Gå til innhold

Arb. kontrakt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest venter og venter

Jeg var overlykkelig i oktober, da jeg etter 1-års engasjement fikk beskjed om at jeg skulle få fast ansettelse. Jeg spurte etter ny kontrakt og fikk beskjed om at det var veldig greit hvis vi kunne ta det når vi startet på igjen i januar, for da skulle det fastsettes nye lønnsbetingelser i tillegg.

Jeg sa selvfølgelig ja til dette, for å være litt grei. Det samme gjorde to andre i samme situajon.

Nå har vi kommet til 17 februar og ingen har sett noe til kontrakten! :evil:

Jeg har etterlyst den et par ganger, og får beskjed om at den vil komme, men det er litt hektisk akkurat nå!

Hva synes dere om dette? Jeg synes det er uprofft!!! Men jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre heller? Jeg har jo ingen kontrakt egentlig pr. i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bør ta det opp med sjefen din/ledelsen. Dette gir jo deg en utrygghetsfølelse. Jeg har heller ingen kontrakt der jeg jobber, men jeg jobber ikke heltid og det er kun midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare fortsette å mase, du har krav på kontrakt og står ganske svakt uten. Husker for mange år siden da jeg hadde min første sommerjobb på en restaurant, da tok det flere uker å få kontrakt og en gang jeg hadde mast for n'te gang ser sjefen strengt på meg og sier "Her på huset, så stoler vi på hverandre." Jeg fikk til slutt kontrakt, som en av de få. Det stedet ble etterhvert ganske beryktet for å ha dårlige arbeidsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mas på ledelsen. Sjekk med evt. sekretærer el.l. om de kan sette opp et forslag.

Ellers er det kanskje tiden for å melde seg inn i et fagforbund? De kan hjelpe deg med å ta opp ting med arbeidsgiver, hvis han er rotete.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk et lovbrudd å ikke gi deg arbeidskontrakt.

Alle skal, etter loven (Arbeidsmiljøloven), ha en arbeidskontrakt innen en måned etter man har begynt. Hvis det er et kortere engasjement, skal man ha kontrakten med en gang man begynner.

Det er selvsagt ubehagelig å gå og "mase" på sjefen om dette.

Finnes det ikke en tillitsvalgt du kan få hjelp hos?

I verste fall kan du si ifra til Arbeidstilsynet, men det er jo også veldig ubehagelig overfor sjefen. Jeg mener, han er jo en dust, men du skal, tross alt, fortsette å jobbe med ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for alle svar!

Jeg har bedt om et kort møte med en av sjefene klokka 15.30 i dag, så jeg skal ta dette opp da! Jeg har skrevet ned masse punkter, og vet hva jeg skal henvise til i form av lovverk etc, så får vi høre hva de har å si til sitt forsvar! Ikke mere snill pike her i gården nei :evil:

Synes det er unødvendig at det må være sånn, noe jeg kommer til å gi klart uttrykk for...

Hilsen venter og venter -som ikke vil vente lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...