Gå til innhold

Veien mot sunnere mat og mer trening

Lova1

Anbefalte innlegg

Ferdig med dagens runde. Kom meg ut på en joggetur i dag også. 5,37 km på 36,02 minutter. Den første km gikk jeg, resten ble jogget. Skal ikke skryte på meg at det går så fort, men alt er da en start :)

Og sammenlignet med at jeg gikk den samme runden 27. august på 45 min og 3. sept på 38,30 min, er det fremgang å spore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk cool_water :) Det gir litt ekstra inspirasjon å måle tiden fra gang til gang. Så blir i allefall målet å ikke bruke lenger tid enn gangen før.

Det ble jaggu en liten runde i dag også. 4,26 km på 28,14 min. Så noen sekunder bedre tid på den runden også enn forrige gang :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohoooo hvor dette går unna! Trening 3 dager på rad er over min forventning til meg selv happy.png

I dag ble det 5 km på mølla. Gikk i 2 minutter først, så ble det jogging resten. Totalt på 5 km brukte jeg 34,44 min. Følte faktisk at det gikk ganske fort, men når jeg sammenligner med tiden fra mandag, så har det jo joggingen gått saktere.

Men uansett tid, så er jeg veldig fornøyd med at jeg klarte å jogge i 32 minutter sammenhengende uten pause. :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Men skjønner ikke helt vekta da.. Klarte ikke å holde meg unna den i går, og den viste faktisk noen hundre gram mer enn den gjorde forrige torsdag. Og jeg synes ikke jeg har spist så mye de siste ukene. Jeg har kun løpt, ikke trent styrke, så jeg hadde i allefall trodd den skulle stått stille hvis den ikke gikk ned. Hmmm.... unsure.png:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag gitt.

De siste dagene har vært uten trening. På torsdag orket jeg ikke, og hadde litt husarbeid jeg måtte gjøre utover kvelden. Fredag og lørdag har jeg vært på seminar med jobben, så da har jeg ikke hatt anledning, men i steden kost meg med god mat og drikke. Men i dag var de tilbake i treningstøyet og tvinge seg ut en tur. Jeg bestemte meg for å teste ut å jogge helt hjemmefra, for så å se om jeg klarte å fullføre hele runden ved å kun jogge. Og det klarte jeg :hoppendeglad: Jogget hele runden (bortsett fra en bratt trapp på ca 50 trinn og frem til 3. lyktestolpe etter trappa). 5,34 km ble unnagjort på 33 min 09 sek :) Hastigheten varierte fra 6:33 min på det roligste til 5:45 på det raskeste. Det er den raskeste km jeg har løpt til nå ser jeg når jeg sammenligner med tidligere runder.

Når det gjelder mat er jeg veldig interessert i tips dersom noen har det. Jeg spiser hjemmelaget knekkebrød både til frokost og lunsj, middag er ofte kylling og salat, og til kvelden blir det youghurt, skyr eller frukt. Men dette begynner å bli ensformig. Og jeg er ikke så god verken på kreativitet eller til å eksperimentere, så om noen har noen forslag til andre lettvindte ting blir jeg glad. Jeg prøver å styre unna brødmat og pasta. Men det hender det blir litt ris til kyllingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jaggu en tur ut i dag også. Tok den lange runden i dag. Merket at jeg hadde gårsdagen i beina, så da ble det å gå der det var asfalt og jogge der det var grusvei. Brukte 57:29 min på 8,12 km. Sist brukte jeg 1:08:34 på den samme runden. Føler jeg har forbedret tidene på alle runndenenå, så er spent på om jeg klarer å holde det samme tempoet flere ganger eller om det går som det alltid har gått tidligere - dårligere og dårligere fordi motivasjonen min forsvinner.

Har ikke vært på vekta siden onsdag, men kjenner på buksa at den ikke sitter like stramt nå som den har gjort. Så noe må jo gå riktig vei :)

Nå blir det litt avslapping på sofaen før det blir tidlig i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening i arbeidstiden er bare helt supert. Digg å komme hjem fra jobben til vanlig tid, og samtidig være ferdig med dagens trening!

Det ble 5 km jogging på mølla i dag. 32:30 minutter. Slo tiden fra forrige onsdag med ca 2 miutter. Skal si meg godt fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke blitt noe trening i dag. Kom sent hjem fra jobb, og har tatt helgevasken i leiligheten.

Men var på vekta i stad, og den viste 67,9. Så en bitteliten nedgang. Men under 68, så digg å se7-tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helg med god samvittighet. Det ble en runde i den lange løypa etter jobb. 8,13 km 54:17 min. 3 minutter raskere enn sist. Og denne gangen gikk jeg en litt større del av strekningen enn jeg gjorde forrige gang. Noe som igjen viser at jeg må ha jogget raskere enn ellers :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lova1!! :D

Tusen takk cool_water :) Selv om det er dager jeg sliter med å både å komme meg på trening og i matveien, ser jeg tydelig fremgang. Og det er jo den beste motivasjonen for å fortsette.

Og så er det motiverende å lese din og andres dagbøker her inne. Når andre er flinke er det jo noe man ønsker å være selv også. Så da blir det litt lettere.

Etter å ha hatt en "spise masse usunn mat, drikke brus og spise smågodt"-dag i går, kom jeg meg på en 60 min LO spinningtime i dag. Merket at formen var vesentlig bedre enn sist jeg var der (sikkert over et halvt år siden). Det var forøvrig godt å bytte ut joggingen med noe annet. Får prøve å komme meg på flere timer innimellom :)

Endret av Lova1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det jaggu en liten joggerunde i dag også. 5,32 km på 33:55 min. Greit fornøyd med det. Kroppen (magen) var ikke helt der den skulle, men pyttsann. Må tåle noen sånne dager også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en treningsfri dag i går, ble det 5 km på mølla i dag. Kjørte meg totalt tom og ødelagt, og klarte å fullføre på 30:52 minutter. Kjenner stor fremgang fra jeg startet opp. Det "skumle" er at jeg ønsker å se resultater stadig fortere, og jeg tror det nærmer seg et punkt der det ikke går lenger. Det er ikke like motiverende å "bare" skulle jogge like fort som forrige gang. Mye mer inspirerende å skulle jogge fortere enn sist :fnise:

Nå venter snart kafetur med ei venninne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg sliter med å komme meg i bevegelse/trene i helgene. Har aldri vært flink til det, og det merkes nå også. Jeg merker at jeg teller ned mot helgen hver dag hele uka, og når fredagen kommer er det godt å bare dra rett hjem fra jobb og dumpe ned i sofaen. Og så er det godt å sove lenge i helgedagene. Å ha på vekkerklokka for å komme seg på en fellestime på treningssenteret før kl. 10 synes jeg blir for tidlig når det bare er 2 dager man kan sove til man våkner av seg selv. Og det er ikke flere treningstimer den dagen :(

Kom meg heldigvis ut på en kombi jogge-gåtur i går da. Tenkte jeg skulle se om jeg klarte å jogge 5 km sammenhengende i den ca 8 km lange løpya. Det startet bra, men etter 4,2 km var det bråstopp med kneet. Da klarte jeg nesten ikke å gå heller. Brukte 24 minutter på 4,2 km da, så var fornøyd med den tiden. Gikk resten av runden, og brukte totalt 56:35 på 8,02 km. Så totalt brukte jeg 2 min og 18 sek mer enn forrige gang.

Tror hovedgrunnen til at kneet slo seg vrangt nå var at jeg jogget ca halvparten av løypa på asfalt. Jeg vet jo at det ikke er bra, men hadde så lyst til å sjekke hva jeg klarte. Men jeg må kanskje være flink til å fortsette å gå der det er asfalt og jogge der det er grus/sti.

I dag var jeg på treningssenteret. Ble med 2 fellesøkter; først en 30 min kondisjonstime, deretter 30 min styrke. Det var godt med litt annerledes trening. Men merket gårsdagen godt i bena. Men det går da over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha en fridag i går. Ble skikkelig støl etter økta på mandag, så har slitt med å gå både i går og i dag. Klarte likevel å manne meg opp til å trene på jobben i dag. Kom meg gjennom 5 km på mølla i dag også, selv om det holdt hardt. Brukte 30:46. 6 sekunder raskere enn for en uke siden. Er fornøyd med det. Fremgang er fremgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...