Gå til innhold

Hvordan starte en facebook samtale med en man liker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker en gutt veldig godt, men har problemer med å starte en ordentlig samtale.. Han virker interessert selv, men av og til hender det at samtalen bare blir stående. Kanskje han sliter med det samme som meg(?). Uansett så ville det vært fint med tips happy.png

Anonym poster: 143be8aecbf414a5c160e2589460c35d

• Liker 1
Skrevet

Nå gir du ikke oss så mye informasjon om deg/han som vi kan bygge videre på. Men samtaleemner tips; musikk, filmer, felles venner, ferier, fremtidsplaner, mat, utestedet, bøker, været :P skole/jobb, kjæledyr, famile... Osv osv..

AnonymBruker
Skrevet

"Hei"

Han svarer "hei" og hun er like langt...

Anonym poster: 3f705a0db6893c9a1f8c7e3117baf379

• Liker 4
Gjest Katten.
Skrevet

Da fortsetter du med hva enn som faller inn i hodet ditt. Om du planlegger hele samtalen på forhånd blir det så.. dødt.

• Liker 2
Gjest LillaGorilla
Skrevet

Han svarer "hei" og hun er like langt...

Anonym poster: 3f705a0db6893c9a1f8c7e3117baf379

Han har jo svart :) Det er det viktigste!

Hun kan da si "Hvordan går det? :)"

Han: Det går bra her. Der da?

Hun: Jo det går fint. Nettopp vært å trenet - sliten nå :P

Han: Flink du er da. Trener du ofte?

osv. osv.

Se hva Frisørdama skrev :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har jo svart :) Det er det viktigste!

Hun kan da si "Hvordan går det? :)"

Han: Det går bra her. Der da?

Hun: Jo det går fint. Nettopp vært å trenet - sliten nå :P

Han: Flink du er da. Trener du ofte?

osv. osv.

Se hva Frisørdama skrev :)

Nei nei. Sånn:

Hun: Whaddup dawg?

Han: Hehe, ikke så mye.

Hun: Heftig da! Selv har jeg løftet 100kg i benk i dag.

Han: ...

Hun: Jepp, skal bli stor og sterk så jeg kan tåle slitasjen i strikking bedre.

Anonym poster: cc188d7bce256314a74876de0c05e5f8

• Liker 4
Gjest LillaGorilla
Skrevet

Nei nei. Sånn:

Hun: Whaddup dawg?

Han: Hehe, ikke så mye.

Hun: Heftig da! Selv har jeg løftet 100kg i benk i dag.

Han: ...

Hun: Jepp, skal bli stor og sterk så jeg kan tåle slitasjen i strikking bedre.

Anonym poster: cc188d7bce256314a74876de0c05e5f8

Haha - eventuelt sånn ja! :P

Han: Åå.. strikking er kjekt da?! Selv holder jeg på med et par selbuvotter for tiden.

... eller kanskje ikke :P

• Liker 1
Skrevet

"FORT DEG!

Kom hjem til meg med spade! Vi må grave ned ransutbytte!"

• Liker 4
Skrevet

Haha, takk for svar :) Vi har allerede snakket veldig mye, men så har det vært stille i ca tre dager. Sist jeg skrev til han, spurte jeg om hvor han skulle reise, men han har ikke svart etter det.. Og jeg vil jo ikke mase heller.

AnonymBruker
Skrevet

Da fortsetter du med hva enn som faller inn i hodet ditt. Om du planlegger hele samtalen på forhånd blir det så.. dødt.

Jeg prøver ikke å planlegge en samtale på forhånd, men jeg tenker mer på hvordan jeg skal starte samtalen.. :gjeiper:

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg prøver ikke å planlegge en samtale på forhånd, men jeg tenker mer på hvordan jeg skal starte samtalen.. :gjeiper:

"Hei."

• Liker 1
Skrevet

Haha, takk for svar :) Vi har allerede snakket veldig mye, men så har det vært stille i ca tre dager. Sist jeg skrev til han, spurte jeg om hvor han skulle reise, men han har ikke svart etter det.. Og jeg vil jo ikke mase heller.

Daaaaa syns jeg du skal vente! Kan jo hende han ikke har sett det, men jeg ville i hvert fall ikke ha kommet med et nytt spørsmål.

Dersom han ikke har sett det, venter du bare til han starter neste samtale ;)

Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

Slik starter du en samtale:

"Hei, skal vi finne på noe? :)"

"Hadde vært kult å finne på noe annet enn å sitte på face hele tida"

"Jeg er så jævlig drittlei av face. Det blir litt tamt med tida, det er heller ikke så lett å holde en konversjon på face. Sitter vi her vil ingen ting skje, og vi blir lei. Så derfor tenkte jeg at vi kunne finne på noe morsomt! :)"

NB: Ikke bruk mine eksempler ordrett. Formuler det på din egen måte, jeg ville bare få fram et poeng. Slutt med face finn heller på noe annet. Det kan hende at han vil gå lei, om dere ikke går videre. Derfor ville jeg ha satset på å gå et steg videre. Som å treffes utenfor face. Du har ingen ting å tape, og han vil helt sikkert hoppe i taket av lykke om du gjør det.

Når dere har funnet ut hva dere skal finne på, er det viktig å finne en dato som passer. Det har en lei tidens til å ikke bli realisert om man ikke har en fast dato.

Endret av Snoken-
  • Liker 1
Skrevet

HEi er en god ide.

Fikk en melding i dag hvor det kun stod blunk blunk på... Han ble arkivert som uaktuell ;)

AnonymBruker
Skrevet

Daaaaa syns jeg du skal vente! Kan jo hende han ikke har sett det, men jeg ville i hvert fall ikke ha kommet med et nytt spørsmål.

Dersom han ikke har sett det, venter du bare til han starter neste samtale ;)

Det står at han har sett det, så jeg vet ikke hvorfor han ikke svarer..

Skrevet

Hva med at du tar det live her, så guider vi deg gjennom det? :)

Seriøst, start med et enkelt "Hei! :)" og så tar du det derifra. Eventuelt, "Takk for sist, det var hyggelig å treffest." Eller noe i den dur. Alt avhengig av hvordan du liker å uttrykke deg. Dette er ENKELT.

Er dette en person du kjenner? Har du noe å bygge på fra sist dere snakket sammen? Noe er du vel nysgjerrig på? Som for eksempel på hva han har gjort i sommer? Om han har spist mye iskrem? Om han har badet? Nakenbadet? Eller hva han har gjort siden sist han så deg? Om det ble noe av de planene han nevnte sist dere var sammen? Hva slags planer han har fremover?

Plutselig så er du i gang.

Sist jeg begynte en samtale med noen jeg likte på Facebook så skrev jeg "Tusen takk!"

:)

AnonymBruker
Skrevet

Han driver å poker meg da..(?) Aner ikke hva det betyr

Skrevet (endret)

Det betyr: Jeg liker deg, men er for pysete til å gjøre noe annet enn å trykke på "poke" knappen.

Gjør som jeg sier nå, silly young girl.

:)

Endret av Janus
  • Liker 1
Gjest LillaGorilla
Skrevet

Det er definitivt positivt da :D En form for flørting?

Du sa jo at det virket som han var interessert og ja, det virker sånn. Kanskje du kunne foreslå å møtes engang? Gå på kafé eller noe.

Ta et steg videre ;) Kommer ikke så langt ved å bare snakke på face.

Vær litt tøff og vær den som tør å ta initiativ! :D Jeg er sikker på at du får positiv respons

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...