AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Jeg har tenkt meg en tur opp Ulriken. Hvor mange timer bør jeg beregne? Ha med drikke/turmat? Og så til det jeg egentlig lurer på. Jeg er ikke så kjent der, hvordan kommer jeg meg dit? Hvor "starter" fjellet? Og er det skiltet? Eller er det kun en sti å følge, slik at det ikke er mulig å gå feil? Jeg bor ved Bergen storsenter:) <br /><br /> Anonym poster: f2964cd49dd1d6cf41d9f1730b7b7247
nantucket Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Det går flere stier opp Ulriken. Enten kan du gå den som går så og si rett under banen, denne er veldig bratt. Eller så kan du, når du står ved der Ulriksbanen går fra, fortsette opp asfaltveien til du kommer til en grusvei. Også her er det to ulike stier, jeg ville fortsatt rett frem (bred "steinvei"). Etter en liten stund kommer det nok et skille. Stien som går til venstre er relativt bratt. Den som fortsetter slakere mot høyre er veldig fin, og min favoritt! Fin utsikt ned mot Nubbevannet og Nattlandsfjellet underveis. Du skal fortsette rett frem/holde mot venstre, og du ender opp litt bortenfor Ulriken, på flaten. Så er det bare å tusle bort, og evt gå ned stien som går fra selve Ulriken. Da ender du opp igjen ved Ulriksbanens utgangspunkt, og har kort vei til bussen hjem Turen i seg selv er ikke så lang, men ville absolutt hatt med drikke. Stigningen er jo bratt, så greit å fylle på med væske. Er restaurant på toppen også. Helt ærlig husker jeg ikke om turen er skiltet, men du skal hvertfall en vei - oppover! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå