AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Jeg har vært ansatt gjennom bemanningsbyrå i ett år på fast sted. Etter et halvt år, fikk jeg vite at det ikke var behov for vikarer på arbeidsplassen, og jeg fikk noen ukers varsel, hvor jeg kunne jobbe ut de siste vaktene i turnusen. Da stod jeg, uten jobb, som en stor overraskelse for meg, da det aldri var noe snakk rundt dette. Plutselig ringte de igjen etter noen uker, og sa at det var behov for meg, desperate. Jeg takket ja, siden det var lite på jobbmarkedet og jeg trengte pengene. Under en betingelse at jeg fikk fri de ukene jeg hadde bestilt sommerferie (mens jeg var arbeidsledig). Det var helt greit, og hun lovte meg arbeid etter august og til høsten, og når kontrakten kom fra bemanningsbyrået, stod det kun ut juli. Jeg stilte spørsmålstegn ved det - men de sa det var standard prosedyre. Ved slutten av måneden fikk jeg beskjed at de var usikre på at de trengte meg etter august - og jeg tenkte inni meg at jeg ikke gidder mer. Jeg burde satt streken første gang. Greia er: jeg har vakter i august, men min kontrakt gikk ut i juli. De har surret og trodd min kontrakt går ut i august! De sier at mine vakter er satt opp fra før. Er det frekt av meg å takke for meg her? Kan jeg det, lovlig sett? <br /><br /> Anonym poster: 40520731d8723ed25ba1bf5d159499ab
Strixvaria Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Siden du ikke har arbeidskontrakt for august gjelder ikke de oppsatte vaktene - du jobber tross alt ikke der, rent juridisk. Her er det bare å takke for seg :happy: Det er ikke frekt i mine øyne. Synes heller det er frekt dersom de tror at du vil jobbe uten arbeidskontrakt (IKKE gjør det!!)
JohnS Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Ja, du kan slutte når oppdraget gikk ut. Dette er risikoen de må bære når de velger å hyre folk måned for måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå