Gå til innhold

Trening etter bukplastikk og fettsuging av armer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det knapt 14 dager til jeg skal ta full bukplastikk og fettsuging av armer. (Og jada vet risikoen ved å gjøre det, og alt det derre, er IKKE ute etter meninger om det å ta slike operasjoner)

Jeg har som sagt tatt det valget, men jeg har jo begynt å legge om livstilen min både med kosthold og trening. Og jeg tenker å begynne å planlegge ett treningsprogram til etter opereasjonen. Jeg kan ikke trene før det har gått 4-6 uker etter inngrepet, og da skal det være rolig, og helst ikke for mye som går direkte på magemuskler.

Så det jeg lurer på er om noen har en ide til hva jeg kan trene? Litt variasjon, og øvelser som er enkle og greie, og hvor mange repitesjoner som er viktig, og hvor mange dager bør jeg trene?

Jeg tenker at å trene 3 dager i uken den første mnd etter at jeg kan begynne å trene igjen, er en grei start, og da f.eks annen hver dag i hverdagen. Noe alla mandag, onsdag og fredag. Høres det ok ut?

Og hva bør jeg trene? hvilke øvelser gir god effekt, men ikke er for harde?

Og kostholdet mitt, jeg har skjønt at jeg må legge pepsi maxen min på hyllen nå som jeg velger å gjøre dette. Men jeg blir ikke noe mer begeistret for dette vannet, så kan sukkerfri saft være løsningen i en overgang?

Og jeg er ikke vant til å spise mer enn 2-3 måltider for dagen om jeg er heldig, og har småspist en del usunn mat på jobb. Dette er også en vane jeg må legge fra meg, så kom gjerne med litt forslag til snack som er sunn, god og gir meg en metthetsfølelse. :)

Håper noen tar seg tid til å svare :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken relevans har egentlig fettsugingen din for anbefalt treningsopplegg?

Det vesentlige er din alder, helse, vekt, din form, tidligere treningsrutiner, osv.

Det finns forøvrig nok av råd for nybegynnertrening alle steder.

Jeg forstår egentlig ikke hva du spør om?

Anonym poster: a8038cfc51aa1a8f8ee38e3842493baf

Skrevet

Det har vel relevans for hvilken øvelser andre vil anbefale meg å bruke kort tid etter ett inngrep??

Og om du ikke forstår hva jeg spør om trengte du vel ikke å svare i grunnen.... :forvirret: Det står jo ganske tydelig hva jeg lurer på...... :klo:

Skrevet

Du kan jo gå powerwalk i skogen. Der er det ujent terreng og gjerne opp og nedoverbakker. Det er en myk start.

Skrevet

Hvorfor vil du bytte ut pepsi max med sukkerfri saft..?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du bytte ut pepsi max med sukkerfri saft..?

For jeg vil jo etterhvert begynne å drikke bare vann, og ikke bruke noen ting. Og har hørt at pepsi max i store mengder ikke er bra.... :)

Skrevet

Du kan jo gå powerwalk i skogen. Der er det ujent terreng og gjerne opp og nedoverbakker. Det er en myk start.

Det hørtes lurt ut :)

Skrevet

For jeg vil jo etterhvert begynne å drikke bare vann, og ikke bruke noen ting. Og har hørt at pepsi max i store mengder ikke er bra.... :)

Du kan også ha en kanne med vann med sitron eller agurkbiter stående i kjøleskapet og drikke det, det er godt :)

AnonymBruker
Skrevet

Spør legen om det er noe du bør unngå. Tren rask gange og prøv å kom deg i joggeform og deretter masse knebøy og utfall. Så mye at du bare kan. Noe vekt trening på armer er viktig, men de store muskelgruppene ligger i bena og de er de som må være sterke og bevege seg for å få god effekt.

Anonym poster: 5819d37a720776d74d1d82615e6ea153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...