Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og min samboer tenkte å få til en tur til varmere strøk i oktober. Kanskje september om dette lar seg gjøre med fri fra jobb. Hovedsaklig tenker vi uke 41.

Noen som har noen tips om hvor man kan dra for å få sol og varme? Ser at det er endel turer til Mallorca, men noen som har erfaringer med tempraturen der da?

Begynner å bli greit lei av norsk sommer og regn nå.. :regn:

AnonymBruker
Skrevet

http://www.weatherbase.com/

Her skriver du inn hvor du vil reise, og når du skal reise(som blir da i oktober), så finner du ut hvor varmt det ca er der.

Anonym poster: 52f33b00d6bc05cb4222d4b6b8acf6e8

Skrevet

Ikke reis til Kemer, Tyrkia, hvertfall! Var der i Oktober i fjor, herreguuuud som det regna!

Ville dratt til et sted som er kjent for stabil temperatur på den tiden av året :)

Skrevet

Solkysten i Spania pleier som regel å være bra på den tiden. Varmt nok til at man kan tilbringe dagen på stranden, men samtidig ikke så varmt at man MÅ tilbringe dagen på stranden. ;)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Det ser nok ut til at det mest sannsynlig blir Mallorca, da dette ser ut til at er varmest.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Det ser nok ut til at det mest sannsynlig blir Mallorca, da dette ser ut til at er varmest.

Men er det noen andre tips, så tar jeg de gjerne imot :)

Skrevet

Hva med kanariøyene?

Skrevet

Jeg skal til Barcelona i begynnelsen av oktober, og der kan temperaturen bli opp mot 25 grader.

Akkurat passe for meg i hvertfall!

Skrevet

Kanariøyene eller Egypt hvis du ikke ønsker så lang flyreise. Evt Israel og Jordan, Apollo har disse på programmet. Selv ville jeg syntes at stedene ved Middelhavet blir for kalde på denne årstiden (ok i september, litt for kaldt med badevær fra oktober og utover).

Kapp Verde, Thailand, Vietnam, ellers alt av karibien og Mexico, Bali og andre eksotiske reisemål får du på charter. Kapp Verde har litt kortere flyreise enn de andre.

Skrevet

Reiser til Alanya i Tyrkia i oktober. Tror det blir bra, var ihvertfall helt greit der i fjor. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Reiser til Alanya i Tyrkia i oktober. Tror det blir bra, var ihvertfall helt greit der i fjor. :)

Var det varmt nok til at man kunne bade i havet og kose seg på sranda en hel dag, og til at man kunne sitte ute i t-skjorte på kvelden? (Lurer på det for egen del). Hvis så er jo Alanya et veldig godt alternativ, da man får svært rimelige turer i oktober.

Skrevet (endret)

Var det varmt nok til at man kunne bade i havet og kose seg på sranda en hel dag, og til at man kunne sitte ute i t-skjorte på kvelden? (Lurer på det for egen del). Hvis så er jo Alanya et veldig godt alternativ, da man får svært rimelige turer i oktober.

I følge de i familien min som har leid leilighet der nede på den tiden av året, ja. I følge yr er normaltemp i oktober 19,7 grader, høyest 26,2 og lavest 14,8. I grunn ikke verre enn en god norsk sommer vil jeg si.

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...