Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :-)

Jeg lurer på om det er noen her som har fullført en utdanning som dere ikke bruker? I så fall hvorfor? Og hvilken utdannelse dreier det seg om?

Setter pris på svar! Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt utdanning innen omsorgs yrket. En fin og lærerike utdanning. Arbeidet med det i 10 år. Trivdes godt, men ble også ganske utslitt. Godt å ha opplevd. Men nå arbeider jeg med noe helt annet, nemlig i butikk, får mindre i lønn, og på mange måter mindre krevende, i hvert fall psykisk, egentlig også fysisk. Nå kan jeg mer slappe av etter arbeidstid, og mer overskudd til å nyte livet.

Er likevel veldig glad for min utdanning. Føler jeg lærte mye som er blitt en del av meg. En utdanning er alltid fint å ha med seg.

Skrevet

Det lurer jeg på også! Kjenner ei som ble ferdig med en bachelor nettopp, tok eksamen i juni eller noe. Nå i august begynner hun på et HELT annet treårig studium... De to har absolutt ingenting med hverandre å gjøre i det hele tatt.

En annen jeg kjenner er fortsatt ikke 30, og har intet mindre enn to mastere, som heller ikke har noen sammenheng i det hele tatt. Et eller annet sted i løpet av de 5 årene det tar å ta en master, må jo tanken ha slått en om at dette ikke føles riktig? :klo:

Skrevet

Kommer snart til å ha det. Jeg tar to parallelt og de er såpass ulike at jeg ikke kan jobbe med begge samtidig. (Eller, når jeg tenker meg om så kan jeg faktisk det, men jeg tviler på noen ville brukt penger på at jeg gjorde det :P).

Skrevet

Skrive gjerne hvilken utdannelse det gjelder! :)

• Liker 1
Skrevet

Da kan jo folk finne ut hvem jeg er IRL. Det gidder jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Bachelorgrad i statsvitenskap ( les bachelorgrad i arbeidsledighet)

Etterpå tok jeg bachelor innefor økonomi og hadde jobb før jeg gikk ut av studiet.

Anonym poster: a8ec07cc8a2d3b577b9cbe233891e674

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som optiker i 2 år ( bachelor studie), arbeidstidene er ikke alltid like gode og lønnen har desverre nærmest stått stille i flere år...derfor har jeg valgt å starte i en ny jobb som har lite med optikerfaget å gjøre men hvor jeg tjener en god del mer... jeg har ikke tatt mer utdanning utenom den erfaringen jeg allerede har

Anonym poster: eeaac69f08a9d838bcd7140ab6b69118

Skrevet (endret)

Ja, jeg har opplevd dette!

Studerte sosialt arbeid (sosionom) i noen år, men sluttet fordi jeg innså at det ikke var DET jeg ønsket....

Nå jobber jeg innen finans (studerte økonomi), men har fått brukt en del av de kunnskapene jeg jeg tilegnet meg da jeg studerte sosialt arbeid.

:)

Endret av Spent...
Skrevet

Studerte i to år, før det gikk opp for meg at jeg ville sitte uten jobber endt utdanning. Nå skal jeg endelig begynne å studere økonomi. Nesten under to uker til jeg skal begynne på høgskolen.. Iiiiiiiikkk... :hoppendeglad:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...