Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Er gift, men har ingen barn. Lever sammen med en mann som aldri gjør noe som helst hjemme vedrørende matlaging, klesvask, husvask, vedlikehold av bil osv. Han sover eller sitter foran tv. Han gir aldri kjærtegn (utenom når han vil ha sex) og sier aldri han er glad i meg uten at jeg sier det først. Har prøvd å ta opp frustrasjonen over at han lar meg gjøre alt hjemme, han sier han skal skjerpe seg, men ingenting skjer. Jeg har foreslått ekteskapsrådgivning, men det er ikke aktuelt for han. Hva skal jeg gjøre for at vi skal få det bedre? Gode forslag? Hva ville du gjort
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Har du mulighet, så flytt ut av huset for en periode. Kan hjelpe deg å sette tingene i perspektiv, rydde tankene og samle krefter. For han, kan dette være en vekker som gjør at han innser hvor alvorlig situasjonen er. Uansett, tror jeg sterke midler må tas i bruk her.
VesleBråka Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Jeg tror ikke at han skjønner du mener alvor, og tar det som vanlig klaging. For mange funker det å sette opp en liste sammen over hva som må gjøres i huset hver uke, og så fordele oppgavene på listen. Så får han gjøre sine ting når han vil, uten mas og kontroll. Evt bytte hver uke på oppgavene. Hvis han ikke gjør sine ting, beholder han sin tur (nesten som sisten) også uken etter + at han må ta sin ordentlige tur, dvs alt.
Gjest Madam Felle Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Er enig med gjest, for det virker jo ikke som han tar deg alvorlig. kanskje du skulle slutte å vaske klærne hans og andre ting som er ahns, og bare ta ditt eget? Kunne jo være en vekker den dagen klesskapet er tomt, og alt er i skittentøykurven. + At du bare vasker opp det du selv har brukt, og lar alt hans stå igjen. Selvfølgelig kan det bli litt rotete etter en stund, men det kan aknskje få han til å vokne opp.
Gjest aya Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 Hos meg hadde det blitt enkelt, jeg hadde gått til streik. Kun vasket mitt tøy, handlet og laget mat til meg selv osv...+ vært flink til å besøkt venner slik at han blir sittende alene. Egoistisk kanskje, men jeg har prøvd det, og det funka
-Nemi- Skrevet 17. februar 2004 #6 Skrevet 17. februar 2004 Siden overskriften var "grunn nok til å gå" regner jeg med det er dette du egentlig lurer på..... Og da har jeg et råd : si det til ham.. Si at du er så lei nå at du vurderer å gå fra ham..... Kanskje han ikke tar deg seriøst da heller - men da vet du i allefall at han ikke bryr seg nok til å ta deg på det du sier... Men - om du ikke vurderer gå, men bare trenger endring på sakene - kan du jo gjøre som foreslått her.. Være egoist - sørge for deg selv. Han er jo voksen og burde være i stand til å ta vare på seg selv og sine behov..
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #7 Skrevet 17. februar 2004 jeg vet om ei som hadde samme problemet..hun ga ham valget mellom og la "hushjelpen" gå eller og la kona gå...men ville personlig valgt og gjort det som aya;)
Gjest glamourgirl Skrevet 17. februar 2004 #8 Skrevet 17. februar 2004 Jeg heller mot rådet å reise bort en tur, ta deg en skikkelig ferie, etter at du har snakket med ham, og forklart hvordan du føler det... Så får du satt alt i perspektiv...
Lille Rosin Skrevet 17. februar 2004 #9 Skrevet 17. februar 2004 Oppdra han nå før dere evt. får barn sammen!!! I utgangspunktet synes jeg vel at det er grunn god nok til å gå i fra ham dersom han ikke bidrar noe til felleskapet. Har han en dominerende mor som har gjort alt for ham? Mannfolk generelt må læres opp til å se ting som må gjøres. Tror egentlig ikke det er latskap. De har rett og slett ikke evnen. Er enig i at du kanskje bør " flytte" ut en stund, slik at han får muligheten til å se hva som kreves for å holde et hjem i orden. Husarbeid er egentlig et ganske usynelig arbeid inntill man slutter å gjøre det.
spinnvil| Skrevet 17. februar 2004 #10 Skrevet 17. februar 2004 Kjenner ei som også hadde det slik. En dag fikk hun nok! Tok med seg de 3 barna og dro, ga beskjed om at han kunne ringe når han hadde vasket gulvet.. Han skjerpet seg veldig etter det..
Gjest baby-E Skrevet 17. februar 2004 #11 Skrevet 17. februar 2004 Hos meg hadde det blitt enkelt, jeg hadde gått til streik. Kun vasket mitt tøy, handlet og laget mat til meg selv osv...+ vært flink til å besøkt venner slik at han blir sittende alene. Egoistisk kanskje, men jeg har prøvd det, og det funka :enig_animasjon:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå