Gjest janne89 Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Jeg vet akkurat datoen som jeg ble gravid på og det var den 14/7. Men finner ikke noen kalkulatorer som jeg kan finne ut av min akkurate dato. Er det noen som kan svare meg på dette?
marsy Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 (endret) Termin regnes vanligvis fra første dag i siste mens (og blir senere justert ved ultralyd). Denne kalkulatoren lar deg også bruke unnfangelsesdato, men leger/jordmødre beregner fra mens. http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/ Endret 7. august 2012 av marsy
Gjest Snuppeluppsen Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Jeg vet akkurat datoen som jeg ble gravid på og det var den 14/7. Men finner ikke noen kalkulatorer som jeg kan finne ut av min akkurate dato. Er det noen som kan svare meg på dette? 8 april 2013
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 Hvordan kan du vite eksakt at det var den dagen du ble gravid? Når du skal beregne termin skal du ta utgangspunkt i første dag i siste mens, uansett. Det vil også lege/jordmor gjøre når den tid kommer,de vil også ta utg.pkt i 28 dagers syklus uansett hvilken sykluslengde du har. Nøyaktig og termin du skal forholde deg til får du på ordinær ul rundt uke 18. Så bruk 1. dag i siste mens også når du bruker terminkalkulator, Evt bruk en som lar deg plotte inn eggløsningsdag. Tror du kan det på www.terminkalkulator.com muligens også på Babyverden sin. Anonym poster: ae797d9e5a8e14996a98b1c2510bb03f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #5 Skrevet 7. august 2012 Hvordan kan du vite eksakt at det var den dagen du ble gravid? Når du skal beregne termin skal du ta utgangspunkt i første dag i siste mens, uansett. Det vil også lege/jordmor gjøre når den tid kommer,de vil også ta utg.pkt i 28 dagers syklus uansett hvilken sykluslengde du har. Nøyaktig og termin du skal forholde deg til får du på ordinær ul rundt uke 18. Så bruk 1. dag i siste mens også når du bruker terminkalkulator, Evt bruk en som lar deg plotte inn eggløsningsdag. Tror du kan det på www.terminkalkulator.com muligens også på Babyverden sin. Anonym poster: ae797d9e5a8e14996a98b1c2510bb03f Kan jo være hun bare hadde sex èn gang i løpet av den syklusen. Jeg vet åssen dag jeg ble gravid pga det. Anonym poster: 5f5411acd760cdb7f31fbc092c17ae63
Gjest janne89 Skrevet 7. august 2012 #6 Skrevet 7. august 2012 Jeg kan vite det for det var da vi hadde et lite uhell. vi skulle egentlig ikke begynne og prøve igjen før slutten av august. men i følge terminkalulatoren så er jeg 5 uker på vei mens jeg egentlig er bare 3 uker erbare så rart siden jeg vet jo akkurat datoen.. Men tusen takk:)
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Kan jo være hun bare hadde sex èn gang i løpet av den syklusen. Jeg vet åssen dag jeg ble gravid pga det. Anonym poster: 5f5411acd760cdb7f31fbc092c17ae63 Jeg hadde også sex bare en gang ved den ene graviditeten min. Men eggløsningen var 2 dager etter samleiet, det vet jeg ganske sikkert. Og menstermin og ul-termin ble lik Anonym poster: ae797d9e5a8e14996a98b1c2510bb03f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #8 Skrevet 7. august 2012 Jeg kan vite det for det var da vi hadde et lite uhell. vi skulle egentlig ikke begynne og prøve igjen før slutten av august. men i følge terminkalulatoren så er jeg 5 uker på vei mens jeg egentlig er bare 3 uker erbare så rart siden jeg vet jo akkurat datoen.. Men tusen takk:) Sædcellen kan leve i flere døgn inni deg, så det er ikke sikkert du hadde eggløsning og ble gravid akkurat den dagen du hadde sex. Anonym poster: d4ff0ecc084f90e50e7e1f4e83983c5c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #9 Skrevet 7. august 2012 Jeg kan vite det for det var da vi hadde et lite uhell. vi skulle egentlig ikke begynne og prøve igjen før slutten av august. men i følge terminkalulatoren så er jeg 5 uker på vei mens jeg egentlig er bare 3 uker erbare så rart siden jeg vet jo akkurat datoen.. Men tusen takk:) En gravititet regnes, som nevnt flere ganger over, fra første dag i mens. Så da stemmer det vel at du er 5 uker på vei? Mens det er 3 uker siden eggløsning, og det er embryoets alder... Anonym poster: ae797d9e5a8e14996a98b1c2510bb03f 1
Gjest Marmot Skrevet 7. august 2012 #10 Skrevet 7. august 2012 Husk at sædceller kan leve i flere dager inni livmoren, så selv om du vet nøyaktig hvilken dag du hadde samleie, vet du ikke nødvendigvis nøyaktig når du hadde eggløsning. Et svangerskap regnes fra første dag i siste mens, eller to uker før eggløsning. Dermed stemmer det at du er fem uker på vei.
Bolla! Skrevet 7. august 2012 #11 Skrevet 7. august 2012 Jeg kan vite det for det var da vi hadde et lite uhell. vi skulle egentlig ikke begynne og prøve igjen før slutten av august. men i følge terminkalulatoren så er jeg 5 uker på vei mens jeg egentlig er bare 3 uker erbare så rart siden jeg vet jo akkurat datoen.. Men tusen takk:) Man regner alltid fra siste mensen, så da vil du være to uker lengre enn fra den datoen du ble befruktet, hvis du har en 28 dagers syklus
Silfen Skrevet 7. august 2012 #12 Skrevet 7. august 2012 Kan jo være hun bare hadde sex èn gang i løpet av den syklusen. Jeg vet åssen dag jeg ble gravid pga det. Anonym poster: 5f5411acd760cdb7f31fbc092c17ae63 Man kan ikke vite hvillken dag ut fra dette. Vet man derimot EL så kan man vite +- 1 dag.
charactouy Skrevet 7. august 2012 #13 Skrevet 7. august 2012 Man kan ikke vite hvillken dag ut fra dette. Vet man derimot EL så kan man vite +- 1 dag. Med mindre egget går i "dvale" og tar en pause i utviklingen før det fester seg. Sånt skjer også.
Silfen Skrevet 7. august 2012 #14 Skrevet 7. august 2012 Med mindre egget går i "dvale" og tar en pause i utviklingen før det fester seg. Sånt skjer også. Det er mest vanlig ved ivf og noe som skjer ytterst sjeldent i andre svangerskap. Iallfall ikke så ofte at man trenger trekke det frem ved terminbestemmelser.
Gjest Marmot Skrevet 7. august 2012 #15 Skrevet 7. august 2012 Det er i så fall bare snakk om noen dager til eller fra, og så viktig er terminen ikke. Jeg ble gravid ved hjelp av eggløsningssprøyte og inseminasjon, så jeg er 100% sikker på eggløsningsdagen min, men termin basert på EL og UL-termin var likevel noen dager forskjellig. I følge UL-termin skulle EL vært ca 5 dager før den faktisk var, noe som er helt umulig.
Silfen Skrevet 7. august 2012 #16 Skrevet 7. august 2012 Noen dager her og der spiller ikke så stor rolle, bortsett fra om man har for vane å gå lenge over. Dessuten er disse terminkalkulatorene ikke helt på nett alltid heller, hehe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå