Gå til innhold

Mye kalorier i hjemmelaget hønsekraft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg prøver å holde et halvveis øye med kalorinivået på ulike retter jeg spiser for å holde vekten rundt der den er :)

Nå har nærbutikken her hatt tilbud på frossen høne, noe som passer både smaksløkene og lommeboken min godt, men jeg finner lite info om kalorinivå og finner heller ikke så mye på diett.no, så da må jeg spørre her:

Når man koker kraft på høne selv, blir denne veldig kaloririk? Eller trenger jeg ikke telle den med i et ca. kalorianslag på en suppe feks.?

Buljong som er ferdigkjøpt har ikke noe særlig kalorier (men mye salt og kjip smak), men kraften jeg koker merker jeg jo at har et "fettete følelse" på tungen om det gir mening?

Noen som vet?

Anonym poster: 06fb56a6ca981f641acd2d1d29772c34

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Det er vel knappe 100 kalorier per 100 gram høne/kylling så tror ikke du skal tenke på kaloriene her nei :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar - det var lurt å tenke på den måten, jeg kan jo selvsagt ikke koke frem mer fett og kalorier enn det som allerede er i høna :klaske:

Hilsen litt-klokere-TS

Gjest *Maja*
Skrevet

Takk for svar - det var lurt å tenke på den måten, jeg kan jo selvsagt ikke koke frem mer fett og kalorier enn det som allerede er i høna :klaske:

Hilsen litt-klokere-TS

Hehe :) Kos deg med kraften!

Gjest Ludovie
Skrevet

Hvis du avkjøler kraften og setter den i kjøleskapet over natta, blir det forholdsvis enkelt å fjerne fettlokket som samler seg på toppen. Dermed blir kraften så å si uten kalorier. Litt av smaken forsvinner på denne måten, men samtidig blir kraften mer klar, og dessuten (i mine øyne) mer delikat. :)

Gjest Ludovie
Skrevet

Glemte forresten å skrive at fettet kan oppbevares lenge i kjøleskap, så lenge det er helt rent fett, og at det er veldig godt å steke poteter og grønnsaker i. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...