Gå til innhold

Linser på nett?


Annevenn

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt linser på linsebutikken.no, og vært fornøyd. Men jeg lurte på å prøve yourlenses.com, men de er svensk, og skriver at moms er mitt ansvar....

Blir alle pakker sjekket? Må jeg regne med momsen i tillegg? I så fall blir det dyrer enn linsebutikken.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan slikt funker, når man kjøper fra utlandet? Synes å ha hørt at ikke alle pakker blir sjekket og momsbelagt....

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.lenses4net.com/no/index.htm ble kåret til å være billigst. Og de deler opp pakken (om det da er mulig) til at det blir under 200 kr. Men dette blir vanskelig om en skal bestille store pakker. Jeg har foreløpig bare bestilt 2 småpakker. De kom i hver sin konvolutt. Null moms, selv om totalsummen var over 200 kr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yourlenses sender linsene som brev og oppgir ikke verdi utenpå konvolutten.

Likevel er det jo en ørliten sjanse for at den stoppes (jeg har ikke opplevd det).

Lenses4net er også billige, men mine linser er likevel billigst hos Yourlenses, så jeg fortsetter å handle der til jeg finner noe enda billigere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Jotunjenta sier så lønner det seg ikke alltid å bestille fra lenses4net. Det kommer mye an på hvilken type linser du skal ha. Skal du ha Focus Dailies f.eks. lønner det seg ikke å bestille dette fra lenses4net. Dette fordi en enkelt 90pk koster over 200kr, noe som gjør at pakken ikke kan deles opp i flere for å unngå moms. 3x30pk esker er dyrere tilsammen enn én 90pk, så da blir det billigere å bestille fra en norsk nettbutikk.

Jeg endte opp med å bestille mine Focus Dailies fra www.lensway.no og synes de fungerte veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte nylig fortolle linsene jeg bestilte fra yourlenses.com. Så tollvesenet er tydeligvis oppmerksomme på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...