missfidget Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Noen som vet hva bytterett er hos Lene V? Jeg har kvittering ennå. Det har nok gikk 3-4 dager siden jeg kjøpte det jeg har lyst å levere tilbake.
Annevenn Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Tror de er ganske greie, men du må ha kvittering og lappene må være på.
missfidget Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2004 Jepp, det er i orden. Takk for raskt svar!!
myagi Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 På Vero Moda har vi 14 dager. De burde ha det samme.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2004 #6 Skrevet 21. februar 2004 På Vero Moda har vi 14 dager. De burde ha det samme. på cubus er det 30 dager. det gjelder både ordinære- og salgs varer
Arwen Skrevet 21. februar 2004 #7 Skrevet 21. februar 2004 Lene V har jeg erfart er vanskelige hvis du skal levere tilbake ett plagg. Man må ha bedt om det på forhånd og man får bare en dags deponering. Bytting av størrelse aner jegikke hvordan de praktiserer, men de er sikkert strenge der også.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #8 Skrevet 22. februar 2004 Lene V har jeg erfart er vanskelige hvis du skal levere tilbake ett plagg. Man må ha bedt om det på forhånd og man får bare en dags deponering. Bytting av størrelse aner jegikke hvordan de praktiserer' date=' men de er sikkert strenge der også.[/quote'] det stemmer, man må be om det på forhånd. jeg jobbet på lene v for en tid siden. Bytting av størrelser burde være i orden...
missfidget Skrevet 22. februar 2004 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2004 Bare for å oppdatere saken: Jeg fant ut etter jeg hadde reiste dit at jeg hadde ikke krav på pengene tilbake. Hun sa at jeg måtte deponere, men dette ord hadde jeg aldri hørt før! Jeg bedt henne å forklare det, men forstår det ikke! Hun pekte på en skilte men det var dekket av klær slik at ingen kunne har sett det. Til slutt sa jeg at det var litt dumt at jeg kan ikke bare få pengene siden jeg visste ingenting om verken deponering eller at det finnes noe som heter deponering! Hun virker litt irriterte men til slutt jeg fikk pengene igjen.
Arwen Skrevet 22. februar 2004 #10 Skrevet 22. februar 2004 Å be om deponering er rett å slett å si fra at du vil ha mulighet til å få igjen pengene. Du ber altså om bytterett.
Gjest Cuddly Skrevet 22. februar 2004 #11 Skrevet 22. februar 2004 Er det ikke noe om dette i kjøpsloven, som også LeneV må følge?
missfidget Skrevet 22. februar 2004 Forfatter #13 Skrevet 22. februar 2004 Dette har jeg klippet i fra Forbrukerådet sitt websider: På kjøp av varer i fra forretning har du ingen angrerett. Angrerett er noe man har ved kjøp utenfor fast forretningssted, eksempler på dette er postordre, dørsalg, telefonsalg og messesalg. Så lenge det ikke er noen mangler ved varen du har mottatt kan du dermed ikke kreve å få pengene tilbake. I utgangspunktet er ikke forretningen forpliktet til å gi deg tilgodelapp, men kunne ha stått fast ved avtalen slik at du måtte ha beholdt varen. Dersom du har fått tilbud om en tilgodelapp bør du akseptere dette. Vær oppmerksom på at det kan være satt en tidsfrist på tilgodelappen, og at denne må benyttes innen den gitte fristen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå