Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil prøve meg på Yoga, har aldri prøvd dette før så jeg lurer på hvordan det funker for dere som trener yoga?

Jeg har ingen tilgang til treningssenter som tilbyr dette, men jeg sjekket youtube og fant flere yoga videoer der inne, er det like greit å trene dette hjemme med youtube video?

Hvordan blir kroppen for dere som trener dette? noen som vil fortelle meg litt?

Jeg har prøvd å komme meg ut å jogge, men åååå som jeg HATER å jogge! bor midt i byen også, så det er en god kjøretur unna en god joggeplass, og jeg har ikke bil...

Takker for svar :helen:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer egentlig på det samme.. Er en del som sier at man har gått ned masse i vekt av dette? :)

Skrevet

Henger meg med på denne :)

Dere som trener yoga, virker det mot stress, vonde muskler i nakke og skuldrer samt hodepine? Stress generelt egentlig. :)

Skrevet

Yoga/pilates virker vel ikke direkte slankende men mer strammende kanskje.

Jeg er absolutt ingen ekspert men har prøvd meg på diverse timer på ELixia i det siste.

Type energy yoga som vel tilsvarer aschtanga yoga kan være nokså fysisk krevende også fordi der gjør man øvelsene mange ganger etter hverandre i et jevnt tempo.

Jeg bruker det mest for å få litt mer bevegelse siden jeg er stiv som en stokk. Det virker absolutt avslappende så det kan absolutt anbefales.

Men du bør vel kombinere youga med mer kardiotrening hvis du vil gå ned i vekt.. Man trenger jo ikke å jogge men gå raske turer feks.

Hvis du skal gjøre det hjemme e det jo vitig at du finner gode intruksjonsfilmer.

Gjest *Maja*
Skrevet (endret)

Jeg vil prøve meg på Yoga, har aldri prøvd dette før så jeg lurer på hvordan det funker for dere som trener yoga?

Jeg har ingen tilgang til treningssenter som tilbyr dette, men jeg sjekket youtube og fant flere yoga videoer der inne, er det like greit å trene dette hjemme med youtube video?

Hvordan blir kroppen for dere som trener dette? noen som vil fortelle meg litt?

Jeg har prøvd å komme meg ut å jogge, men åååå som jeg HATER å jogge! bor midt i byen også, så det er en god kjøretur unna en god joggeplass, og jeg har ikke bil...

Takker for svar :helen:

De fleste Victora Secret modellene trener yoga for en strammere, sterkere og smidigere kropp; MEN de kombinerer det med jogging da joggingen er det som forebrenner fett mest effektivt.

Jeg kombinerer selv disse to formene for trening. Yoga i seg selv brenner minimalt med kalorier, men siden jeg har lav fettprosent så ser en helt klart at yogaen har gjort meg enda litt mer definert. Er en haug med damer på studioet mitt som bare trener yoga....og de ser ikke veltrente ut. De trener det mer for å bli mykere og forebygge skader.

Joggingen er det som har gjort mest for meg. Har slanke veltrente armer, flat mage med muskeldefinasjon, lårene har blitt smalere, men mer veltrente og definerte. Jeg jogger 4-5 mil i uka, så jeg startet med yoga da det er knallbra for å forebygge skader og myke meg opp, da joggingen kan gjøre meg litt stiv til tider.

Endret av *Maja*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...