~Caroline~ Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Betalte semesteravgiften på lørdag, den ble registrert i dag. Lånekassen har sendt ut brev til meg om avslag på søknad hos dem. Avslaget skal være avgjort den 2. august. Kan dette rett og slett være fordi semesteravgiften ikke var betalt og at jeg dermed ikke var reg. student på oppgitt høgskole? Ser ingen andre grunner til at jeg ikke skal få studielån, så forstår ingenting, men kjenner jeg ble litt svett og stressa nå Skal ringe de i morgen...
Musaleem Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Betalte semesteravgiften på lørdag, den ble registrert i dag. Lånekassen har sendt ut brev til meg om avslag på søknad hos dem. Avslaget skal være avgjort den 2. august. Kan dette rett og slett være fordi semesteravgiften ikke var betalt og at jeg dermed ikke var reg. student på oppgitt høgskole? Ser ingen andre grunner til at jeg ikke skal få studielån, så forstår ingenting, men kjenner jeg ble litt svett og stressa nå Skal ringe de i morgen... Du ligger ikke mange studiepoeng i minus, slik at det kan være årsaken? Det ordner seg helt sikkert!
Guybrush Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Semesteravgiften trengs ikke betales for å få innvilget en søknad. Det er vel kun for å få utbetalt støtten. Har du fått avslag skal det skyldes at studiestedet ikke er godkjent, at du ikke har kommet inn på oppgitt skole eller at du henger etter med studieprogresjon osv.
~Caroline~ Skrevet 8. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2012 Hmmm.. er første gangen jeg starter på høgskole. Er 30 år.. Er det det so menes med "henger etter med studieprogresjon" f.eks..?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Nei, alder har ingenting å si, med mindre du er over 65 år, da nektes du støtte. Står det ikke årsak til avslaget i brevet du fikk? Vet du med sikkerhet at skolen er godkjent? Anonym poster: 9279361f5e2a6ad3cc3c7a8c8ed261ea
Musaleem Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 Hmmm.. er første gangen jeg starter på høgskole. Er 30 år.. Er det det so menes med "henger etter med studieprogresjon" f.eks..? Har du tatt studielån før. og så ikke fullført med eksamen/bestått, slik at du har mottatt støtte for emner du ikke har fullført? Hvis man ligger 60 stp. eller mer i minus, mister man muligheten til å motta støtte før man har tatt opp fag.
Gjest "gjest" Skrevet 8. august 2012 #7 Skrevet 8. august 2012 Dere diskuterer det her sprengte enda????
Gjest O___o Skrevet 8. august 2012 #8 Skrevet 8. august 2012 Nei, jeg tror ikke det er årsaken til avslaget. Mange skoler har betalingsfrist på semesteravgiften før skolen i det heletatt starter, og lånekassa pleier ikke være så firkanta. En annen ting er jo at man kan søke om lån lenge før man kan betale semesteravgiften.
~Caroline~ Skrevet 8. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2012 Skolen er godkjent ja. Er høgskolen i Østfold. Men får ringe de i morgen og finne årsaken. Håpet på at noen kanskje hadde vært borti dette før og kunne svare meg.. Har snakka med et par til i dag som også har fått samme beskjeden, derfor ble jeg veldig betenkt bare.. Takk for svar alle sammen
Gjest Fairydust Skrevet 8. august 2012 #10 Skrevet 8. august 2012 Jeg har ikke betalt semesteravgiften enda, men har fått innvilget søknaden for det. Det står bare at pengene ikke blir utbetalt før man har betalt semesteravgiften og meldt seg opp til eksamen. Ring Lånekassen i morgen og spør! Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #11 Skrevet 9. august 2012 Kanskje har du gjort en feil i selve søknaden? Skrev noe feil, glemte å skrive noe? For jeg sendte søknad nylig og fikk den ferdigbehandlet dagen etter med positivt svar og jeg er samme alder som deg. Anonym poster: 5b5bdfde02ae4bc04bce0a62af233c70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå