Gå til innhold

Primula-overleve til våren?

smile

Anbefalte innlegg

Jeg prøver nå å la primulaen få overeleve for jeg har sett de blir så fine hvis de blir satt ut om våren. Nå har de slutta å blomstre og jeg har satt de i vinduet på vårt kalde soverom. Skal jeg fortsette og vanne like mye og trenger de noe mer stell???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Primula må ikke tørke ut, da dør de med en gang. Hvis de står kjølig nok, så trenger de ikke så mye vann, for da er det lite som fordamper fra jorda, og planten inntar "hvilemodus". Plant dem ut så fort det ikke er fare for flere frostnetter. 17.mai er en grei merkedag.

Hvis det ikke går, så kan du jo kjøpe en pose med frø og prøve deg på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har mine stått to døgn på soverrommet men de henger med hodet allerede. Tror det ble for kaldt????? Vann hadde de nok av iallefall.

Men godt å høre at jeg kan kjøpr frø da!

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

I butikken hos oss står de på kjøl på ca 4 grader. Har du det kaldere på soverommet, så kan de nok ha fryst. Drukne dem i kummen annenhver dag, selv om de kjennes fuktige øverst, så er det ikke sikkert at de er det. Har du varmeovn under vinduet, så er det større sjanse for at de tørker ut nedenfra. Løft på potta - den skal kjennes tung, og ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...