Gå til innhold

Noen som har fått negativ test før IKM, men fått positiv på IKM?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tatt test idag, 3 dager før IKM, og den er negativ. Er det likevel håp?

Er det noen som har fått negativ test når de har testet tidlig, og alikevel fått positiv?

Anonym poster: 5d02e2b3ebd465a56f991d688060cf89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det.

Gjest Modig mor
Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Men sjansen for en slik "falsk negativ" er større for den som har kort lutealfase. Selv har jeg ti dagers lutealfase. Da sier det seg selv at en test tre dager før IKM er ganske verdiløs, siden et befruktet egg typisk fester seg omkring dag 7-10 etter eggløsning. Har man lutealfase på seksten dager, derimot, vil en test tre dager før IKM sannsynligvis vise riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde dette. Testet tre dager før IKM, og testen var negativ. Da jeg testet dagen etter IKM var den (svakt) positiv.

Har forøvrig en lutealfase på 12 dager, så dette er antakelig grunnen for min del.

Anonym poster: 08333839d284c8df89584bc1c5a5da60

Skrevet

Jeg opplevde det, men det var nok fordi IKM ikke stemte, og jeg testet for tidlig. Jeg skulle på tusenfryd, så skulle bare sjekke om jeg kunne ta de morsomme karusellene :)

Jeg hadde en SA to mnd før, så regner med at det var derfor IKM var på bærtur ;)

Skrevet

Jeg har testet ca 3-4 dager før IKM, fikk negativ, så dagen etter IKM, og fikk positiv. Ikke akkurat på IKM, men kunne ha hendt at jeg ville fått positiv om jeg testa.

Skrevet

Jeg testet meg 1 dag før IKM - den var negativ. Dagen jeg skulle hatt mensen testet jeg meg igjen, trodde da det var en skyggestrek, men da jeg på nytt testet dagen etter (på ettermiddagen) var det en tydelig strek der :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...