Gå til innhold

Jentetaxi

Silfen

Anbefalte innlegg

Fordi det er diskriminerende. Fordi det støtter opp om dumme damer og dermed er fordummende. Trenger man virkelig flere årsaker?

Attpåtil skal man annonsere på FB hvor bilene skal ha holdeplass hver kveld. Snakk om å lure potensielle overgripere rett til matfatet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jentetaxi har jo blitt diskutert lenge, mest fordi de fleste voldtekter skjer når jentene GÅR hjem fra byen, går av bussen eller skal låse seg inn hjemme. Ved å gi jenter en sikker, billigere (må ikke være helt gratis, men det er jo en fin tanke så lenge det varer) måte å komme seg hjem på, reduserer du ihvertfall risikoen for disse scenarioene.

Stakkars, fattige jenter. Nå lanseres det jentetaxi i Bergen. For jenter blir nemlig voldtatt i pirattaxi. Jeg regner med at de må ta disse pirattaxiene fordi de har altfor dårlig råd eller er så tissetrengt at de ikke kan sitte på nattbussen hjem.

Så moralen er; drikk deg snydens og bruk opp alle pengene dine, vi kjører deg uansett gratis hjem!

Jeg bruker ofte taxi hjem etter kveldsvakter (av og til ferdig kl 1 eller 2 på natta, buss går ikke dit jeg bor etter 12 og det er for langt til å gå så sent, helt alene). Jeg drikker kanskje er par glass vin 5 ganger i året, og det eneste jeg vil etter jobb, er å sove. Tjener så absolutt ikke nok til å støtte om en sikker løsning som dette, så jentetaxi høres ut som en nødløsning også for folk i min situasjon når vi av og til trenger det.

Nettopp. Stakkars fattige jenter, som har råd til å drikke seg dritings, men ikke komme seg hjem, som må få slikt et tilbud. Patetisk.

Jenter på byen bruker ikke like mye ute på byen som gutter gjør, er ihvertfall min erfaring.

Veldig så svart og hvitt vi skulle se ting her. Jeg føler meg ikke diskriminert med tanke på at realiteten faktisk er at sjansen er større for at jeg blir voldtatt enn en gutt med samme bygning, på samme alder og som bruker samme vei hjem. Man kan derimot diskutere det faktum at taxi-prisen så absolutt skulle gått ned, men det kommer jo ikke til å skje.

Endret av Scherbatsky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var dette jo direkte rettet mot pirattaxier og voldtekter. Det er jo bare en gimmick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får totalt SPADER av denne saken. Faen as, blir irritert bare jeg tenker på det. Rosa bil med øyenvipper? Og, jenter klarer liksom ikke betale sin egen taxi? Eller forstå at det er dumt å kjøre pirattaxi? I tillegg til at dette formidler at "det er farlig å gå ute når man er jente" + "du som er jente er svak og må passes på". For ikke å snakke om at den er kjønnsdiskriminerende, OG at denne dritten med "jentetaxi" først kom i stand etter et mediaskapt hysteri (mediaskapt, ja. Det har ikke vært noen økning i antall overfallsvoldtekter, nei).

Oppfordrer alle til å boikotte dette idiotiske opplegget, stelle seg i taxikø og betale selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får totalt SPADER av denne saken. Faen as, blir irritert bare jeg tenker på det. Rosa bil med øyenvipper? Og, jenter klarer liksom ikke betale sin egen taxi? Eller forstå at det er dumt å kjøre pirattaxi? I tillegg til at dette formidler at "det er farlig å gå ute når man er jente" + "du som er jente er svak og må passes på". For ikke å snakke om at den er kjønnsdiskriminerende, OG at denne dritten med "jentetaxi" først kom i stand etter et mediaskapt hysteri (mediaskapt, ja. Det har ikke vært noen økning i antall overfallsvoldtekter, nei).

Oppfordrer alle til å boikotte dette idiotiske opplegget, stelle seg i taxikø og betale selv.

OMG!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

?

Om du får spader av ei slik sak, så forstår eg ikkje at du i det heile greier å fungere i samfunnet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Åh Min Gud!"

Anonym poster: 6dafa11bd0148c031aae1fb3d2b3e68f

Forstod selvfølgelig det, men forstår ikke hva som er så "oh my god-ish" med det jeg skrev, så hadde vært kjekt å få det forklart.

Endret av cornflake_girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får spader av ei slik sak, så forstår eg ikkje at du i det heile greier å fungere i samfunnet...

Det går helt fint! :nigo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja, ja. Jeg synes i hvert fall det er flott med et tilbud som (kanskje potensielt) bidrar til at antall overfall på nattestid senkes. Og da bryr jeg meg ikke om det er gratis, eller ei!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her i Oslo har jeg blitt plukket opp av jentetaxien. Jeg var på vei fra en konsert og skulle gå til en venninne. I lite oppplyste gater osv. For meg er det selvfølgelig å gå når jeg skal noe. Det er jo ikke langt. Men jentetaxien kom forbi, insisterte på at vi skulle sitte på, og kjørte oss dit vi skulle. Glimrende det. Han kjørte rundt i litt uggne strøk hvor det var lite folk og dårlig med lys. Altså ikke i hovedgatene, og ikke i taxikøen osv.

Anonym poster: eef80f6b04237276b1dd2f99c8494e18

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe er virkelig galt med gangsynet ditt Silfen!

Anonym poster: 6e4c5962b919bde46502f6dbfe393676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...