Gå til innhold

Hjelp, jeg overanalyserer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg blir helt gal her jeg sitter. Er så betatt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og fyren er helt umulig å lese! Føler at jeg famler fullstendig i blinde. Han er veldig sjenert, skikkelig gentleman og ordentlig av seg, og forsiktig med jenter, visstnok. Vi er begge i midten av 20-årene.

Okei, lang historie kort. Vi var på en date i slutten av mai, middag/kino og masse skravling. Koselig :) Deretter kom eksamen, sommerferie (han bor på mitt studiested, jeg dro hjem (langt unna) for å jobbe), og det ble et par meldinger, men ikke så mye kontakt. Begge har jobba masse i sommer, så det tenker jeg ikke over. Men så - to minutter etter jeg oppdaterte statusen min på facebook om at jeg var tilbake i byen fikk jeg melding med spørsmål om jeg ville ta en kaffe og prate. Vi går samme studiet, og han sa han ville utveksle litt idéer og sånn før semesterstart, sa han. Vi endte opp med å sitte i timesvis og prate om litt skole og mest alt mulig annet rart. Jeg prøvde å småflørte litt, og han ble litt rød og mumlete tilbake og smilte mye. Fikk melding dagen etterpå med takk for i går og at han hadde hatt det veldig gøy. Vi var begge invitert på brettspillkveld hos noen venner, var egentlig flere som skulle komme, men pga noen måtte jobbe og noen var syke osv endte vi opp med ham, meg og de to som bodde der (de er et par). Det var på mandag. Kjempekoselig, vi prata masse, og det ble mye "interne" vitser og sånn. Tror jeg gjorde det ganske klart med kroppsspråk at jeg er interessert, vennene våre merket det hvertfall ;)

Til helga skal jeg på ferie i to uker, og da vi var på vei hver til vårt spurte han om vi rakk å treffes før jeg drar. Men jeg vet at han er veldig travel denne uka, han jobber for et blad som har deadline på fredag, og han hadde en del skriving han måtte få ferdig, så jeg sa at han ikke måtte utsette noe viktig for min del, men at om han har tid vil jeg veldig gjerne drikke kaffe.

Fikk en stor klem og kyss på kinnet, og han sa han gledet seg til å se meg igjen, og at han skulle ta kontakt.

Nå er det derimot helt stille, og jeg forteller meg selv at han har det travelt :sjenert: Føler at han har vært mest på hele tiden (var han som spurte den første kvelden vi var ute også), og at jeg kanskje kunne vist mer interesse, men nå er det liksom ham det står på dersom vi skal møtes før jeg drar, siden han har jobb å tenke på. Ikke noe stress om ikke, vi treffes jo på skolen når jeg kommer hjem uansett, og jeg har ikke lyst til å virke klengete heller. Men jeg bare tenker - hvis han er kjempeinteressert ville han kanskje sendt melding likevel? Eller er jeg teit og overanalyserer alt nå, som vanlig?

Anonym poster: 65e3394d76550014aebd847a593500e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg var interesssert i en jente, så hadde det ikke gjort noe om hun ga lyd ifra seg selv om jeg var opptatt med noe.

Så om du vil ta kontakt så ta kontakt?

• Liker 1
Skrevet

Enig med Leon

Er han interessert gjør det nok ikke noe fra eller til om du kontakter han. Ettersom det var han som spurte om dere skulle treffes er det nok helt ok at du viser litt interesse.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Det jeg synes er vanskelig med å ta kontakt er at jeg allerede sa ja til å møtes, hvis han har tid, og da tenker jeg at det kanskje er mest naturlig at han sier fra om han rekker det - hvis jeg sender ham melding nå og sier "hei, reiser på lørdag, men om du vil ta den kaffen i morra så bare si fra" så føler jeg at jeg maser litt, hvis dere skjønner? I og med at han vet at jeg vil, og at jeg sa "ikke utsett noe viktig for min skyld" - jobb er jobb, osv. Har jo ikke lyst til å være skyld i at sjefen hans imploderer heller, hehe ;)

Huff, vanskelig dette altså :sjenert: Føler at jeg liker ham litt for godt litt for fort, og i tillegg føler jeg meg litt underlegen rundt ham, siden han har kommet mye lenger i studiet og jobber mye utenom med relevante ting og sånn. Pluss at han er helt fantastisk på alle mulige måter, selvsagt (er ikke det den typiske forklaringa?) ;)

Anonym poster: 65e3394d76550014aebd847a593500e2

Skrevet

Som de andre skriver over her så tror jeg ikke han vil synes det er negativt å få melding, selv om det kanskje er han som har "kasteballen" for øyeblikket. Jeg syns han viser interesse og vil sikkert gjerne møte deg, kan være han ikke har sendt melding siden han ikke helt vet hvordan han er i rute med deadlinen han har. Sender du en melding så får du jo en tilbakemelding på om han rekker det, og om han ikke skulle rekke det så har dere jo i det minste pratet litt på melding :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...