AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Jeg er under utredning pga svimmel og kvalm så jeg ikke klarer å jobbe, har tatt div blodprøver, MR og vært hos ØNH, ingen funn. Dette er andre gang jeg er svimmel som dette, første gang var ca ett år siden. Begge gangene har det virket som at stress i jobb er grunnen. Jeg har ikke fast jobb og er i et vikariat i en stressende sommerjobb og det hadde jeg i fjor og (ikke samme plass). Mellom disse somrene har jeg hatt et annet vikariat som ikke har vært stressende og formen har vært fin. Jeg skal til fysioterapeut snart og håper at de da bekrefte at det er nakken, fordi jeg vil gjerne ha en diagnose! Hvis de ikke finner noen så skal jeg be om å få tatt flere blodprøver da legene ikke har sjekket alt, bare det vanligste å bli svimmel av som stoffskiftet, B12 osv. Noen andre som har problemer med nakken så du er svimmel og kvalm? Kan du beskrive hvordan du har det? Hjalp fysio? Tips? Anonym poster: 5557a327be660fd49bc7195104e57e1f
Silfen Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Muskulære problemer i rygg og nakke kan definitivt gi utslag i kvalme og svimmelhet.
Tufs Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Jeg har hatt problemer med svimmelhet og migreneanfall i perioder der jeg har stresset og hatt mye spenninger i nakken. Er blitt flink til å strekke og tøye forsiktig på nakken mens jeg jobber, og kjenner helt klart at ting løser seg opp og føles bedre. Lenge siden siste gang jeg var svimmel.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Muskulære problemer i rygg og nakke kan definitivt gi utslag i kvalme og svimmelhet. Ja det er derfor jeg skal til fysio, har også noen i nær slekt som har samme problem som meg med svimmelhet og fått vite av fysio at det er der muskulære som er problemet. Så jeg regner med at det er problemet mitt og, men vi får se Jeg har hatt problemer med svimmelhet og migreneanfall i perioder der jeg har stresset og hatt mye spenninger i nakken. Er blitt flink til å strekke og tøye forsiktig på nakken mens jeg jobber, og kjenner helt klart at ting løser seg opp og føles bedre. Lenge siden siste gang jeg var svimmel. Søstra mi har migrene og svimmelhet under anfallene, men hun har anfall i bare noen dager i slengen mens jeg har nå vært dårlig siden 10. juli, det er nesten en mnd Så neppe migrene. Men håper på å få lære meg noen øvelser hos fysio så jeg slipper flere slike perioder i fremtiden Satser på at jeg finner meg en rolig jobb og. Anonym poster: 5557a327be660fd49bc7195104e57e1f
Silfen Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Jeg sliter også med dette og i starten, mens kroppen var uvant med problemet, så var jeg mye kvalm og svimmel. Nå er det bare vondt. Jeg ville forøvrig heller gått til manuell terapeut eller naprapat enn fysio.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 Heier også på manuelterapeut eller naprapat. De fikser opp i dette. Helt normalt å bli svimmel pga stressnakke. Men pokker ikke mye moro.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2012 #7 Skrevet 8. august 2012 Jeg har vert svimmel og hatt mye hodesmerter i 12 år uten at det offentlige fant ut noe årsak. Tok en mengde blodprøver, Mr og rønken uten funn. Etterhvert ble det mer smerter i nakken, nedover skuldrene og ryggen. Fikk også kjeveplager og mye ansikts smerter. Fastlegen skyldte på stram musklatur siden legen ikke fant noe. Gikk til fysio en periode, noe som resulterte at jeg ble verre. Prøvde også kiropraktor, noe som resulterte i svært store hode/nakkesmerter. Sterkt økende svimmelhet og mye tinitus (øresus) Svimmelheten var så kraftig at jeg hadde problem med å komme meg rundt i huset i perioder uten å holde meg fast i alt jeg fikk tak i. Intens hodepine mesteparten av uken. Rygg og nakkesmerter. Fryktelig mye leven/piping og sus i ørene og en kjeve som gikk i vranglås. Fastlegen ga bare opp. Hadde tatt alt av blodprøver som tenkes kan og bildene så tilsynelatende ok ut. Så gikk jeg privat. Trodde egentlig det kun var noe muskulært slik jeg hadde fått beskjed om av fastlegen. Fikk analysert de bildene som var tatt tidligere og tatt flere bilder. Viste seg at jeg hadde nakkesleng, prolapser og en hel del andre skader i nakken. Smertene hadde vært så store at den indre muskulaturen (som en bruker uten å tenke) hadde koblet fullstendig ut. Jeg brukte kun de ytre muskelaturen og den var blidt kraftig overbelastet og gitt muskelknuter så og si over alt. Ned i nakken og opp i kjeve og ansiktet. Så ja... det var noe som det offentlige ikke hadde klart å finne ut på 11 år. Nå går jeg til Kinetikk kontrolltrening for nakken (små øvelser for å trene opp de indre musklene) Osteopat for å løse opp den overspente muskelaturen. En svært mild behandling. I tillegg til akupunktur og triggepungt massasje. Disse er private og regulerer behandlingene etter hvordan kroppen og smertene blir etterpå. Smertenivået skal være slik at jeg ikke er ødelagt men klarer være i aktivitet uten de altfor store plagene. Etter 1/2 år er svimmelheten redusert kraftig. Energien har som smått begynt å komme igjen og hodesmertene har redusert seg en gooood del. Kan faktisk gå flere uker mellom vær gang jeg har hodesmerter nå. Utrolig deilig. Har du råd så prøv å gå til en privat undersøkelse å få tolket bildene på nytt igjen. Men vær nøye med å finne noen som er spesialisert på nakke og hodesmerter. Ikke sikkert det er noe i nærheten av det jeg har. Men da har en i det minste fått en grundig gjennomgang og kan utelukke noe. Er jo ikke noe hyggelig å få ødelagt verdagen med smerter og svimmelhet...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #8 Skrevet 8. august 2012 Jeg sliter også med dette og i starten, mens kroppen var uvant med problemet, så var jeg mye kvalm og svimmel. Nå er det bare vondt. Jeg ville forøvrig heller gått til manuell terapeut eller naprapat enn fysio. Heier også på manuelterapeut eller naprapat. De fikser opp i dette. Helt normalt å bli svimmel pga stressnakke. Men pokker ikke mye moro. Er manuell terapeut, de er fysioterapeuter de og. Har tidligere fått en nakkesleng pga vold og gikk da til naprapat. Det hjalp, men det har gått noen år så trur ikke at disse plagene er pga nakkeslengen, men hvem vet, skal nevne det. Jeg har vert svimmel og hatt mye hodesmerter i 12 år uten at det offentlige fant ut noe årsak. Tok en mengde blodprøver, Mr og rønken uten funn. Etterhvert ble det mer smerter i nakken, nedover skuldrene og ryggen. Fikk også kjeveplager og mye ansikts smerter. Fastlegen skyldte på stram musklatur siden legen ikke fant noe. Gikk til fysio en periode, noe som resulterte at jeg ble verre. Prøvde også kiropraktor, noe som resulterte i svært store hode/nakkesmerter. Sterkt økende svimmelhet og mye tinitus (øresus) Svimmelheten var så kraftig at jeg hadde problem med å komme meg rundt i huset i perioder uten å holde meg fast i alt jeg fikk tak i. Intens hodepine mesteparten av uken. Rygg og nakkesmerter. Fryktelig mye leven/piping og sus i ørene og en kjeve som gikk i vranglås. Fastlegen ga bare opp. Hadde tatt alt av blodprøver som tenkes kan og bildene så tilsynelatende ok ut. Så gikk jeg privat. Trodde egentlig det kun var noe muskulært slik jeg hadde fått beskjed om av fastlegen. Fikk analysert de bildene som var tatt tidligere og tatt flere bilder. Viste seg at jeg hadde nakkesleng, prolapser og en hel del andre skader i nakken. Smertene hadde vært så store at den indre muskulaturen (som en bruker uten å tenke) hadde koblet fullstendig ut. Jeg brukte kun de ytre muskelaturen og den var blidt kraftig overbelastet og gitt muskelknuter så og si over alt. Ned i nakken og opp i kjeve og ansiktet. Så ja... det var noe som det offentlige ikke hadde klart å finne ut på 11 år. Nå går jeg til Kinetikk kontrolltrening for nakken (små øvelser for å trene opp de indre musklene) Osteopat for å løse opp den overspente muskelaturen. En svært mild behandling. I tillegg til akupunktur og triggepungt massasje. Disse er private og regulerer behandlingene etter hvordan kroppen og smertene blir etterpå. Smertenivået skal være slik at jeg ikke er ødelagt men klarer være i aktivitet uten de altfor store plagene. Etter 1/2 år er svimmelheten redusert kraftig. Energien har som smått begynt å komme igjen og hodesmertene har redusert seg en gooood del. Kan faktisk gå flere uker mellom vær gang jeg har hodesmerter nå. Utrolig deilig. Har du råd så prøv å gå til en privat undersøkelse å få tolket bildene på nytt igjen. Men vær nøye med å finne noen som er spesialisert på nakke og hodesmerter. Ikke sikkert det er noe i nærheten av det jeg har. Men da har en i det minste fått en grundig gjennomgang og kan utelukke noe. Er jo ikke noe hyggelig å få ødelagt verdagen med smerter og svimmelhet... Har litt hodepine i blant men ikke mye, har en del øresus og. Har ikke store smerter i nakken men føler meg stram og støl i nakken i blant. Jeg var hos en privat klinikk når jeg tok MR, privat ØNH og, da mitt legekontor er privat og henviser til det private. Men det var ørene (balanseorganet) de sjekket ut den gangen, ikke nakken. Trur jeg.. Har som nevnt over hatt en nakkesleng, men det er 4 år siden og jeg har vært bra frem til i fjor. Takk for at du delte din historie, og takk til dere andre og Anonym poster: 5557a327be660fd49bc7195104e57e1f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #9 Skrevet 8. august 2012 Er manuell terapeut jeg skal til altså, fullførte ikke setningen, hehe. Anonym poster: 5557a327be660fd49bc7195104e57e1f
Silfen Skrevet 8. august 2012 #10 Skrevet 8. august 2012 De er jo mer enn fysioterapeuter. Akkurat som en naprapat kan sies å være en blanding av fysio, kiro etc. Mye er jo basert på det samme, men de er ikke det samme.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #11 Skrevet 8. august 2012 De er jo mer enn fysioterapeuter. Akkurat som en naprapat kan sies å være en blanding av fysio, kiro etc. Mye er jo basert på det samme, men de er ikke det samme. Vet det, de er fysioterapeuter med videreutdannelse. Hodet mitt er ikke helt med for tiden pga svimmelheten, så jeg skrev fysio uten å tenke på at det er en manuell terapeut jeg skal til. Ang penger som jeg ble spurt om tidligere så har jeg veldig lite av det for tiden. Så en naprapat kommer jeg ikke til å dra til, siden man må betale alt selv. Hos manuell terapeuten betaler jeg vanlig egenandel, selv om han er privat. Har derfor (lite kr altså) foreløbig ikke tenkt å be om mer utredning hos det private, utover der fastlegen henviser meg (jeg betaler vanlig egenandel der fastlegen henviser meg selv om det er privat, men de kan ikke henvise meg til hvor som helst). Håper manuell terapeuten finner noe, så jeg slipper mer utredning. Selv om jeg selvsagt skulle ønske at jeg var frisk som en :fisk:Jeg bor uansett ikke sørpå, så helsetilbudene er mer redusert her jeg bor. Skulle bodd i Oslo nå Anonym poster: 5557a327be660fd49bc7195104e57e1f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå