Gå til innhold

Overreagerer jeg, eller...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks-svigermor og eksens tanter har planlagt jente-weekend på hotellet hvor jeg og min kjære skal ha bryllupet vårt til helgen. Vi var ungdomskjærester, var sammen i 5 år, har felles barn sammen og giftet oss, litt pga barnet, rett før vi skilte lag. Så det er endel bagasje der for å si det sånn. Og ja, jeg velger å gifte meg på nytt nå etter 8 år sammen med mannen i mitt liv, så ikke gidd å starte den diskusjonen.

De har alle visst om datoen og stedet for bryllupet siden i fjor sommer, og jeg fikk da vite om denne "kollisjonen" tilfeldig av sønnen vår i går. Hverken eksen eller de kunne forstå at dette kunne føles ubehagelig for meg, men det gjør det altså... I stedet for å høre med meg når de oppdaget at det kolliderte har de nå til og med flyttet sin greie fra fredag-lørdag til lørdag-søndag for å kunne passe på vår felles sønn på natten etter bryllupet, noe faren egentlig lovet meg å gjøre selv for ett år siden. Det er jo mange år siden vi gikk fra hverandre, men eks er jo eks, og selv om jeg har et greit forhold til de føler jeg det blir helt feil å skulle møte de akkurat den dagen, pyntet og glad.

De skal da spise i restauratnen som ligger i naborommet til vårt selskap, hvis vi eller de skal på toalettet, er det samme sted, baren hvor vi skal skåle og ønske velkommen og hvor gjestene sikkert kommer til å henge og bestille drinker må de gå igjennom for å komme til hotellrommet, ute, toalettet, you name it. Jeg bare føler at jeg kommer til å gå og se meg over skulderen hele dagen, i stedet for å kunne slappe av og nyte dagen. Er det jeg som er sær, eller? Jeg har altså ikke nektet dem å være der, jeg bare skjønner ikke at de vil det, eller at de ikke ser at det kan føles ubehagelig.

Anonym poster: 1d0168d3505719f806c6e6afcc1576fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjipt med historie og ekser i blandt.

Du er ikke sær som syns dette er ubehaglig, men er ikke mye du kan gjøre med det tror jeg :)

• Liker 3
Skrevet

Nei, de virker som noen uhøflige, nysgjerrige damer. Jeg ville funnet noen andre til å passe barnet, bare for å vise at du ikke vil ha dem der.

Det er vel ikke mulig å flytte bryllupet til et annet hotell?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg bare valgt å drite i. Det er du selv som bestemmer om du skal la dette påvirke dagen din. Gå med hevet hode, kos deg og lat som om de ikke er der. Folk er rare. og det får ikke du gjort noe med.

Anonym poster: 8b6c1b1c5c749768877d5ce90896eaea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk damer! :) Nei, det er ikke mulig å flytte det både pga av økonomiske forpliktelse ovenfor hotellet og garantert fullbooking andre steder. Og annen barnevakt er også vanskelig i et bryllup, alle våre er jo der. Det var også derfor jeg var tidlig ute og hørte om faren kunne passe han. Men nå har han da altså valgt å la mamma fikse dette i stedet.

Om de er nysgjerrige vet jeg ikke, men som jeg forstod det så var dette planlagt uavhengig av vårt bryllup, og jeg lurer på om de da ikke har vært klar over/husket datoen. Men uansett rart at de vil selv synes jeg, når kollisjonen oppdages.

Å velge å drite i det er noe annet enn å greie å drite i det. Jeg er fly forbanna, og tenker at de får bare gjøre som de vil, men med 1000 følelser i sving tror jeg at jeg vil føle mye på det på selve dagen. Og jeg er ikke typen til å overse folk, som sagt har vi et greit forhold, så hvis jeg ser de vil jeg måtte hilse på de... "Oi, så fin du er. Gratulerer så mye!" Mildt sagt kleint spør du meg... Sønnen min er jo også der, så om han ser de kan jeg jo ikke nekte han å prate med de, og plutselig er de inkludert og står å prater med min kjæres tanter...

Sorry utblåsningen...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg synes du overreagerer. Det er jo lenge siden det var slutt mellom deg og sønnen, og de vet jo at du er sammen med noen andre. For all del; Jeg skjønner at det føles ubehagelig, men at det skal være SÅ ille ser jeg ikke helt. Men når du nå gjør det: Har du forsøkt å snakke med eks-svigermor? Altså ikke bare hinte, men si rett ut at du synes det er veldig ubehagelig og spørre om de kan bytte hotell eller tidspunkt? Dersom hun er en normalt oppegående dame vil hun jo ikke gjøre bryllupsdagen din ubehagelig for deg.

Endret av Glitnir
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du overreagerer, ja.

Om det tar to minutter av din bryllupshelg å høre dem fortelle deg hvor fin du er, så overlever du nok det ;) Utover det trenger du jo faktisk ikke å ha noe med dem å gjøre.

Og så snilt og praktisk at sønnen din passes "on location"!

Anonym poster: a82804a17b61fed96c45623b347f070e

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner at du opplever det ubehagelig. Men om det ikke praktisk kan gjøres noe med så har du ikke annet valg enn å jobbe med følelsene rundt det. Sannsynligvis er tanken på å se dem der verre enn det vil oppleves om du faktisk ser dem.

Skrevet

Jeg har full forståelse for deg TS, og hadde selv blitt fly forbannet. Noe så irriterende - spesielt når det ikke er noe man kan gjøre med det. Snakk om lite hensynsfulle folk!! Alle ville jo skjønt at dette er litt ubehagelig for deg, og det har jeg ingen problemer med å forstå!

Du vet jo selv at det er lite å gjøre med dette, og du kan ikke gjøre annet enn å prøve så godt du kan å overse det. Forhåpentligvis overskygger alle de gode følelsene og lykken dette på selve dagen. Antagelig er du mer irritert før bryllupet, men når dagen kommer så har du så mye annet å tenke på og være glad for at jeg tror jeg selv ikke ville brydd meg så mye om det som jeg hadde bekymret meg over på forhånd.

Tullete folk altså! Bare tenk for deg selv at de ikke er verdt alle bekymringene. Lykke til på dagen og gratulerer :-)

Skrevet (endret)

Så ufattelige sært å bestille seg rom på hotellet når eks svigerdatteren gifter seg!!

Hva får hun gærningen ut av det?

Endret av Katniss
  • Liker 3
Skrevet

Ja du er sær.

Nei, jeg skjønner ikke engang at du syns dette er svært ubehagelig.

Fankern heller, er det KLEINT at din eks-svigermor sier at du er fin?

Jeez Louise, osv.

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at du reagerer, hadde irritert meg selv, dessverre! Og uheldigvis ikke så mye å gjøre med...

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, det er vel sånnt som kan skje når man gifter seg opptil flere ganger. Da må det nødvendigvis finnes x-svigerfamilie, å man må regne med å støte på de fra tid til annen.

Anonym poster: 327490ecfee6a83d5c659f0cdb8871a0

AnonymBruker
Skrevet

Litt sært er det kanskje, men ærlig talt - dette er da mest pinlig for dem, ikke for dere. Synes bare du skal smile av at de er såpass nysgjerrige og kose deg på bryllupsdagen din :)<br /><br /> Anonym poster: eaade88fa82cf061aabbc383d110a504

Skrevet (endret)

Jeg skjønner at du synes det er kjipt. Jeg hadde heller ikke likt det.

Endret av kaffemor
  • Liker 1
Skrevet

Synes ikke du overreagerer i det hele tatt. Hvorfor i alle dager skal de presse seg dit akkurat den helgen? Det hadde jeg faktisk spurt henne rett ut om, og far kan da vel stille opp selv når han har lovt det.

• Liker 2
Skrevet

TS jeg forstår deg utrolig godt.

Men du må rett og slett bestemme deg for at du skal ha en FANTASTISK dag og en fantastisk kveld og ikke tenke på disse menneskene, ikke la dem ødelegge din gode følelse denne dagen, og rett og slett drite i dem..det er nok vanskelig, men det skal gå an. Og bryllupet er jo ikke bare festen. Vielsen er også en vakker del av dagen, og da vil de jo absolutt ikke være i nærheten.

Om du er redd for at de vil begynne å bevege seg inn på festen, finnes det noen du kan informere på hotellet som kan "passe litt på" for deg? Noen som kan være litt vakt/utkaster liksom ;)

Men hvor gammel er barnet? Går det an at barnet passes på stedet av noen andre? Kansje en ung tante som liker barn, eller en bestemor som blir sliten på kvelden og som skal legge seg tidlig, eller noe sånt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...