Gå til innhold

Hvor mye har dere i budsjett?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :sminkedokke:

Skal gifte meg til våren og vi skal prøve å holde et vist budsjett.

Så lurer litt på hvordan deres opplegg er og hva dere tenker bruker på de enkelte

tingene dere skal ha :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde i utgangspunktet et budsjett på 100.000 kr.

Vi endte til slutt med følgende regnestykke:

58169 kr for leie av lokaler, velkomstdrinker, frukt, fireretters middag inkludert alkohol til middag, fri bar, leie av telt (hadde utevielse). I prisen var også catering inkludert, dvs kokker fra Sult lagde maten vår og så stilte de opp med eget serveringspersonale. Utover dette var også dekking av border, oppsett av benker til vielse osv også inkludert. Vi måtte kjøpe alt gjennom lokalene vi leide, men synes prisen ikke var så forferdelig alt i alt.

1936 kr for viglser som sto for vår utevielse.

12500 kr for live-band og film.

2000 kr for trompetist.

8000 kr for fotograf (med rettigheter til alle bilder, alle bilder i høytoppløselig format, fikk nesten 1000 bilder).

2400 kr for brudebuketten.

1000 kr for brudekjolen.

500 kr for pynt/stæsj/dekorpynt/invitasjoner etc.

Totalsummen ble på 86996 kr

Bare for å presisere: mine foreldre betalte henholdsvis 2400 kr for bryllupskaken og 2000 kr til frisør/make-up.

Foreldrene til min mann betalte for hans sjakett. Tror den kom på 5000 kr.

Inviterte 49 stykker, var 36 stykker til sammen inkl. brudeparet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Vi hadde i utgangspunktet ikke satt noen sum vi skulle holde oss under, så vi skrev budsjettet ut i fra hvordan vi ønsket bryllupet og satte de ulike summene på den måten :)

Blomster (selskap og vielse): 5 500,-

Bordkort: 500,-

Brudekjole: 10 000,-

Candy bar: 1 000,-

Fotograf (inkl. veteranbil): 18 000,-

Hotell bryllupsnatt: 1 800,-

Invitasjoner: 2 150,-

Kirke: 9 563,-

Klær brudgom: 4 623,-

Mat&Drikke 80 gjester: 86 200,-

Morgengave: 4 300,-

Musikk fest/vielse: 6 500,-

Ringer: 7 347,-

Sminke/frisør: 5 000,-

Tilbehør: 1 500,-

Tapas night på Tulla Fischer for 25 gjester: 8 600,-

Ser ut som vi kommer til 172 583 kroner. Vi har nok ikke valgt de billigste alternativene her, men vi har våre grunner. Hadde for eksempel bryllupet i en annen by enn der vi bor, derfor var det lettest for oss å kjøpe alle tjenester, hadde ingen "vennetjenester" eller ba om at gjestene skulle bidra med noe.

Det var også viktig for oss at vi ikke skulle ta opp lån til å betale bryllupet vårt, og det har vi heller ikke gjort. Vi har spart slik at vi har hatt råd til å betale dette selv :) Hadde vi ikke hatt råd til det, så hadde vi heller ikke lagt opp til et slikt bryllup. Anbefaler ingen å ta opp forbrukslån for å arrangere bryllup!

For oss er det verdt å bruke så mye penger på vårt bryllup, vi har fått en dag vi aldri kommer til å glemme, vi koste oss med venner og familie og endte opp med en helt perfekt dag!

Håper dette var til hjelp! :)

Endret av ivorybride
Skrevet

Ja takk alle svar hjelper :D

Skrevet

Husker ikke helt, så dette blir sånn ca:

- Kirke: 1000

- Solosang: 2000

- Kjole og tilbehør(inkludert cape): 13.000

- Mannens antrekk (leie): 1250

- Lokale: 10.000

- Mat: 24.000

- Drikke(alkoholen ble kjøpt i Sverige): 10.000 (har fortsatt masse igjen 6 mnd etter bryllupet)

- Pynt: 500

- Duker og servietter(kjøpte): 1500

- Brudebukett og knappehullblomster: 3000 - 3500, husker ikke

- Kake: 1500-2000, husker ikke helt

- Fotograf før under og etter vielsen: 7000 pluss 5000 for bildene

- Hotell: 1000 ca

Vi havnet på rundt 100.000 til sammen så er nok en del som ikke er med her. Frisør betalte jeg ikke da jeg har en filletante som er frisør. Har også ei venninne som er make-up-artist så det ble også gratis. Svigerfar kjørte så betalte ikke for no bil heller. Vi var 50 stk ca

Skrevet

Vi hadde 80 gjester og havnet på 120 000 (vet navnet mitt sier jeg skal gifte meg i sept men måtte flytte bryllupet så er nå gift) lykke til!

Skrevet

Vi blir 80-90 gjester, og håper på å holde oss under 120.000. Men vet dessverre ikke om vi klarer dette.... Vi får til sammen litt over 100.000 av foreldre, men det får vi når vi trenger det, har prøvd å betale så mye som mulig selv nå i forkant slik av vi i alle fall får følelsen av å sitte igjen med noe :closedeyes:

Utgifter til nå:

Lokale 9000

Mat og servitører max 45000

Kjole 12700

Tilbehør/sko brud 500

Dress + vest 3800

Sko brudgom 1000

Frisør sminke 4000

Invitasjoner bordkort program 3000

Blomster (betaler min mor, bestiller fra rosegartneri, 160 roser blir 1200kr, og niesen til ei venninne binder brudebuketten for et par hundrelapper)

Overnatting 2000

Trompet i kirken 2000

DJ 5500

Bil fra kirken 5000

Fotografer 8000

Velkomstmat 3000

Bryllupskake 1000 (her betaler vi kun ingredienser)

Så ligger på ca 105.000 nå, men blir sikkert mer. Men vi har valgt å spare på blomster, mitt tilbehør som er bestillt billig på nett. Vi lager velkomstmaten selv.

Alkohol blir solgt til kostpris 20kr pr ting, så det blir ikke utgift.

Vin til maten og velkomstdrink er ikke med her heller!

Skrevet

Hei :sminkedokke:

Skal gifte meg til våren og vi skal prøve å holde et vist budsjett.

Så lurer litt på hvordan deres opplegg er og hva dere tenker bruker på de enkelte

tingene dere skal ha :)

Det spørs jo hva du mener med "budsjett"?

Det er mulig å "tjene" penger på mange lure måter.

For.eks så var det et veldig ungt par (tror de var like over 20), søskenbarnet til ei venninne, som var veldig fornuftige og fikk mye hjelp ved å gjøre en del lure grep.

Siden de ville gjerne dele livet sammen, og å få til en fin dag for å feire kjærligheten var deres største ønske, så gjorde de en liten vri på "ønskelista".

De valgte å ikke be om gaver, men valgte i stedet å ønske seg donasjoner i forkant av bryllupet. Donasjonene var selvfølgelig valgfritt, men for gav det dem mulighet til å få en mye finere dag enn de ellers ville kunne fått.

Mange unge voksne har jo ikke så mye å rutte med, så det er jo en fin måte å unngå å måtte "budsjettere vekk" ting som egentlig kunne vært med på å gjøre dagen perfekt.

De hadde selvsagt alt det basic på plass. Spisested, kirke, klær, mat osv. Men de fikk råd til for.eks fri bar i stedet for å begrense det. De kunne også pynte mer, og jeg vet ikke om pengene de fikk derfra eller det foreldrene bidro med (de lovet å matche det som de fikk i stand selv, og dette inkluderte donasjonene) gjorde at de fikk leid veteranbil og et live-band (var ikke så dyrt).

Andre ting er å kunne for.eks få hjelp fra familie til forskjellige ting. Overnatting for gjester som kommer langt ifra kan jo for.eks skje hos venner og familie. Mange betaler jo gjerne for dette også, da til brudeparet som ordner det praktiske selvfølgelig.

Men det var jo om du er ute etter noen "budsjett" tips :smilorange:

Om du bare er ute etter et vanlig budsjett så kan jeg ta fra vårt bryllup:

Lokale: 8000

Alkohol: 15 000

Mat: 20 000

Klær (brud og brudgom): 8000 (minus 4000 for å selge videre etterpå)

Kelnere: 1500 (eldre barn til venner av foreldre)

Veteranbil: 6000

Fotograf: 7000

Kaffe/miniralvann osv: 5000

Ringer (forlovelse og gifteringer): 12 300

Pynt, div...

Vel jeg husker ikke alt. Jeg tror vi brukte rundt 110 000 på et bryllup i Oslo med rundt 40 gjester. Det ble litt dyrt selv om vi gjorde en del selv fordi vi var veldig sent ute med å finne lokaler. Ikke fikk vi noe særlig pene lokaler heller. Ikke at de var stygge, men de var ikke så bra de kunne ha vært.

Vi satt i gang rundt 7-8 mnd før bryllupet med lokaler, mat osv. Altså praktiske ting som vi burde bestilt minst 1-2 år i forveien merket vi.

Anonym poster: 58d640b93a141b311b95d1debc26131d

Skrevet

50 gjester, fri bar : 80.000. Er masse å spare på f.eks Ebay ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...