det befinner seg informasjon paa allerede...
Gjest Lea Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 CD-R = CDer som er brent er brent, og kan ikke brennes paa om igjen selv om det er mer plass paa dem... Dette er litt feil. Det går an å brenne flere datafiler på en brukt CD-R. Brenner man musikk er det annerledes.
Mrs. B Skrevet 16. februar 2004 #7 Skrevet 16. februar 2004 Man kan brenne videre på de aller fleste CD-R cder så lenge man holder en session åpen når man brenner. (Dvs. at du må velge nei om du får spørsmål om å Close CDen.) Begrensingen er at du bare kan brenne på den mens det fortsatt er plass, og du kan kun legge til filer og ikke brenne over. Har du f.eks tidligere brent ut en fil på CDen som heter "brev.doc", får du ikke brent denne filen på CDen på nytt med samme filnavn. Kaller du den derimot noe annet eller legger den i en ny mappe, så går det fint. Det er som regel begrenset hvor mange ganger man kan legge til ting på en CD-R plate, og det er heller ikke sikkert at det går an å brenne på den igjen om du skulle bruke et annet program enn forrige gang.
CreatureCanis Skrevet 16. februar 2004 #8 Skrevet 16. februar 2004 Have you seen... Jaja, en laerer stadig noe nytt.. Jeg er ikke noe fan av og oppbevare ting paa CD jeg. Borsett fra filmer for de tar saa forbaska mye plass. Alt annet forblit paa diskene mine..
Saga Skrevet 17. februar 2004 #9 Skrevet 17. februar 2004 Det jeg mente var at om Virgo bruker en CD-RW så kan hun kanskje holder mer orden på mappene sine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå