Gjest BM2 Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Jeg ønsket opprinnelig å poste dette under Asktuelle saker. Men siden en eller annen moderator sporenstreks vil flytte tråden hit eller til snikk snakk så begynner jeg like så her. Så, da har en i 14 dager beskuet og omgått bulgarske kvinner. En opplevese som virkelig viste kontraster når en hadde norske kvinner i bakhodet. Så hva var det med disse bulgarske kvinnene som fikk en til å reise hjem storøyd og nesten i vanntro? Mangt og meget og ingenting. MEn først og fremst deres smil. Fulgt av deres klesstil og uhøytidelighet. I Norge når en går rundt på gaten. Eller gjør noe så gærnt som å bevege seg ut på kveldstid en helg så møtes en av biske blikk og syrlige kommentarer. En unngår blikontakt for å ikke bli helt nedrullet i humøret av alt en opplever. Her på berget har en blitt skjelt ut for å si hei, for å ha smilt til og for å ha snakket til. En har opplevd å umotivert blitt kløpet i skrittet i kø på utesteder mens en venter på å komme inn eller på å kjøpe noe i baren. På hverdager kan en få stygge blikk, biske kommentarer med mer om en er uheldig og smiler til noen. I bunn og grunn oppleves den gjevne noske kvinne som veldig hard, hatsk og konstant med klørene ute. I bulgaria fikk en for første gang på mange mange år et snev av følelse av å være menneske. Kvinner smilte til en! En gikk på et fortau, møtte blikket til en søt dame og hun smilte sitt peneste smil! Ikke bare én kvinne, flere kvinner! I løpet av to uker flere kvinner en hva jeg har fingre å telle på! Forskjellen i mentalitet er så enorm at jeg kanpt kan tro det her jeg sitter og fordøyer opplevelsen av å ha blitt smilt til av vilt fremmede damer. Jeg husker ikke sist det skjedde her i landet! Videre så har en måten bulgarske kvinner er feminine. De bruker mye skjørt, bluser og kjoler. Står de i en kø og ser en blank overfalte så sjekker de at sminke, klær og hår er på palss. De er elegante, feminine og tekkelige i klesstilen. De balanserer perfekt på eggen melloom hore og madonna. De fremstår som selvsikre og trygge på sin feminitet. De virker rett og slett å væe flotte lykkelige kvinner! Kvinner som det virker som om det faktisk er verdt å gjøre en innsats for. Da har en opplevd bulgarske kvinner. Nå er det på tide å finne et annet slavisk land å besøke neste år. Har hørt mye bra om både Georgia og Ukraina. Jeg tror en tur dit kan bli bra. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Hmmm... Uten noe forhold til ditt kvinnesyn: jeg ville heller ha reist til Ukraina enn til Georgia. Georgia er mer ustabilt. Ukraina er et mer "europeisk" land, ikke i forstand av "mer feministisk", så det trenger du ikke bekymre deg for. Men de har en større følelse av "tilhørighet" med resten av Europa. Men altså, det er bare de umiddelbare tanker jeg gjør meg. Det er du som skal reise. Ønsker deg alt godt og lykke til hvis du drar, uansett hvor du bestemmer deg for å dra! Anonym poster: 2885fabf2b5778e0b7b00fbed57b2fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå