Japp Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Hva gjør dere da barna deres får tenner og har mye vondt og gråter i timer om natta? Er dere på rommet med det, eller tar du det opp igjen og inn i f.eks stua? Hvilke tenner var verst for barna å få? Og hvor lenge ble det søvnløse netter? Vi er på 4. kvelden/natta hvor hun våkner og er våken rundt tre timer før hun sovner igjen.
onyx Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Vi tar de opp. Har alltid gjort det siden ingen av oss ser helt poenget i å tilbringe timesvis på et mørkt soverom med en våken og gråtende baby. Opplever faktisk det motsatte, at å gå ut av soverommet avleder og gjør at barnet sovner igjen fortere. Og er det våketid pga smerter gir vi paracet e.l. En god natts søvn er viktig for alle mann. Her virker det som jekslene er vonde å få. Fortenner merket vi knapt noe til da de kom, men jeksler er dryge og ubehagelige.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Jeg tar henne opp. Ser ikke noe poeng i at hun skal måtte ligge og ha det vondt når det hjelper å bli tatt opp litt. Som voksen kan man stå opp, hente noe å drikke eller ta en paracet, hvorfor skal ikke de små få det samme? Som regel presser det ekstra på når man ligger, så bare det å komme opp kan lindre litt. Har selv fått alle 4 visdomstenner samtidig med at vesla fikk sine jeksler og hjørnetenner, så jeg har all verdens sympati akkurat nå. Fortennene var ikke noe problem her, de dukket opp uten noe forvarsel. Men jekslene og hjørnetennene har vært ille. Anonym poster: 678db446802cf0854c10576eb9b919ce
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Vi tar også opp. Hjørnetenner og første sett jeksler var ille, men heldigvis kom de omtrent samtidig og ga totalt sett bare en drøy måned med dårlig søvn. Nå har 2års-jekslene vært en pest og plage i en måneds tid, og ennå er det bare én som er nesten helt oppe og en som er i gjennombruddet. Håper de to siste kommer i samme runden, når vi først er i gang. Fryktelig slitsomt mens det pågår. Det er et halvt år siden hjørnetenner og 1års-jekslene kom, og da var det mye våkning om natta. Nå virker det som om barnet har fått bedre soveevner (om jeg kan kalle det det). Hun våkner hvertfall ikke på langt nær så mye om natta som ved forrige runde med tenner, selv om hun virker vel så plaga på dagtid nå som da og selve legginga er et laaaangt kapittel for seg. Vi gir smertestillende når det er for ille. Anonym poster: d4d5bdaacdee21e486cc51eab5932d15
Japp Skrevet 9. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2012 Vi tar henne også opp. Håper dette går over snart. Enda verre i natt, så håper kanskje det presser seg gjennom noe snart.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 Jenta min (nå 15 mnd) har egentlig plagdes skikkelig med alle tenner hun har fått til nå. 4 fortenner og 4 jeksler. Hun har vært sånn som har fått de på rappen, noen med en uke i mellom, noen med bare dager i mellom. De fire første fikk hun på 4 uker og hun var like plaget hele tiden. Da hadde jeg lav terskel for å gi paracet og det ble nok litt mye en stund. Men vi hadde hatt en del nattestyr et par mnd i forkant også(plaget med magen) så vi hadde(eller har) ikke særlig overskudd til mer nattevåk. Jekslene er vel de som har plaget henne mest, samt en av sidetennene, den brukte nemlig lang tid(i forhold til de 3 andre) og hun virket mye plaget et par mnd før den brøt gjennom. Fra hun var 11 mnd har jeg brukt Ibux som smertestillende, langt mer effektivt mot tannsmerter. Vi har brukt å ta henne opp og ned på stuen, men jo eldre de blir jo mer våkner de også for å bli tatt opp(har nemlig vært der et par ganger) og man må gjerne bruke flere kvelder for å "avvenne". Så vi har gått mer og mer over til å roe henne på soverommet. Nå kan det virke som hun holder på med hjørnetennene, hun har hvertfall styret med et eller annet om nettene igjen. Sutrer, skriker og romsterer i søvne. Tror ikke jeg har sovet mer en time sammenhengende de siste 3-4 nettene. Og jeg har skikkelig søvnmangel fra før . Selvsagt er jeg alene med ungene denne uken også, med ingen mulighet til avlastning(fortsatt ferie fra bhg). Har ikke gitt henne noe smertestillende foreløpig, var på nippet i natt, men hun er jo ikke skikkelig våken. Til natta tror jeg hun skal få uansett, blir hun roligere så vet jeg mer sikkert at det er tenner. Anonym poster: 7b51ce955e9de617309c87c3a727aad8
Japp Skrevet 11. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2012 Håper det går bedre AB over her Vi har gitt henne flytende Ibux nå (i samråd med lege) og det hjelper bedre. Men hun er tett i nesa og har vondt hals i tillegg så nettene er like ille. Ikke vil hun ha noe særlig mat heller, og vanskelig å få til å sove på dagen og det er egentlig veldig slitsomt her om dagen. Men det går over
Gjest Enny Skrevet 11. august 2012 #8 Skrevet 11. august 2012 Her gikk det over da hun passerte to år. Da hadde alle tennene kommet av de hun skal få nå.
Japp Skrevet 11. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2012 Her gikk det over da hun passerte to år. Da hadde alle tennene kommet av de hun skal få nå. Hadde dere flere timer hun var våken om natten så lenge Håper det var litt til og fra? Jaja, da er det jo bare å stålsette seg
Gjest Enny Skrevet 11. august 2012 #10 Skrevet 11. august 2012 (endret) Hadde dere flere timer hun var våken om natten så lenge Håper det var litt til og fra? Jaja, da er det jo bare å stålsette seg Det kom i perioder, ja. Beklager lite oppmuntrende svar. *klem* (Heldigvis har vi hatt god effekt av samsoving på nettene.) Endret 11. august 2012 av Enny
Japp Skrevet 11. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2012 Det kom i perioder, ja. Beklager lite oppmuntrende svar. *klem* (Heldigvis har vi hatt god effekt av samsoving på nettene.) Det er jo bare noe som vi må gjennom så det er jo greit å vite hvordan andre har opplevd det Samsoving har vi forsøkt flere ganger, men hun bare turner rundt i senga vår. Hun roer seg faktisk bedre i sin egen seng. Det er tydelig at hun egentlig vil sove, men har det for vondt. Litt bedre natt i natt, så håper på enda litt bedre i natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå