AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Hei! Nå gir jeg snart opp. Jeg sliter virkelig med harde, sprukne hæler. Og da mener jeg virkelig harde, sprukne hæler! Jeg har ingen følelse i hælene, når det er på sitt verste gjør det vondt å gå, osv. Jeg har prøvd så mye....jeg filer, pusser og behandler dem hver gang jeg dusjer, og akkurat i det de er nybehandlet er det bra, men så blir det ille igjen. Prøvde baby foot, men det fikk selvsagt ikke tak på hælene, som var for harde. Er det noen som har noen gode råd til meg? Kjerringråd? Og da mener jeg ting jeg kan gjøre selv, ikke hos en profesjonell. Jeg begynner å miste trua på ting man kjøper for dyre penger...har prøvd så mye uten å lykkes.. Anonym poster: fb2942d6f315e90d80cfece646ac300a
FruN Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 De få gangene jeg har såpass sprekk i hælene at det gjør vondt å gå/sprekker som blør kjøper jeg først hælplaster. Etterhvert tar jeg de av, sliper hælene, godt fotbad og til slutt en feit fotkrem. Best å gjøre siste del like før sengetid. På et punkt var jeg så desperat at jeg pakket føttene inn i plastfolie etter påsmøring, og sokker på utsiden så det ikke skulle skli opp.... Men dessverre er det bare en ting å gjøre. Fortsette, fortsette, fortsette... Av produkter jeg har erfaring med, er det Compeed fotpleieprodukter noe jeg vil anbefale.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Fil først ned så mye hard hud som mulig. En skikkelig fotrasp en gang i uka og ordentlig pimpstein (ikke sånn leireklump med pimpsteinstruktur) hver eneste dag. Hver eneste morgen og kveld masserer du inn en fet fotkrem. Merk at det må masseres ordentlig inn i huden så den blir myk. Bruk kun sokker i naturmaterialer. Bruk sko som puster godt, og som sitter skikkelig rundt hælene. Unngå flippfloppsko, både ute og inne - det sliter på hælene, og da bygges det opp mer hard hud. Av fotkremer har jeg prøvd både Compeed, Saltrates, Scholl og Gehwol. Sistnevnte er absolutt best Den trekker seg godt inn i huden, og blir ikke bare liggende som en hinne utenpå uansett hvor mye man masserer, slik jeg synes enkelte andre har en tendens til å gjøre. Jeg ser du etterlyser tips om hva du kan gjøre selv, men lurer på hvorfor du ikke vil koste på deg en enkelt time hos en fotterapeut. Når hælene er kommet så langt at de har vonde sprekker har jeg av egen erfaring funnet ut at man gjerne trenger starthjelp fra profesjonelle. Dette for å få skrapet vekk så mye som mulig av død hud på en skikkelig måte slik at du kan fortsette med ordentlig egenpleie etterpå uten å gjøre vondt verre. En slik time koster ikke stort mer enn to pakker BabyFoot (som uansett ikke virker på den huden som virkelig trenger pleie).
Snøfryd Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Jeg hadde spandert på meg en time hos profesjonell fotpleier og så prøvd å holde det vedlike etterpå. Da kan du jo benytte muligheten til å spørre littt om hvordan du skal gjøre slik at hælene dine ikke blir så ille igjen.
kissi Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Takk for tips, alle sammen! Jeg får vel bare fortsette å jobbe med dem Og vel, jeg vet sannelig ikke hvorfor jeg absolutt ville ha noe jeg kunne gjøre selv, for jeg har virkelig tenkt å spandere på meg en time hos fotpleier. Jeg har til og med en venninne som er det, så hun kan fikse meg på privaten Tror det var en grad av desperasjon og "jeg vil ha noe som funker nå!"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå