AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Har veldig sensitiv hud og reagerer på sinnsykt mange ansiktskremer. Har sikkert prøvd hundrevis opp gjennom årene, men finner aldri en som fikser huden min. Kjøpte en Cliniderm ansiktsrens og krem tidligere i dag og testet det ut nå i kveld. Merket med en gang at jeg begynte å svi av rensen, men tok på krem og da ble det bare værre og jeg ble flammete rød i hele ansiktet. Det går jo over etter en liten stund, men det skal vel ikke være sånn? Kjøpte den på apoteket, så lurer på om jeg skal gå inn igjen og si i fra. Vet ikke helt hva jeg kan forvente. Hva hadde du gjort? Er så lei av å kjøpe bomkjøp på bomkjøp.... Anonym poster: 2da77de61e8722cf83ed463d37581065
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Om de er snille kan du få pengene igjen, men du har ingen lovfestet rett til det. Kunne du ikke ha spurt om det var mulighet for å prøve kremen på huden på apoteket før du bestemte deg? Jeg hadde ikke gått tilbake. Anonym poster: 6a9439278e1da6e4f67ee4d9a6775e1c
-Turtle Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Synes ikke du kan levere den tilbake fordi du reagerer. Jeg kan jo ikke levere tilbake youghurten jeg kjøpte på butikken fordi det viser seg at jeg reagerer på noe oppi den. Blir jo litt det samme... Det kan være lurt å be om prøve på produktet før du kjøper det. Da ser du om det passer for deg
Sugar&Spice Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Enig. Neste gang ber du om å prøve produktet (MANGE hudpleieprodukter har små prøver du kan få gratis med hjem). Så slipper du bomkjøp....
The Kitten Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 På min arbeidsplass tar vi bare inn igjen kosmetikk som er forseglet, og vi gjør ingen unntak (annet enn ved reklamasjon). At du reagerer på varen du har kjøpt er ikke en reklamasjonssak. For apoteket blir det jo ren svinn om de skulle tatt tilbake kosmetikk med brutt forsegling. De får jo ikke solgt den til en ny kunde. Jeg forstår at det er kjipt for deg å prøve og feile hele tiden, men som de andre sier prøv produktet i butikken før du bestemmer deg.
venus_ Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 Om du har fått den anbefalt på apoteket for din sensitive hud så ville jeg prøvd å gå tilbake. Men hvis ikke er det nok ikke noe poeng i, alle kan reagere på forskjellige ting og apoteket kan ikke ta tilbake alt. 1
Gjest Swarovski Skrevet 8. august 2012 #7 Skrevet 8. august 2012 Enig med venus. Hvis de ansatte på apoteket har sagt at denne burde passe til din hud, så hadde jeg gått tilbake med den. 1
Tibbie Skrevet 8. august 2012 #8 Skrevet 8. august 2012 Nei, jeg syns ikke du skal prøve å levere den tilbake. Det er jo ikke noe galt med produktet. Dersom produktet var uåpnet, eller ødelagt/gammelt ville du nok ha fått byttet det.
Nalaya Skrevet 8. august 2012 #9 Skrevet 8. august 2012 Jobber på hudpleiesalong og vi tar tilbake alle produkter som fører til allergiske reaksjoner hos kunden. Den eneste "regelen" vi har er at 3/4 av produktet må være igjen. Da sendes disse tilbake til leverandør slik at de kan prøve å finne ut hva som var kilden til reaksjonen, vet at veldig mange seriøse merker har det slik. Da bør vel spesielt apoteket ha det slik? 2
Chenet Skrevet 9. august 2012 #11 Skrevet 9. august 2012 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,4510:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:64326::1:5689:1:::0:0 Meld i alle fall inn til Mattilsynet
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #12 Skrevet 14. august 2012 TS her, glemte helt av denne tråden. Jeg tenker som flere av dere sier at det ikke er deres feil at jeg ikke tåler noen ting, og at mange andre helt sikkert har god nytte av produktene. Men jeg forklarte problemet for den ansatte, jeg hadde tatt en annen krem av samme merke enn den jeg endte opp med, men hun mente den hun tok ville passe bedre. Tenker jeg kanskje ikke får bytte til noe annet eller tilbake penger, men kanskje de vil vite det slik de kan si i fra til produsenten. Så litt på innmeldingen til mattilsynet, men der stod det at lege eller lignende burde melde inn. Anonym poster: 2da77de61e8722cf83ed463d37581065
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #13 Skrevet 14. august 2012 Tror ikke det er mulig nei. Dessverre, for i USA gjør de slikt overalt. Anonym poster: 979c0a650ec109698099e5fa3f82e50e
Gjest Swarovski Skrevet 14. august 2012 #14 Skrevet 14. august 2012 Sånn du legger frem situasjonen, så ville jeg absolutt dra tilbake til apoteket og si ifra. Og jeg ville prøvd å få tilbake pengene. Ikke sikkert det går, men verdt ett forsøk. Og vi har absolutt noe å lære av USA. Tenk så deilig å kunne teste flere produkter, uten å bekymre seg om at det blir for dyrt hvis man reagerer på de. *Drømme seg bort*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå