smile Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 var på en innvandrerbutikk og fant deig/plater til vårruller men hva fyller jeg de med? Skal det være noe saus? Noen som har prøvd?
Gjest Madam Felle Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Jeg bruker å fylle de med kjøttdeig og grønnsaker av ulike slag + krydder. Har soyasaus på når de serveres. Nam deilig.
smile Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2004 men da putter du de "råe" rett i frityren? -og steker du kjøttdeig først? Lager du deig selv eller kjøper du?
Gjest Madam Felle Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 Ja jeg bruker å steike kjøttdeig og grønnsaker ferdig, for de blir litt for lite "kokt" etter min smak når en bare friterer vårrullen. + at det er lettere å kryde og smake til slik.
Arkana Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 Her har jeg et par oppskrifter: Vårruller m/kylling 500 g kyllingfilet, i biter 2 ss olje 2 ss hakket ingefær 1/4 kopp hakket løk 1 ts malt hvit pepper 2 ts garam masala 2 ts hakket grønn chili 2 ts hakket koriander 1/4 kopp most cottage cheese salt etter smak 1 1/3 ss sitronsaft 1 1/4 kopp hvetemel 1 kopp melk 1/2 ts sukker salt etter smak 3 1/3 ss olje 2 vispede egg Fres ingefær og løk i litt olje ca 30 sekunder. Tilsett kylling, hvit pepper, garam masala, chili og koriander og stek under omrøring. Tilsett cottage cheese, salt og sitronsaft. Sikt melet i en bolle og hell i melk, salt, olje og egg. Bland til en myk deg og la stå 30 minutter. Kna deigen igjen, del i 6 emner, dekk dem til og la stå 15 minutter. Kjevle emnene ut til 24 cm runde leiver. Stek dem på begge sider ved 175 grader i 3-4 minutter. Del hver leiv i 6 deler og fyll hver del med kyllingblandingen, form til en sigar og lukk kantene med vann. Frityrstek til de er gylne. Vietnamesiske vårruller 600 g kylling-, svine- eller oksekjøtt 4 vårløk 3 røde chili 1 bunt gressløk 1 bunt bladpersille 20 g frisk mynte 45 g bønnespirer 125 g bambusskudd 20 rispapiromslag 2 ss Nuoc nam (vietnamesisk fiskesaus) 1 rød chili 2 fedd hvitløk 2 ss limesaft 1 ts sukker Pensle begge sider av rispapiromslagene med vann. Stable dem på en tallerken, drypp over litt ekstra vann og dekk med plastfolie til de skal brukes. Skjær kjøttet i tynne strimler og stek gyllent i panne. Legg over i en bolle. Finhakk vårløk, chili, gressløk, persille og mynte. Legg i boller sammen med bønnespirer og bambusskudd og plasser på bordet. Bland finhakket chili, hvitløk, limesaft, sukker og fiskesaus til en dip. Hver enkelt forsyner seg med et rispapir og fyller etter smak, dyppes i sausen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå