Djungelvrål Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Jeg sparer og har veldig tynt hår nesten til skuldrene med fall/lett krøll. Skal prøve å slutte å føne det for å se om det kan bedre hårkvaliteten. Trenger derfor et bra produkt for krøller som fremhever og gir volum uten å tynge. Tenker på noe sånt som dette; http://www.blivakker.no/product/harpleie/styling/kr%C3%B8llete-har/2/KMS0031/kms-california-curlup-control-creme-150ml- Men det finnes jo en million produkter der ute...bruker nå bare skum, grer igjennom med fingrene og lar det tørke naturlig. Men det blir da stivt og "tørt" når jeg grer det etterpå. Noen som har noen gode produkter å anbefale? Har aldri prøvd produkter for krøll før...
Memena Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Hei Høres ut som om du har ca samme hårtype som meg, mitt er også tynt, og dersom jeg ikke bruker slettetang, så blir det mer brusete med krøll/fall. Hvis jeg bruker en krøllefremhevende krem, og lar det lufttørke blir det derimor krøller, omtrent korketrekkere og ikke noe brus/frizz ol. Jeg er veldig fornøyd med både en fra Redken og den fra Moroccanoil. Jeg fant ikke den fra Redken på blivakker eller blush.no (kjøper min hos frisør), men ser de har den på feeluniqe til under tollgrensa også: http://www.feelunique.com/p/Redken-Fresh-Curls-Curl-Refiner-250ml Den fra Morroccanoil er noe dyrere og over tollgrensa, men de tilbakebetaler vel det der: http://www.feelunique.com/p/Moroccanoil-Intense-Curl-Cream-300ml den fra Morrocanoil har de visst på blivakker også ser jeg (jeg har kjøpt denne også hos frisør da det er ca samme pris på Moroccanoil-produktene på nett og i salong) http://www.blivakker.no/product/moroccanoil/MOR0005/moroccanoil-intense-curl-cream-300ml Disse fungerer kjempefint for meg, men kan jo også hende den du allere har funnet er super, jeg har ikke prøvd den, så kan ikke uttale meg om den. Men jeg synes de er kjekke, gir masse fukt så håret ikke bruser seg og jeg kan velge om jeg vil ha krøller, eller om jeg vil slette håret. Håret mitt blir akkurat som du beskriver ditt dersom jeg bare bruker skum. Håper du finner noe som fungerer for deg (beklager om det er endel skrivefeil her, tastaturet vil ikke helt samarbeide med meg, og jeg er supertrøtt hehe)
Djungelvrål Skrevet 8. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2012 Takk for svar:) Begge de du har lagt ut inneholder oljer, er litt redd for at de skal tynge håret. Men skal høre med en frisør om det er mulig med prøver. Noen flere?
Captcha Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Mitt hår er etter beskrivelsen ganske likt ditt, og jeg klemmer inn Sebastian Potion 9 i mitt hår, det er en type leave-in kur med lett hold. http://www.feelunique.com/p/Sebastian-Professional-Potion-9-150ml?q=potion%209
Myosotis Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Tja, nå har jeg vel ikke samme hårtype som deg da. Har brusete hår med mye volum. Men synes Define sitt Anti Frizz Silk serum funker skikkelig godt på å få frem bølger, krøll og fall hos meg! Define er vel kanskje ikke det beste merket, men jeg har enda ikke funnet et serum som jeg liker godt som define sitt. Men det kan hende det kan virke litt tyngende ja. Men sånn er det vel med de fleste anti-frizz produkter. :\
RedFox81 Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 Jeg kan si at Aussie Dual Personality Curl Definition Soft Feel Serum funket IKKE for meg, så jeg ser fortsatt etter en. Den reduserer frizz og gjør håret mykkere, men på mitt hår, den retter håret heller enn å få opp volum og definere bølger.
Minya Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Har du prøvd hårskummet fra Nicky Clarke? Fikk aldri sånne stive klaser med hår når jeg brukte det da jeg hadde permanent.
Djungelvrål Skrevet 9. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2012 Ja prøvd det, men det ble småstivt det også når det tørket naturlig. Tror jeg må ha en type krøllkrem.. Frizzserumer funker heller ikke, blir bare tungt og vanskelig å style...
Gjest Tigress Skrevet 10. august 2012 #9 Skrevet 10. august 2012 Tja, eg er nøgd med Orofluido sin hårolje, brukar han etter dusjing som ein slags leave-in-olje, og så kliner eg anna inn etter den. Veldig god! Elles brukar eg Sexy Hair krøllkrem og HM saltvatnspray, båe er kjempebra! Eg brukar ofte hårolja først, deretter saltvatn og så let eg berre ragget tørke. Og som oftast blir det veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #10 Skrevet 10. august 2012 Jeg bruker en dært økologisk hårgele når håret er klissvått etter dusjen, også glatter jeg over med pittelitt kokosolje når håret er tørt. Klem alltid inn produktene, nedenfra og opp, om du ønsker å beholde fallet best mulig. Anonym poster: ac9add7973f5887ed6957bac0e5bfdfc
BrownKid Skrevet 10. august 2012 #11 Skrevet 10. august 2012 Høres ut som jeg har samme hårtype som deg! Jeg bruker olje og krem fra den oransje serien til kerastase, kjempe fornøyd! Ingen frizz og det gir fine mkye krøller og tilfører håret den fuktigheten det har behov for:)
Djungelvrål Skrevet 10. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 10. august 2012 Ja så den kremen var kåret til et av verdens beste hårprodukt i en eller annen kåring. Kanskje verdt å teste ut.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2012 #13 Skrevet 10. august 2012 Jeg har prøvd KMS sin Curling balm, og jeg synes den er bra, men ikke fantastisk. Nå har jeg ikke prøvd noen andre krølleprodukter da, så jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente.. Den fremhever fallet mitt litt, men jeg skulle ønske den klarte å gjøre det enda mere bølgete (som sagt uten at jeg vet om det faktisk finnes noen produkter som kan klare det ). Lukter godt, og gjør ikke håret frizzy (men sliter ikke med frizzy hår i utgangspunktet. Har ikke helt samme hårtype som deg da. Har halvtykt hår med noe fall bak i håret, fremme er det ikke noe særlig med fall. Hvis jeg føner eller børster det blir det helt rett, hvis jeg lar det lufttørke blir det litt fall. Når jeg vil få frem litt mer fall bruker jeg Curling balmen (for å "aktivere" fallet litt), sammen med Redken sin Wool Shake, for å gi mye mer tekstur, volum og gjøre det litt mer rufsete. Så klemmer jeg håret masse. Da får jeg en god del fall, og akkurat passe beachy look. Selv om det gjerne skulle vært enda mere fall ;-) Anonym poster: 54bde79046358d202812dd56b3172462
heidiheidiheidi Skrevet 12. august 2012 #14 Skrevet 12. august 2012 Kerastase har ett godt produkt for det vet jeg
Djungelvrål Skrevet 12. august 2012 Forfatter #15 Skrevet 12. august 2012 Har Redken Woolshake, men den gir stivt hår og lukter forferdelig. Likte den bedre da håret var kortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå