Gå til innhold

Tillatt bagasjevekt - 20 kg inkl. håndbagasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På fredag reiser jeg til varmere strøk, og har lest litt på vings nettsider. Her står det at tillatt bagasjevekt er 20 kg inkl håndbagasje(maks 5 kg). Vil dette si at om jeg har 5 kg håndbagasje, kan jeg da ha maks 15 kg i kofferten?

Har en formening om at vi tidligere har reist med samme reiseselskap, og da hatt lov til å ha 20 kg i kofferten + 5 i håndbagasjen. Likevel blir jeg usikker nå.

Håper noen kan hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Det er 20 kg som innsjekket bagasje og 5 kg i tillegg som håndbagasje :)

Skrevet

Hei igjen.

Fikk akkurat rukket og snakke med Ving nå. Fikk bekreftet at det var totalt 20 kg, altså både innsjekket bagasje og håndbagasje. Takk likevel :)

• Liker 1
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Virkelig? Jeg har da hatt 20 kg innsjekket bagasje pluss håndbagasje i tillegg. Pussig :P

Skrevet

Fikk beskjed om at det varierte etter hvem man reiser med. Vi reiser med Thomas Cook. Mener likevel vi gjorde som deg sist gang, og da reiste vi også med Thomas Cook. Mulig det er endret i senere tider da :)

Skrevet

Jeg reiste med Ving/Thomas Cook nå i juli, og da var det slik at det var 20kg som var maks. Kan altså ha feks 19kg i kofferten og 1kg i håndbagasjen. De veide både innsjekket og håndbagasje når vi skulle sjekke inn til hjemreisen.

Gjest Blondie65
Skrevet

Dette ble endret for noen år siden til totalt 20 kg inkludert håndbagasje. Det er noe ordentlig dritt!

AnonymBruker
Skrevet

Veier de faktisk håndbagasjen og?

..mistenker vi skal på samme tur, TS, du må vinke! ;)

Anonym poster: 071ddd558433eb1e7d2b4051c477bcee

• Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

Reiste med Thomas Cook for ikke så lenge siden. Det gikk greit fra Gardermoen, men på hjemreisen veide de håndbagasjen sammen med kofferten. Så ja, det er 20 kg totalt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis kofferten veier over 15 kg så veier de håndbagasjen din også ja.

Skrevet

Vel, de veide ikke ALLE håndbagasjene, tror se så an litt på hva kofferten veide, og hvordan håndbagasjen så ut.. Min koffert veide 16,4 og de veide ikke den lille håndveska jeg hadde på armen.

Men ja, nå har du fått svar - 20kg totalt.

Hvor går turen, forresten?

Skrevet

Jeg reiser til Bulgaria :)

For min del skulle det gjerne vært 20 + håndbagasje. Har allerede måtte pakke om litt, da kofferten var skremmende nær 20 kg. Skal tross alt hjem igjen og, og mest sannsynlig med mer bagasje da :)

Takker for gode svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...