Gå til innhold

Er du antifeminist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Anonym poster: c3fca1cec3c6d1f30287948e12507ce8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er antifeminist, fordi feminisme handler om å forsøke å gjøre kjønnene like. Jeg tror det er vesentlige forskjeller på kvinner og menn, og synes det er en uting at staten skal forsøke å viske ut disse forskjellene for eksempel gjennom lovfestet pappaperm.

Endret av Hjulenissen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er antifeminist, fordi feminisme handler om å forsøke å gjøre kjønnene like. Jeg tror det er vesentlige forskjeller på kvinner og menn, og synes det er en uting at staten skal forsøke å viske ut disse forskjellene for eksempel gjennom lovfestet pappaperm.

enig!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig!

Hvis man er antifeminist er man vel per definisjon mot feministene og det de gjør, ergo det de har fått til. Det ligger liksom i ordet. Hvordan kan du sitte som kvinne og kalle deg antifeminist? Husk at uten feministene hadde du ikke hatt stemmerett, du hadde ikke hatt rett til selvbestemmelse over egen kropp hvis du ønsket å ta en abort, du hadde ikke hatt rett til å beholde etternavnet ditt ved ekteskap, du hadde ikke hatt rett til å studere eller arbeide i visse yrker, du hadde ikke hatt lov til å konkurrere i visse idretter, voldtekt av deg i ekteskapet hadde ikke vært en forbrytelse, du hadde ikke hatt lov til å signere kontrakter på egne vegne, the list goes on and on. Alt det kan du takke feministene for.

Det er fullstendig lov til å si "jeg synes enkelte ting har gått for langt", men for en voksen kvinne er det bare pinlig å kalle seg antifeminist (og jeg skal ikke engang gå inn på definisjonen av feminisme som du sier deg enig i, den er også fullstendig feil og historieløs. Det er forskjell på "lik" og "like rettigheter"). Hvis det du mener er "jeg er glad og takknemmelig for alle rettigheter feminister før meg har kjempet frem, jeg er glad for at jeg blir ansett som et medlem av samfunnet på lik linje med menn, men jeg synes at man har nådd et nivå i Norge hvor det blir detaljstyring av menneskers liv, og det synes jeg ikke er nødvendig, derfor regner jeg meg ikke som feminist" får du si det, men da er du ikke antifeminist, langt derifra. Du er litt egoistisk og lite solidarisk med kvinner i andre land som ikke har de samme rettighetene (har du for eksempel i det hele tatt fått med deg hvordan abortlovgivningen strammes til i store deler av vest-Europa?), men du er ikke antifeminist.

Anonym poster: 348b1d4ad77a857daec86ac37a5ac905

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, slikt blir for meg altfor polariserende og en forenkling/fordumming av debatten. Så snart man setter to motpoler opp mot hverandre på den måten, så ramler alle nyanser ut av bildet og man ender opp med de mest ekstreme på hver side som forsøker etter beste evne å slå hverandre i hodet med Sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EasyRider

Feministene fortjener kun å bli møtt med den kampen de selv har tatt initiativ til.

Det å kalle en mann som ønsker likestilling for antfeminist er sjikane. Feminister er ikke for likestilling og fortjener sjikane.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...