Gå til innhold

Sopp/eksem i hodebunn?

Anbefalte innlegg

Gjest Zoladex
Skrevet

Hei! Er det noen her som har sår hodebunn med røde kvisenupper og flass/skorper du kan klore av hodebunnen? Og vonde, små kviser som har sårvæske dersom du kniper på de? Jeg har vært plaget av dette i veldig lang tid, og nå har jeg fått hvite pigmentflekker på magen som jeg leser kan være forårsaket av sopp i huden. Dette kan også linkes til hodeplagene, av det jeg leser. Fungoral-shampoo skal være virksomt, leser jeg. Er det noen som kan fortelle om dette?

AnonymBruker
Skrevet

Det i hodebunnen kan være seboreisk eksem. Er man først eksponert for det kan man få tilfeller av sopp også ellers på kroppen.

Min samboer er plaget med dette. Han bruker bl a Vichy sin flasshampo som kur(ca hver 14. dag) og annen flasshampoo til vanlig(IKKE Head and Shoulders)

Han har også litt i ansiktet og mot det bruker han Canesten eller Dactacort(reseptbelagt).

Han har også hatt utbrudd i lysken en gang, men husker ikke hva han behandlet det med. Han var hos lege, så godt mulig det var noe reseptbelagt. Det gikk bort, men i ansiktet dukker det opp med jevne mellomrom. Men han har noe dårlig kosthold(for mye sukker) og det har nok en del av skylden

Du bør ta kontakt med lege så du kan få riktig behandling.

Anonym poster: c0cd0897a674d2f5dab3eaf12df0be05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...