Gå til innhold

Min hudpleierutine nå - hva kan jeg gjøre for å få bra hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dette blir kanskje ett litt langt innlegg, men jeg er desperat etter hjelp og setter stor pris på svar.

De to siste årene har jeg slitt med uren hud. Jeg får kviser med hvitt puss i, over hele ansiktet. I pannen, i kinnene, på haka. Disse blir sjeldent veldig store, men irriterende likevel. Har bestandig svarte prikker/hudormer på hele nesa og litt på haka, og litt i nesevingene. Av og til også i panna. Har arr og rett og slett ujevn hud. Under kinnet, omtrent på kjevebeinet, har jeg i to måneder hatt mange små klumper. De har ingen synlig farge, men er som små klumper. Noen får jeg til og klemme ut (da kommer det ut hvitt) om huden er godt dampet først. Likevel får jeg aldri bort alle, og de ser ikke ut til å gå bort av seg selv.

Mine hudpleieprodukter:

Rens: decleor cleansing water

Serum: md formulations continous renewal serum

Fuktighetskrem: decleor hydra floral emulsion

Skrubb: md formulations face and body scrub

Resende maske: md clearing complexe masque

Balm: decleor night balm

Fuktmaske: decleor hydra floral mask

I tillegg har legen min gitt meg Skinoren. Fikk beskjed om å bruke den kveld og morgen lokalt på urenhetene.

En vanlig morgen renser jeg huden, tar på serum, skinoren og så fuktighetskrem. Samme rutine på kvelden, men jeg bytter på å bruke fuktighetskremen og balmen om natten. Har ingen nattkrem.

To ganger i uka bruker jeg en litt mer spesiell rutine. Da bruker jeg oftest vanlig rutine på morgenen, og spesiell på kvelden. Jeg renser huden, dusjer og skrubber huden i dusjen, tar rensende maske, og så fuktmaske etterpå. Dette gjør jeg for eksempel på mandag og torsdag.

Mine sminkeprodukter:

Primer: MAC prep+prime, bruker den ikke hver dag (forøvrig mottakelig for tips til gode primere.)

Foundation: en flytende fra MAC og/eller pudder fra Mineral Hygienics

Blush: GloMinerals Glo Blush

Ellers bruker jeg en vanlig mascara fra MaxFactor, øyenbrynspenn fra Clinique, og så og si aldri concealer fordi jeg ikke har funnet en jeg har likt.

Jeg bruker loette p-piller, har gjort det fast i snart fem år. Jeg drikker kanskje for lite vann, men kutter ned på godteri og særlig usunn mat. Er allergisk mot nøtter og epler, så kan ikke spise det.

Om det er produktene jeg bruker, om det er maten jeg spiser, sminken jeg bruker eller hva det er, vet jeg ikke. Jeg har vurdert å bare rense huden og bruke fuktighetskrem en periode, for å se om det har effekt. Prøver nå å endre kostholdet, så kanskje det påvirker meg.

Jeg skrev innlegget "Erfaringer med dyprens/utklemming hos hudpleiesalong?" da jeg tenkte at en utklemming kunne være en god ide, særlig med tanke på de klumpene jeg aldri får bukt med selv. Etter å ha lest svarene der ble jeg ærlig talt litt usikker, og nå lager jeg en større tråd som er litt ryddigere, med all info jeg kan tenke meg er relevant. Jeg føler at uansett hva jeg gjør, får jeg ikke fin hud. Derfor er jeg åpen for forslag fra dere, og setter stor pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er aldeles ingen ekspert på emnet, men jeg kan prøve å hjelpe litt :)

først vil jeg si at MAC foundations ikke skal være så veldig bra med mindre du har "perfekt" hud. Dette stemmer kanskje ikke for alle, men det har stemt for meg og mange andre (spesielt Studio Fix Fluid).

produktene du renser med er jo veldig gode produkt, men kanskje det kan bli for mye for huden din? kanskje den er sensitiv og det blir litt for mye unaturlige produkt for den. dette vet jeg ærlig talt ikke mye om, men det var bare noen tanker :)

noe som skal være veldig bra er Liz Earle cleanse and polish hot cloth cleanser sammen med toner og fuktighetskrem. inneholder drøssevis av naturlige ingredienser som hjelper pleiende for huden på mange måter. http://uk.lizearle.com/cleanse-tone-moisturise/cleanse-and-polish-hot-cloth-cleanser.html

ellers så skal noen produkter fra LUSH være bra for småkviser, som f.eks mask of magnaminty, herbalism og greased lightning :)

og vann er viktig! :D håper dette ikke ble surrete så seint på kvelden :(

Skrevet (endret)

Under kinnet, omtrent på kjevebeinet, har jeg i to måneder hatt mange små klumper. De har ingen synlig farge, men er som små klumper. Noen får jeg til og klemme ut (da kommer det ut hvitt) om huden er godt dampet først. Likevel får jeg aldri bort alle, og de ser ikke ut til å gå bort av seg selv.

Dette har jeg også. GANSKE sikker på at det kom av at jeg begynte på MD Forumlations sine produkter. Aldri hatt det før. De kom ca. 30 dager etter at jeg begynte å bruke MD til vanlig. Serum, rens og peeling. Kuttet ut MD en periode men da kom alle de andre urenhetene tilbake, så nå bruker jeg fortsatt MD til tross for de hvite irriterende nuppene.

Drikker du en del melk? I så fall hadde jeg absolutt gjort et forsøk på kutte ut alt av melke- og osteprodukter i en måneds tid. Prøv også å kutte ut ferdigpose-mat. Tacokrydder, toro tomatsupper og gryterett-mixturer etc. Merker forskjell selv, nå som jeg ikke bor i Norge. spiser for det meste det samme som før, med unntak av at jeg aldri drikker melk lengre + at jeg spiser en del renere mat! Huden min er mye penere nå.

Kanskje det ikke funker for deg, men det skader ikke å gjøre et forsøk. :)

Endret av Myosotis
Skrevet

Prøv å kutt ut primeren og foundationen fra MAC en periode. Det kan være at den ikke er så heldig for huden din.

Du kan også evt vurdere å bytte ppille, Diane er bra for uren hud!

Gjest Swarovski
Skrevet

Og for å gjøre forvirringen total: Det kan også hende at du reagerer på Decleor.

Noen reagerer på alle produktene til Decleor, andre reagerer bare på night balm'ene.

Så du må nesten bare prøve deg litt frem. :)

Skrevet

Herlighet, det skal ikke være lett! Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å svare meg. :hug:

Xelea:

Visste ikke at MAC kunne være dårlig for huden. Gikk uten sminke i to uker i sommer, men det var kanskje ikke lenge nok til å finne ut om MAC er synderen her. Har brukt pudderfoundation (MAC studio careblend pressed powder) men begynte nettopp med MH. Den flytende foundationen er MAC matchmaster (eller noe sånt?) og den er snart tom, så trenger kanskje ikke kjøpe ny av den..

Jeg har også tenkt på om alt jeg bruker bare blir for mye. Jeg liker rensen veldig godt, så den har jeg egentlig ikke lyst til å bytte ut. Med mindre den gir meg urenheter, da. Fuktighetskremen blir kanskje for lett for meg til høsten/vinteren, så da kan jeg evnt. prøve Liz Earle.

Myosotis:

Mine irriterende "klumper" (jeg vet ærlig talt ikke hva de er) kom et par-tre måneder etter at jeg begynte å bruke MD formulations fast. Forsvant disse nuppene når du sluttet med MD? Serumet tror jeg ikke har gjort noen ting for huden min, så det kan jeg godt kutte ut for min del. Masken føler jeg heller ikke noe særlig virkning av. Skrubben synes jeg er god.

Drikker ikke mye melk i det hele tatt. Ferdigpose-mat er derimot en annen sak.. Haha! Neida, er ikke så ille. Noe ferdigpose blir det jo såklart i løpet av måneden, men det kan være noe å tenke på. Likevel spiser jeg ikke mye ost og drikker ikke mye melk, så blir overrasket om det er synderen.

Venus_:

Primeren kan jeg uten problem kutte ut, og det samme med foundationen (som nevnt over her). Har du noen tips til bedre primere?

Har vurdert Diane tidligere. På en måte har jeg lite lyst til å bytte p-piller, da jeg tenker på evnt. bivirkninger under bytting osv. Vet egentlig ikke helt hvordan det er å bytte p-pillemerke. Men funker Diane like bra som vanlige p-piller, da tenker jeg selvølgelig på beskyttelsen mot graviditet? Har ikke lest meg opp på dette i det hele tatt. Med andre ord; er Diane en vanlig p-pille som har heldige effekter på uren hud?

Swarovski:

Hm, tja, man kan jo reagere på alt. Virker som en idé å kutte ut noen produkter av gangen, for å eliminere hvilke som gir meg urenheter. Rensen liker jeg godt, fuktighetskremen kommer jeg nok til å bytte ut mot vinteren, masken liker jeg godt, og balmen synes jeg virker beroligende på huden. Men som du sier, kanskje reagerer jeg på Decleor.

Skrevet

Venus_:

Primeren kan jeg uten problem kutte ut, og det samme med foundationen (som nevnt over her). Har du noen tips til bedre primere?

Har vurdert Diane tidligere. På en måte har jeg lite lyst til å bytte p-piller, da jeg tenker på evnt. bivirkninger under bytting osv. Vet egentlig ikke helt hvordan det er å bytte p-pillemerke. Men funker Diane like bra som vanlige p-piller, da tenker jeg selvølgelig på beskyttelsen mot graviditet? Har ikke lest meg opp på dette i det hele tatt. Med andre ord; er Diane en vanlig p-pille som har heldige effekter på uren hud?

Har desverre ingen tips da jeg ikke bruker primer selv. Men kanskje glo minerals sin? Det er jo et mineralsminkemerke så kanskje det er bedre for huden.

Ja, Diane funker like godt som prevensjon som Loette. Hvis du får flere bivirkninger av den så kan du bare bytte tilbake. Diane er ikke en ppille man skal gå på over lang tid uansett. Du kan jo ta en prat med legen din og høre hva h*n mener om det :)

Skrevet

Har desverre ingen tips da jeg ikke bruker primer selv. Men kanskje glo minerals sin? Det er jo et mineralsminkemerke så kanskje det er bedre for huden.

Ja, Diane funker like godt som prevensjon som Loette. Hvis du får flere bivirkninger av den så kan du bare bytte tilbake. Diane er ikke en ppille man skal gå på over lang tid uansett. Du kan jo ta en prat med legen din og høre hva h*n mener om det :)

Fant Inika Certified Organic Pure Primer som virker bra, skal sjekke ut GloMinerals sin også.

Det beste er vel å ta en prat med legen, han vet nok best. Jeg tror jeg først og fremst skal kutte ut MAC foundation og primer, være litt nøyere med kostholdet og kanskje også prøve å kutte ut noen av decleor og md sine produkter. Alt i tur og orden såklart, så jeg forhåpentligvis kan finne ut hvilke produkter som evnt. gir urenheter. Om jeg ikke finner ut av det da, er nok Diane absolutt verdt et forsøk.

Takk for svar! :)

Skrevet (endret)

Heisann :)

Mange av hudproduktene til mac inneholder petrolatum eller parrafinium liquidium (pent for vaselin) dette er komodogent og tetter porene. Sjekk om produktene inneholder dette :) Eller pleier jeg å fraråde bruk av primer hver dag da disse ofte inneholder store mengder silikon, det er det som gir den silkemyke fylleffekten på huden. Du kan eventuellt bytte om til Jane Iredales Oil control primer, den er uten silikon :)

Tror også huden din hadde hatt godt av en md pause. Selger selv produktene men pleier anbefale å bruke dem som en kur, istedenfor hver dag over flere måneder. De kan være litt i overkant sterke synes jeg. Face & body scrub kan du egentlig fint fortsette med, men husk at den inneholder faktisk 15% glykolsyre, så jeg tror gjerne jeg ville latt huden få en pause og kun peele en gang i uken.

Ellers ser jeg også at noen har anbefalt å kutte ut decleor, og ja. Jeg ville gjerne tatt en pause fra spesielt serum om du bruker det, og night balmen. Regner med du bruker Ylang Ylang? Naturlig er ikke alltid best, og kan være svært allergifremkallende. Flere og flere reagerer på eteriske oljer. Rensen og hydra floral kremen skal nok gå fint å fortsette med.

Et siste tips er faktisk å kun rense huden på kvelden. Om morgenen vasker du ansiktet med vann og påfører serum og krem. Huden kan faktisk produsere ekstra mye talg om dette blir fjernet hele tiden, huden kan da komme i ubalanse. Men skilles ikke alt gørra ut om natten tenker du kanskje? Men om dette virkelig var tilfelle måtte vi ha skiftet sengtøy hver eneste dag også ;)

Masse lykke til :)

Endret av Nalaya
Skrevet

Nalaya:

Hei! :)

Primeren inneholder dette: Water/Aqua/Eau, Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Polysilicone-11, Sucrose, Isopentyldiol, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Gellidiela Acerosa (Algae) Extract, Morus Bombycis (Mulberry) Root Extract, Hypnea Musciformis (Algae) Extract, Vitis Vinifera (Grape) Fruit Extract, Poria Cocos Sclerotium Extract, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Amorphophallus Konjac Root Powder, Laminaria Saccharina Extract, Algae Extract, Caffeine, Tocopheryl Acetate, Butylene Glycol, Caprylyl Glycol, Hexylene Glycol, Potassium Sorbate, Magnesium Ascorbyl Phosphate, Magnesium Myristate, Sodium Hyaluronate, PEG/PPG-18/18 Dimethicone, Saccharide Isomerate, HDI/Trimethylol Hexyllactone Crosspolymer, Silica, Polysorbate 20, Alumina, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/VP Copolymer, Polyethylene, Phenyl Trimethicone, Sialyllactose, Triethoxycaprylylsilane, Phenoxyethanol Prep & Prime Skin may contain: Mica, Iron Oxides, Titanium Dioxide, Bismuth Oxychloride

Den flytende foundationen inneholder dette: ACTIVE INGREDIENTS: Octinoxate 3.40%, Titanium Dioxide 1.00% INACTIVE INGREDIENTS: Water, Cyclopentasiloxane, Polymethyl Methacrylate, Butylene Glycol, Peg-10 Dimethicone, Trimethylsiloxysilicate, Dimethicone, Magnesium Sulfate, Tocopherol, Tocopheryl Acetate, Sodium Hyaluronate, Lecithin, Hydrogenated Lecithin, Algae Extract, Laminaria Saccharina Extract, Dipropylene Glycol, Xanthan Gum, Laureth-7, Sorbitan Sesquioleate, Dimethicone/Peg-10/15 Crosspolymer, Dimethicone/Peg-10 Crosspolymer, Peg/Ppg-18/18 Dimethicone, Triethoxycaprylylsilane, Dimethicone Silylate, Dimethicone Crosspolymer, Silica, Pentaerythrityl Tetra-Di-T-Butyl Hydroxyhydrocinnamate, Chloroxylenol, Phenoxyethanol, Sorbic Acid, [ /- Iron Oxides (Ci 77491, Ci 77492, Ci 77499), Titanium Dioxide (Ci 77891), Chromium Oxide Greens (Ci 77288)]

Og pudderfoundationen inneholder:

Talc, Boron Nitride, HDI/Trimethylol Hexyllactone Crosspolymer, Zinc Stearate, Myristyl Trisiloxane, Caprylyl Methicone, Hydrogenated Coco-Glycerides, Tocopherol, Lecithin, Carthamus Tinctorius (Safflower) Seed Oil, Limnanthes Alba (Meadowfoam) Seed Oil, Olea Europaea (Olive) Oil Unsaponifiables, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Extract, Silica, Pentaerythrityl Tetra-Di-T-Butyl Hydroxhydrocinnamate, Tetrasodium EDTA, Chlorphenesin, Potassium Sorbate [ May Contain: Mica, Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Carmine (CI 75470), Chromium Oxide Greens (CI 77288), Ferric Ferrocyanide (CI 77510), Maganese Violet (CI 77742), Red 6 Lake (CI 15850), Red 7 Lake (CI 15850), Red 30 Lake (CI 73360), Zinc Oxide (CI 77947), Yellow 5 Lake (CI 19140), Ultramarines (CI 77007)]

Brukte makeupalley til å finne ingrediensene. Disse listene sier meg igrunn pent lite, eneste jeg har lært er at mineralolje gir meg urenheter.

Er du hudpleier? I og med at du sier at du selv selger produktene :) Kanskje jeg har godt av å kutte ut serumet og kun peele en gang i uka. Hva med md formulations clearing complexe masken?

Bruker ikke serum fra Decleor, men decleor cleansing water, hydra floral emulsjon, hydra floral mask (ca to ganger i uken) og av og til neroli night balmen. Men da kan jeg jo prøve å kutte ut balmen også :)

Hm, jeg har faktisk ikke blitt tipset om å kun rense huden om kvelden før! Jeg kan kanskje se for meg at jeg har overstimulert huden nå i det siste, så forhåpentligvis hjelper det å kutte ut md serumet, roe ned bruken av skrubben, kutte ut neroli night balm samt å kutte ut MAC sine foundations og primer. Så kan jeg evnt. prøve å kutte ut flere produkter om det ikke funker, samt begynne med Diane.

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Myosotis:

Mine irriterende "klumper" (jeg vet ærlig talt ikke hva de er) kom et par-tre måneder etter at jeg begynte å bruke MD formulations fast. Forsvant disse nuppene når du sluttet med MD? Serumet tror jeg ikke har gjort noen ting for huden min, så det kan jeg godt kutte ut for min del. Masken føler jeg heller ikke noe særlig virkning av. Skrubben synes jeg er god.

Nei, nuppene forsvant aldri. Jeg tror jeg kuttet ut MD i ca. 2-3 måneder. Trappet gradvis ned. Men de forsvant aldri og er der fremdeles. Men jeg har vandret og gått meg vill alt for lenge i produkt-jungelen, så jeg orker rett og slett ikke eksperimentere med nye dyre produkter lengre når MD fungerer til tross for nuppene. De har ikke blitt værre da heldigvis.

Fant også ut at serumet ikke gjorde noenting for huden min. Det var bare kliss! Så det kuttet jeg også ut.

Om du ikke drikker melk så er det neppe det som er problemet! :) Da må det være noe annet du reagerer på.

Skrevet

Myosotis:

Æsj, det var noe drit! Jeg vil ha dem bort. Får du til å klemme dem ut? Hvilke MD-produkter er det du bruker som du synes fungerer?

Min rutine nå fremover:

Vanlig: decleor cleansing water rens, skinoren, decleor hydra floral emulsjon fuktighetskrem.

Om kvelden akkurat det samme. En gang i uka kan jeg skrubbe i dusjen, bruke rensende maske og så fuktmaske.

Hvordan høres det ut?

I tillegg kutter jeg helt ut MAC produkter som skal ligge på huden. Jeg vil finne meg en ny, god primer, og det er mulig jeg må bytte foundation fra MH til kanskje LA minerals fordi jeg ikke har funnet en farge som matcher helt fra MH.

Skrevet

Nalaya:

Hei! :)

Primeren inneholder dette: Water/Aqua/Eau, Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Polysilicone-11, Sucrose, Isopentyldiol, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Gellidiela Acerosa (Algae) Extract, Morus Bombycis (Mulberry) Root Extract, Hypnea Musciformis (Algae) Extract, Vitis Vinifera (Grape) Fruit Extract, Poria Cocos Sclerotium Extract, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Amorphophallus Konjac Root Powder, Laminaria Saccharina Extract, Algae Extract, Caffeine, Tocopheryl Acetate, Butylene Glycol, Caprylyl Glycol, Hexylene Glycol, Potassium Sorbate, Magnesium Ascorbyl Phosphate, Magnesium Myristate, Sodium Hyaluronate, PEG/PPG-18/18 Dimethicone, Saccharide Isomerate, HDI/Trimethylol Hexyllactone Crosspolymer, Silica, Polysorbate 20, Alumina, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/VP Copolymer, Polyethylene, Phenyl Trimethicone, Sialyllactose, Triethoxycaprylylsilane, Phenoxyethanol Prep & Prime Skin may contain: Mica, Iron Oxides, Titanium Dioxide, Bismuth Oxychloride

Den flytende foundationen inneholder dette: ACTIVE INGREDIENTS: Octinoxate 3.40%, Titanium Dioxide 1.00% INACTIVE INGREDIENTS: Water, Cyclopentasiloxane, Polymethyl Methacrylate, Butylene Glycol, Peg-10 Dimethicone, Trimethylsiloxysilicate, Dimethicone, Magnesium Sulfate, Tocopherol, Tocopheryl Acetate, Sodium Hyaluronate, Lecithin, Hydrogenated Lecithin, Algae Extract, Laminaria Saccharina Extract, Dipropylene Glycol, Xanthan Gum, Laureth-7, Sorbitan Sesquioleate, Dimethicone/Peg-10/15 Crosspolymer, Dimethicone/Peg-10 Crosspolymer, Peg/Ppg-18/18 Dimethicone, Triethoxycaprylylsilane, Dimethicone Silylate, Dimethicone Crosspolymer, Silica, Pentaerythrityl Tetra-Di-T-Butyl Hydroxyhydrocinnamate, Chloroxylenol, Phenoxyethanol, Sorbic Acid, [ /- Iron Oxides (Ci 77491, Ci 77492, Ci 77499), Titanium Dioxide (Ci 77891), Chromium Oxide Greens (Ci 77288)]

Og pudderfoundationen inneholder:

Talc, Boron Nitride, HDI/Trimethylol Hexyllactone Crosspolymer, Zinc Stearate, Myristyl Trisiloxane, Caprylyl Methicone, Hydrogenated Coco-Glycerides, Tocopherol, Lecithin, Carthamus Tinctorius (Safflower) Seed Oil, Limnanthes Alba (Meadowfoam) Seed Oil, Olea Europaea (Olive) Oil Unsaponifiables, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Extract, Silica, Pentaerythrityl Tetra-Di-T-Butyl Hydroxhydrocinnamate, Tetrasodium EDTA, Chlorphenesin, Potassium Sorbate [ May Contain: Mica, Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Carmine (CI 75470), Chromium Oxide Greens (CI 77288), Ferric Ferrocyanide (CI 77510), Maganese Violet (CI 77742), Red 6 Lake (CI 15850), Red 7 Lake (CI 15850), Red 30 Lake (CI 73360), Zinc Oxide (CI 77947), Yellow 5 Lake (CI 19140), Ultramarines (CI 77007)]

Er du hudpleier? I og med at du sier at du selv selger produktene :) Kanskje jeg har godt av å kutte ut serumet og kun peele en gang i uka. Hva med md formulations clearing complexe masken?

Bruker ikke serum fra Decleor, men decleor cleansing water, hydra floral emulsjon, hydra floral mask (ca to ganger i uken) og av og til neroli night balmen. Men da kan jeg jo prøve å kutte ut balmen også :)

Tusen takk for svar! :)

I primeren er første ingrediens vann, og de tre neste(det som det er mest av i produktet) silikoner. Ville ha kuttet det ut, og heller kun bruke denne primeren til spesielle anledninger :)

I foundationen er begge de aktive ingrediensene solfaktor/solbeskyttelse. Av de inaktive ingrediensene er det også en del silikoner f.eks Cyclopentasiloxane, Dimethicone.

I mineralfoundationen er talc eller talkum første ingrediens. Dette er mest brukt som et fyllstoff, og virker uttørkende på huden. Ingrediensen Caprylyl Methicone er også en silikon, så det er faktisk silikon i mineralfoundationen også.

Er hudpleier ja, selger md formulations men er ikke spesielt stor fan. Ser faktisk mange minuser med merket og anbefaler alltid heller de andre merkene jeg selger :P Clearing complex masken går fint, men ville ikke brukt denne heller mer enn 1 gang i uken. Ville heller kjørt på med fuktmaske. Neroli balmen er for alle hudtyper men mot tørr hud. Den er rimelig fet. Hvis det er noe du vil fortsette med ville jeg gjerne gått innom et sted de selger decleor og spurt etter en prøve på ylang ylang balmen :)

• Liker 1
Skrevet

Ahh, hva dere mennesker kan altså!

Primeren kutter jeg nok helt ut nå. Det samme gjelder foundationene. Tusen takk for mye god hjelp her :) Fuktmasken fra Decleor liker jeg godt, fordi jeg i perioder har hatt litt dehydrert hud. Håper ikke jeg reagerer på den. Balmen synes jeg er beroligende, og jeg valgte den i og med at jeg har kombinert hudtype.

Hva tror du om dette:

Vanlig rutine morgen: decleor cleansing water rens, skinoren, decleor hydra floral emulsjon fuktighetskrem. Om kvelden akkurat det samme. En gang i uka kan jeg skrubbe i dusjen, bruke rensende maske og så fuktmaske.

I tillegg kutter jeg helt ut MAC produkter som skal ligge på huden. Jeg vil finne meg en ny, god primer, og det er mulig jeg må bytte foundation fra MH til kanskje LA minerals fordi jeg ikke har funnet en farge som matcher helt fra MH.

Skrevet

Jeg er ingen hudekspert så kan ikke gi så mange råd. Men ønsker deg lykke til! Av og til så må man vente flere måneder før man ser en ordentlig forandring på huden. Du må nesten bare være tålmodig. :)

Ja, jeg får til å klemme på nuppene. Vet ikke hva de kalles, men det ligner litt på milier. Selv om det frister så prøver jeg helst å unngå å klemme for mye. Om jeg ikke får tømt dem helt så ender jeg bare opp med å bli rød hoven og at det dukker opp en kvise der istedet som er dobbelt så irriterende å bli kvitt. :P

Nå bruker jeg MD sin rens for sensitiv hud, og peelingen. Synes det er topp produkter - spesielt peelingen. Som fuktighetskrem bruker jeg bare en vanlig en fra L'oreal (tok en eeeevighet før jeg omsider fant en huden min tålte!)

Egentlig tror jeg det var serumet til MD som gjorde at huden min reagerte og fikk nupper. Følte at det ikke trakk ordentlig godt inn, og at det tettet til porene mine. Men skal ikke si det helt sikkert.... jeg spekulerer enda.

Skrevet

Ahh, hva dere mennesker kan altså!

Primeren kutter jeg nok helt ut nå. Det samme gjelder foundationene. Tusen takk for mye god hjelp her :) Fuktmasken fra Decleor liker jeg godt, fordi jeg i perioder har hatt litt dehydrert hud. Håper ikke jeg reagerer på den. Balmen synes jeg er beroligende, og jeg valgte den i og med at jeg har kombinert hudtype.

Hva tror du om dette:

Vanlig rutine morgen: decleor cleansing water rens, skinoren, decleor hydra floral emulsjon fuktighetskrem. Om kvelden akkurat det samme. En gang i uka kan jeg skrubbe i dusjen, bruke rensende maske og så fuktmaske.

Høres bra ut det :) Og så et siste tips men som du sikkert vet allerede er å vaske sminkekostene så ofte som overhodet mulig :) Masse lykke til, og send gjerne mel om hvordan det går :)

Skrevet

Tusen takk for all respons! Ja, da gjør jeg det sånn en stund fremover. Kommer til å oppdatere hvordan det går :)

Vasker kostene mine en gang i uka. Vet ikke om det er ofte nok?

Myosotis:

Hm, rensen har jeg ikke prøvd, men jeg bruker jo face and body scrubben. Kanskje var det serumet som ga meg de nuppene også, vanskelig å si. Håper det hjelper å kutte ut serumet :)

Gjest Swarovski
Skrevet

Man anbefaler vel å ta en 'hurtigrens' av kostene etter hver gang du bruker de, og ordentlig vask (med såpe og vann) en gang i uka. :)

Skal bli spennende å se om noen av forandringene dine vil hjelpe på. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan ta en hurtigrens av koster? Bare vann? Tørke av med papir?

Ja, det blir spennende å se. Jeg krysser alle fingre og tær for at dette funker for meg, vil så gjerne ha bedre hud! :)

Lillesøsteren min hadde en foundation, Maybelline dream satin liquid, i skapet som jeg prøvde. Jeg likte den veldig godt på huden min! Men maybelline er vel et typisk fy-fy merke, så derfor spør jeg dere. Er den dårlig for huden? Her er ingrendiensene:

aqua/water, isododecane, cyclopentasiloxane, dimethicone, glycerin, cyclohexasilohexane, PEG-9 polydimethylsiloxethyl dimethicone, butylenes glycol, dimethicone crosspolymer, disteardimonium hectorite, PEG-10 dimethicone, cetyl PEG/PPG-10/1 dimethicone, sodium chloride, phenoxyethanol, polyglyceryl-4 isostearate, caprylyl glycol,disodium stearoyl glutamate, PEG-9, aluminum hydroxide. May contain: CI 77891, titanium dioxide, CI 77499, CI 77491, iron oxides.

Skrevet

har ikke tatt meg tid til å lese alle svarene du har fått

de fleste merker har produkter som passer sammen og utfyller hverandre , så å bruke ulike produkter av ulike merker er ikke alltid så lurt selv om det noen ganger fungerer

på www.marykaynorway.no kan du finne en hudpleiekonsulent i nærheten av der du bor (som kommer hjem til deg om du vil det) og få prøve produkter og få prøver slik at du får teste over flere dager før du kjøper og skulle det bli et bomvalg så kan du bytte produkt

Anonym poster: ce3df9e96f33e2743b4d67fe93ab552e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...