Gjest Karenmarie Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Hei, vi har i vår familie hatt et åpent og naturlig forhold til nakenhent mens barna var små. jeg har tenkt at når de blir store så vil de selv velge å vær litt mer private. Men de er fortsatt ikke sjenerte for at jeg ser dem naken eller at de ser meg naken. Sønnen min er nå 15, og datter er 12. Jeg synes forsåvidt at det er greit, men lurer på om jeg skal si noe om at vi bør dekke oss til når vi til og fra badet o.l
Sulosi Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Tips; det finnes en tråd om å gå naken hjemme her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=674676 1
kontoinformasjon Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Så flott for dem at de ikke er sjenert av sin egen kropp! Bare sørg for å forklare dem at det finnes noen normer for bekledning når man har besøk Om du/dere synes det er ubehagelig å se barna deres nakne synes jeg dere kan si ifra på en fin måte at man kansje skal dekke seg til når man f.eks går fra badet til soverom etc. Ellers ville jeg fornøy om barna mine var fornøyd med deres egen kropp. 1
betrayed Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Jeg føler det bare hadde blitt superkleint om mamma hadde bedt meg dekke meg til. Jeg digget å gå naken hjemme. Var hysterisk en periode, så kom det tilbake. Ser ikke problemet i det. Hvis familie ser på hverandre på en seksuell måte er det jo helt feil, men det er jo vel så feil uansett nakenhet i hjemmet. Syns det bare virker bra å være litt eksentrisk jeg. Alle naboene våre har sikkert sett meg naken også, men ikke faen om jeg bryr meg 2
Gjest Mor Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Så lenge dere synes det er greit, så kan dere bare fortsette. Har selv en datter på 13som ikke viser seg naken for noen, og som også unngår å se faren og broren naken. Det respekterer vi selvsagt. Sønnen min på 16 derimot kan svinse naken rundt mens jeg ser på, og han blir ikke flau om han ser meg naken heller. Dette varierer nok mye fra familie til familie. Da jeg fotalte en venninne at det hente at jeg og sønnen min dusja samtidig om morgenen ble hun helt satt ut. For henne var det helt utenkelig at tenåringssønnen hennes skulle se henne helt naken.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 Så lenge forholdet mellom foreldre og barn ikke er seksualisert, er det å være nakne sammen helt uproblematisk. Anonym poster: de0386a3bdd01dcc6e9811916e28f660 1
Gjest chiki Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 Å dusje sammen med 16 åringen synes jeg blir feil, men å se hverandre naken er jo ikke farlig så lenge det er greit for alle:)
smilo Skrevet 11. august 2012 #8 Skrevet 11. august 2012 Ser ikke for meg mor og 16-åringen i dusjen samtidig, men jeg ser klart for meg settingen der mor dusjer og tenåringen kommer på badet og gjør det h*n skal uten å la seg sjenere av mor i dusjen, eller motsatt. Jeg synes nakenhet er helt naturlig så lenge alle involverte er fortrolige med det. 1
Mann1986 Skrevet 14. august 2012 #9 Skrevet 14. august 2012 Så lenge dere synes det er greit, så kan dere bare fortsette. Har selv en datter på 13som ikke viser seg naken for noen, og som også unngår å se faren og broren naken. Det respekterer vi selvsagt. Sønnen min på 16 derimot kan svinse naken rundt mens jeg ser på, og han blir ikke flau om han ser meg naken heller. Dette varierer nok mye fra familie til familie. Da jeg fotalte en venninne at det hente at jeg og sønnen min dusja samtidig om morgenen ble hun helt satt ut. For henne var det helt utenkelig at tenåringssønnen hennes skulle se henne helt naken. Skjer det fortsatt at dere dusjer sammen? Ble litt overrasket jeg og, men sånt er jo helt forskjellig fra hjem til hjem hva man er vant med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå