AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Jeg bor nå i byen, eller det tar altså ca 20 min fra meg å gå inn til byen. Har i tillegg jobben 10 min unna. Bor i leilighet, men klarer ikke å bo så tett inntil andre naboer lenger. Vil ha min egen hage, og større plass. Ikke minst: jeg vil ha fred og ro.... jeg orker ikke bylivet lenger.... Jeg har ikke økonomi til å kjøpe hus i nærområdet her, for det er altfor dyrt for meg som er alene. I går så var jeg på visning på et hus som er ca 1 time herfra, det ligger landlig til og jeg har råd til å bo der. Jeg har virkelig falt for det huset! Drømmeboligen... rolig, kjempe fin utsikt, og huset er ikke så stort heller så jeg har ikke noe problem med å vedlikeholde det selv. Det er bare én ting..... jeg tenker veldig på dette med avstanden. Familien min er jo her, vennene mine og jobben. Det blir 1 times kjøring til jobb mårran og ettermiddag. I tillegg blir det jo mer kjøring hvis jeg skal til familien eller vennene mine. Hvordan funker det for dere andre som bor lengre unna jobben, familien og venner? Går det fint? Er det vanskeligere enn dere trudde det ville bli? Og hvordan er det å bo alene på landet i et eget hus.... er det tungt i lengden? Anonym poster: b1870c1011841c6af021670a61ecd7e4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Hadde satt stor pris på andres erfaringer rundt dette :-) I tillegg lurer jeg på om jeg kanskje taper på at det blir så lang reisevei til jobb? Vil det gå hardt utover økonomien min f. eks? Får man får vel ikke dekt reiseveien fordi man har flyttet lengre unna? Anonym poster: b1870c1011841c6af021670a61ecd7e4
Brukernavn Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Lang reisevei gir fradrag på skatten. Utover det; jeg personlig hadde aldri orket å kjøre så langt til og fra jobb hver dag. Det er vel ikke tilfeldigvis mulighet (på sikt i hvert fall) å få seg en jobb som ligger nærmere drømmehuset?
Rosalie Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Reise kollektivt? For øvrig er ikke én time reisevei hver vei til jobb uvanlig i stor-Oslo. Mange som har det slik. Det vil nok bli færre sene kvelder på pub elns, men besøk hos familie og venner er da ikke noe problem ved såpass kort avstand som dette er.
vaniljeis Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Jeg har alltid bodd på landet, og ELSKER det! Er jo selvfølgelig litt ekstra stess å komme seg til venner, og så videre, men det er ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå