Gjest TLRR Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Lurer på en del ting angående lavtstoffskifte, trening og kosthold. Jeg fikk påvist lavtstoffskifte i 2007, men har siden den tid ikke fått noen riktig dose, har vært inn og ut av lege kontor i en evighet uten hjelp. I vår orket jeg ikke mer og dro til Volvat, så er under oppfølging der men, har ennå ikke funnet riktig dose.( ca 4 mnd siden) Jeg er helt elendig på kosthold, eller i alle fall vite hva jeg bør spise/ikke spise. Syntes det er så utrolig vanskelig å finne sunne ting jeg kan spise i løpet av hele dagen og ikke bare til middag. En annen ting er at jeg er så sliten hele tiden, at jeg føler meg svimmel noen dager. Prøver å trene alle dager jeg ikke er helt kaputt, men merker formen bare er helt på tryne i forhold til det den var for noen år siden. Noen tips til hva jeg kan starte med for å sakte bygge opp musklene og kondisjonen igjen? fikk en skikkelig knekk i 2010 og har ikke klart å bygge meg opp igjen. Så etter at jeg var på Volvat fikk jeg stoffskifte medisin uten laktose fordi jeg har litt laktose allergi. Det som skjedde da var at jeg gikk opp ca 5 kg ( så og si alt samlet seg på magen/overkroppen) Dette går ikke bort, ikke et gram en gang.. Jeg kommer aldri til å gidde å betale for trenings-studio igjen, men kan godt dra dit for å få en sånn "fett"-analyse eller hva det heter så jeg vet hva jeg må jobbe med. Det jeg trener hjemme er jogging, ridning,trenings videoer som er laget av Jillian Michaels. Nå er jeg temmelig lei av denne vekta og jeg har en jobb som jeg må være fysisksterk+ helst bra trent.
Wonderbitch Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Hei! Jeg har også lavt stoffskift og forsøker fortsatt å finne riktig dose. Merker at jeg har fått myyye mer energi av å jogging og styrketrening. Jeg er fortsatt ikke godt trent men har nådd de fleste målene jeg har satt opp for treningen og føler ting går fremover. Nå kan jeg finne på å ta en joggetur etter jobb, noe som var utenkelig før. Treningen har blitt veldig lysbetont og jeg ser frem til hver økt. Tror det i seg selv kan gi litt ekstra energi i situasjoner hvor jeg vanligvis ville lagt meg og hvilt. Men blir også svimmel hver gang jeg jogger og har besvimt et par ganger (heldigvis var det på dagtid, jogger vanligvis på natten).. Tar du jerntilskudd?
Gjest TLRR Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Hei! Jeg har også lavt stoffskift og forsøker fortsatt å finne riktig dose. Merker at jeg har fått myyye mer energi av å jogging og styrketrening. Jeg er fortsatt ikke godt trent men har nådd de fleste målene jeg har satt opp for treningen og føler ting går fremover. Nå kan jeg finne på å ta en joggetur etter jobb, noe som var utenkelig før. Treningen har blitt veldig lysbetont og jeg ser frem til hver økt. Tror det i seg selv kan gi litt ekstra energi i situasjoner hvor jeg vanligvis ville lagt meg og hvilt. Men blir også svimmel hver gang jeg jogger og har besvimt et par ganger (heldigvis var det på dagtid, jogger vanligvis på natten).. Tar du jerntilskudd? Nei tar ingen tilskudd, men skal begynne på D-vit for jeg manglet det. Nå har jeg nesten trent styrke hver dag og tvinget meg selv til å gjøre det de dagene jeg ikke orker, men kjenner det kjører meg helt ned og klarer nesten ikke fungere. Så tror jeg må prøve å ta en sakte start. Jeg syntes det er gøy å jogge, men som du sier det kommer veldig an på humøret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå