AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Litt spesielt tema kanskje, hehe, men jeg kom til å tenke på at denne sommeren fyller kaktusen min hele 24år! Jeg fikk den for en god del år siden av ei venninne da vi gikk i barnehagen, det var et bittelite skudd fra hennes kaktus. Ti å være så gammel er den hverken lang eller tykk, den ser vel ut som en skjev dildo som tynner seg ut mot spissen, haha. Fortell om din kjære plante?<br /><br /> Anonym poster: e97a1805f8f72d99340c7684f66636ca 1
Tropic Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Nå har jeg bare hatt den i 2 år, men mamma har hatt den LENGE før det, sikkert 10 år snart, fikk en avstikker av henne. Det er en aloe-veraplante, gudene vet hva jeg har gjort, men den har blitt GEDIGEN!!! Den burde nok absolutt fått en ny større potte snart, men kommer aldri på å kjøpe til den, trenger jo også litt jord da, og hvor skal jeg få tak i 2 håndfull med jord? Iallefall, den lever nå bra her, vet bare ikke hvorfor Uansett så elsker jeg den, jeg var 1 mnd i utlandet og den overlevde det, jeg har glemt av den over lengre tid, og den tålte det, den er genial!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Så artig tropic! Jeg ønsker meg faktisk en aloe vera plante, så det hørtes artig ut at de tåler å bli lit glemt bort. Der er ikke rart at kaktus er min beste plantevenn, det er den eneste som overlever at jeg glemmer at jeg har den <br /><br /> Anonym poster: aef574cb78cb911b6c934f1ff50d1689
Tropic Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Så artig tropic! Jeg ønsker meg faktisk en aloe vera plante, så det hørtes artig ut at de tåler å bli lit glemt bort. Der er ikke rart at kaktus er min beste plantevenn, det er den eneste som overlever at jeg glemmer at jeg har den <br /><br /> Anonym poster: aef574cb78cb911b6c934f1ff50d1689 Jeg har hatt flere kaktuser, men har drept alle sammen Så det er et under at aloeveraplanten min lever enda!
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Jeg har nå en svigermorstunge som jeg fikk for 8 md. siden, men historien er langt lenger. Den er nemlig del av en plante som mamma har hatt kjempelenge, som bestemor i utgangspunktet fikk avleggeren til av en tanten en gang på 50-tallet. Så en god gammel plante, som overlever alt (verken jeg eller mamma har grønne fingre), og går i arv i familien
Sugerøret Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 Har en novemberkaktus som er 20år. Har satt blomster noen ganger,men det er lenge siden nå. En av de første plantene jeg kjøpte meg da jeg flyttet for meg selv.
Marsipan Skrevet 8. august 2012 #7 Skrevet 8. august 2012 Har en Gullranke som samboeren og jeg fikk da vi flyttet inn i vår første leilighet i 1996. Den har overlevd en leilighet som var så fuktig at alt av planter mugnet og døde, blitt glemt på toppen av ei bokhylle i ukesvis, har tørket ut et utall ganger, vært med på tre flyttelass, og jeg har klippet den ned med kjøkkensaks når den har blitt for lang. Den tåler varme, kulde, sol og mørke kroker, den er kort sagt den perfekte plante!
skrue Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 (endret) Har en svigersmorstunge som iallefall er 12 år gammel. Det innerste bladet brakk løs fra en mine foreldre har som er fra 1970. Så endel av planten kan godt være mer enn 30 år gammel. Min plante vokser noe helt enormt. Den har fått mange avleggere diverse steder fordi den vokser seg ut av alle pottene den har fått gro i. Endret 9. august 2012 av skrue
Minya Skrevet 11. august 2012 #9 Skrevet 11. august 2012 Så artig tropic! Jeg ønsker meg faktisk en aloe vera plante, så det hørtes artig ut at de tåler å bli lit glemt bort. Der er ikke rart at kaktus er min beste plantevenn, det er den eneste som overlever at jeg glemmer at jeg har den <br /><br /> Anonym poster: aef574cb78cb911b6c934f1ff50d1689 Du kan få den ene avleggeren min. Jeg har tre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå