Silfen Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Stakkars, fattige jenter. Nå lanseres det jentetaxi i Bergen. For jenter blir nemlig voldtatt i pirattaxi. Jeg regner med at de må ta disse pirattaxiene fordi de har altfor dårlig råd eller er så tissetrengt at de ikke kan sitte på nattbussen hjem. Så moralen er; drikk deg snydens og bruk opp alle pengene dine, vi kjører deg uansett gratis hjem! 3
Tinker8ell Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Stakkars, fattige jenter. Nå lanseres det jentetaxi i Bergen. For jenter blir nemlig voldtatt i pirattaxi. Jeg regner med at de må ta disse pirattaxiene fordi de har altfor dårlig råd eller er så tissetrengt at de ikke kan sitte på nattbussen hjem. Så moralen er; drikk deg snydens og bruk opp alle pengene dine, vi kjører deg uansett gratis hjem! Er vel heller god reklame for dem som sponser taxien? 2
Silfen Skrevet 8. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2012 Det og, men det er en annen side av saken.
Magnifique Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Hei. Liker du ikke dette tilbudet? Jeg synes det høres utrolig bra ut. Voldtekter skjer desv altfor ofte, og man er utsatt om man er jente og skal hjem fra byen. Synes det er bra at man kan komme seg trygt hjem, istedet for å bli overfalt og voldtatt - og kanskje få resten av livet sitt ødelagt. 9
Silfen Skrevet 8. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2012 Jeg syns ikke det er nødvendig med gratis taxi, nei. Problemet ligger i pirattæxinæringen, såvidt jeg har forstått. Jeg ser ingen problem med at vanlige taxiselskaper kan ha jentetaxier, som f.eks. kjøres av kvinnelige sjåfører. Men hvorfor skal jenter få gratis taxi fordi de ikke gidder benytte seg av ordinære taxier og setter seg, VEL vitende om mulige farer, inn i en pirattaxi? Det henger jo ikke på greip og jeg vil påstå det er diskriminerende. 3
Magnifique Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 Hei. Er det kun for jenter som benytter seg av pirattaxi - og blir voldtatt, dette gjelder? Burde ikke dette gjelde alle jenter ute på byen, enten de benytter seg av pirattaxi, eller går hjem alene? Det synes jeg - og da blir saken en annen. Og selvsagt bør man tenke seg om 2 eller 5 ganger før man setter seg inn i en slik taxi - men hvis disse jentene nå vet om et annet tilbud, vil de kanskje benytte seg av det nettopp fordi det er trygt og gratis? Voldtektsproblemet er omfattende, og det er fint at jentene kan slippe å føle seg utrygge på vei hjem fra byen. 2
Silfen Skrevet 8. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2012 Fordi det er GRATIS blir jo greien her. For det finnes jo nok av vanlige taxier som er DYRE som de ikke benytter seg av fordi de vil ha BILLIG taxi hjem og dermed blir de voldtatt av idioter som vet hvor de skal utnytte drita fulle idioter. 2
Magnifique Skrevet 8. august 2012 #8 Skrevet 8. august 2012 Det er forskjellig på billig og gratis. Jentene vil velge den gratis OG trygge taxien, istedet for den farlige og billige. Det er det som er poenget - få dem til å slutte å velge billig, når de like godt kan bli kjørt gratis hjem. 4
Silfen Skrevet 8. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2012 Nettopp. Stakkars fattige jenter, som har råd til å drikke seg dritings, men ikke komme seg hjem, som må få slikt et tilbud. Patetisk. 3
yes2yes Skrevet 8. august 2012 #10 Skrevet 8. august 2012 Har man ikke penger eller lysten til å bruke penger på å komme seg (etter all sannsynelighet) trygt hjem, så lar man heller vær å dra ut til å begynne med. Gratis taxitur er et relativt naivt og lite effektivt tiltak synes jeg. Delvis fordi den kun hjelper et ektremt fåtall og utelukker resten, delvis fordi den kun bekytter jenter, og delvis fordi tilbudet ikke kan vare i lengden. Ikke vil den løse voldtekstprobleme i noen nevneverdig grad heller, og i mine øyne virker hele tiltaket som et 'PR-stunt' for å gjøre folk oppmerksomme på situasjonen, uten å fokusere på hvor problemet i størt grad egentlig ligger. Tiltaket er i og for seg sikkert godsinnet, og man trenger virkelig å opplyse folk om problemer som denne voldtektsbølgen , man da får man gjøre det på et sett som er mer effektivt og forsvarlig for både offere og den øvrige befolkning. Å lære folk opp til å unngå å livnære ulovlige næringer er et steg i riktig retning, og det samme er det å lære begge kjønn om forhåndsregler og grensesetting for hva som er forsvarlig å gjøre når en ønsker (intim?) kontakt med andre. 2
Gjest BM2 Skrevet 8. august 2012 #11 Skrevet 8. august 2012 Nettopp. Stakkars fattige jenter, som har råd til å drikke seg dritings, men ikke komme seg hjem, som må få slikt et tilbud. Patetisk. Og jeg som trodde Bergen rant over av menn som frivillig gir slike jenter gratis overnatting... 2
Silfen Skrevet 8. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2012 Og jeg som trodde Bergen rant over av menn som frivillig gir slike jenter gratis overnatting... Det gjelder ikke meg. Jeg snorker.
Gjest BM2 Skrevet 8. august 2012 #13 Skrevet 8. august 2012 Det gjelder ikke meg. Jeg snorker. Ække meningen du skal sove dah Og snorker du får du nok noe stappet i munnen! 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #14 Skrevet 8. august 2012 Fordi det er GRATIS blir jo greien her. For det finnes jo nok av vanlige taxier som er DYRE som de ikke benytter seg av fordi de vil ha BILLIG taxi hjem og dermed blir de voldtatt av idioter som vet hvor de skal utnytte drita fulle idioter. Jeg vet ikke hvordan det fungerer i Bergen, men her i Oslo er greien med jentetaxien at den hovedsaklig kjører jenter til og fra i sentrumsområdet, der vanlige taxier nekter å plukke opp/kjøre folk når det er mest trykk. I sentrum er ikke nattbuss noe poeng heller, siden disse kun går fra jernbanetorget og rett ut av byen. Anonym poster: 311dfafd7992d96934d9c9958eece696 1
Silfen Skrevet 8. august 2012 Forfatter #15 Skrevet 8. august 2012 Bergen sentrum er så lite at man ikke trenger taxi fra A til B.
Silfen Skrevet 8. august 2012 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2012 Ække meningen du skal sove dah Og snorker du får du nok noe stappet i munnen! Gjelder ikke meg anyway.
Singha Skrevet 8. august 2012 #17 Skrevet 8. august 2012 Bergen sentrum er så lite at man ikke trenger taxi fra A til B. Bergen sentrum er så hinsides bygget for å motvirke en effektiv trafikkavvikling at det er raskere å gå enn å ta taxi 1
Kløftfrid Skrevet 8. august 2012 #19 Skrevet 8. august 2012 Skjønar ikkje at nokon faktisk har noko imot dette tilbodet... 4
Gjest Skrevet 8. august 2012 #20 Skrevet 8. august 2012 Skjønar ikkje at nokon faktisk har noko imot dette tilbodet... Ikke jeg heller. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå