kristy Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Hei! Jeg har tidligere kjøpt en lampe av av Lampemagasinet som ikke lengre er i nettbutikken. I design ligner den på denne : http://www.lampemagasinet.no/default.pl?showProduct=3140&pageId=301 Den har en trafo-greie i en boks som skal festes i taket øverst. Fra den går det to tynne metallwirer ned til en horisontal stang (som på linken over), og deretter én wire ned til selve lampen. Den kan heves og senkes ved å justere hvor høyt den horisontale stangen står. Inne i boksen som skal festes i taket går disse wirene rundt hver sin metalldings, jeg antar at dette er for å føre strøm ned til lampen. Men. Selv med den horisontale stangen helt nederst kommer lampen altfor langt ned. Finnes det noen måte å justere den ytterligere opp på? Jeg finner ikke noen god måte å feks kutte disse wirene på.
Guybrush Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Flere av disse wire'ene er strømførende så de må du overhodet ikke røre, om det er noen av de som kun er lagd for å holde lampen i taket må du evt se om disse kan kappes.
~white lady~ Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 Slike lamper kan forkortes, ja. Den innerste wiren (den som ikke går helt ned til lampen men til styrepinnen bare,) er ikke strømførende og kan kuttes. De er festet med en liten skrue inne i styrepinnen som du bare lirker ut. Er litt puslerier, men ring tilbake til butikken og hør om de kan ordne det for deg. Det tar ikke mer enn 15-20 miutter å få det gjort av en som kan det. Og hvis du gjør det selv- ta ned lampen og koble ifra strømmen, det er umulig å forkorte når den henger oppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå