Green Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Berre lurer på kva du/de prioriterer som viktigast å bruke pengar på til bryllaupsdagen? Og er det noko som du absolutt ikkje gidd å bruke pengar på? For meg er det viktig å få akkurat den kjolen eg har lyst på. I tillegg vil eg ha skikkeleg musikk i kyrkja. Det eg ikkje gidd å bruke pengar på er t.d transport/fin bil utanfor kyrkja.
Gjest Poirot Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Gidder ikke bruke penger på bil, levene musikk på festen, ringputer og alt annet stæsj. Kirke og sted mat/drikke er viktig.
Isiselin Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Prioriterer: * Kjolen min og dressen hans * Fotograf (minne for livet) * Ringer * Å be så mange som mulig av de vi er glade i * Levende musikk er veldig viktig, men det får vi gratis..., men hadde det ikke blitt gitt oss i gave så hadde det blitt høyt prioritert. Prioriterer ikke: * Bil/transport (Noe må vi jo fraktes i, men det må ikke være Rolls royce) * Blomster i kirken * "Ekte" konjakk. (Vi blander selv... Er ikke millionærer heller...) * Servietter med trykk, tøyduker med brodert dato o.l. * Fancy meny Sum: Vi prioriterer minner for livet og folk vi er glade i. Vi prioriterer ikke ting som alle glemmer dagen etterpå og som strengt tatt ikke er så viktige...
Gjest 3llie Skrevet 16. februar 2004 #4 Skrevet 16. februar 2004 ~Antrekk ~Ringer ~Lokalet og kirken ~Film og bilder ~Mat og drikke Er mindre opptatt av ekstra dill som servietter, tøyduker og slikt. Transport er heller ikke så viktig, men jeg satser på at min onkel stiller opp med en flott bil å kjører oss :D Levende musikk kommer vi nok heller ikke til å ha, med mindre noen har lyst til å sponse oss med det, eller noen av gjestene selv har lyst til å ta en trall.. hehe!
zmurfette Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 Vi prioriterer å be alle de vi er glade i og gjerne vil se denne dagen - og at de skal få god middag og dessert, og rikelig med drikke. Og så prioriterer vi levende musikk (kommer fra en musikerfamilie og har mange musikervenner - musikk er veldig viktig for meg og et bryllup uten levende musikk synes jeg fort kan bli litt vel disko...). Vi bruker ikke så mye penger på transport, fotograf (vi skal til fotografen men har valgt en av "billigvariantene"), blomster og kaker.
Gjest Tabby Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 Gidder ikke bruke penger på bil, levene musikk på festen, ringputer og alt annet stæsj. Kirke og sted mat/drikke er viktig. Samme her.
Augustbrud02 Skrevet 16. februar 2004 #7 Skrevet 16. februar 2004 Det har akkurat vært en liknende tråd om dette, den finnes her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?p=956252 Og her en en tråd jeg har startet om det samme: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?p=334138 Dette prioriterte vi: -bilder -kjolen min -min manns klær -å få et pent dekket bord -og få et bryllup hvor gjesten og oss selv følte oss vel Det aller viktigste var at bryllupet vårt ble personlig, og det følte jeg absolutt at det ble!
skogeki Skrevet 16. februar 2004 #8 Skrevet 16. februar 2004 Vi prioriterer å feire dagen sammen med mye familie og mange gode venner som skal få spise og drikke godt i fine lokaler. Fotograf, klær og pynt har vi også prioritert. Vi har valgt bort levende musikk på festen, brudepiker-/svenner, dyre ringer (bruker forlovelsesringene våre). Vi hadde også tenkt å velge et vanlig hotellrom på et rimelig hotell, men så var vi så heldige å vinne brudesuite på et flott hotell her i byen, da jeg var på et bryllupsshow.
Holly Hobbie Skrevet 16. februar 2004 #9 Skrevet 16. februar 2004 Vi prioriterer: -god mat og drikke -musikk (tre typer levende musikk: soloinnslag i kirken av min manns kusine som er utdannet sangerinne, felemusikk før middag og band når det spilles til dans) -transport for alle som ikke har bil fra kirken til Bjørnsgard Ellers legger vi vekt på å gi de utenlandske gjestene våre en liten smak av Norge, og det blir båttur og grilling dagen etter for dem. Men det viktigste er at alle skal trives, både små og store, norske og britiske. Og at alt gjennomføres i vår ånd; selv om vi ikke feirer dagen hjemme, vil vi at gjestene skal føle at de er på besøk hos oss. Vi prioriterer ikke brudepikekjoler (de kan velge hva de vil ha selv og kan kjøpe det selv), luksussuite på bryllupsnatten, rådyr bryllupsreise, proff videoopptak av bryllupet, mange fotografbilder (vi tar standardpakken), ekte champagne som velkomstdrink. Vi er fornøyde med våre valg og tror det blir bra!
Gjest Tex Skrevet 16. februar 2004 #10 Skrevet 16. februar 2004 For meg er seremonien og det kirkelige viktig. For min kommende ektemann er festen det viktigste. Derfor prioriterer vi alt sammen, eller ingenting om du vil.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2004 #11 Skrevet 16. februar 2004 Vi prioriterer klærneog å be mange av de vi er glad i. Men vi har hvite damask-papir duker og papir servietter (12 kr for 20...) Og all pynt er funnet i billig butikker, men det ser like fint ut for det!!! Vi blir å bruke forlovelses ringene (bytter når vi får råd...) Og brudepike kjolene kjøper vi ellos... Så dette er et "lavbudskjett" bryllup! Men jeg regner med at vi kommer rundt 25.000 kr!
Gjest MrsL Skrevet 16. februar 2004 #12 Skrevet 16. februar 2004 Vi proriterer vel egentlig alt sammen, men prøver å finne de rimeligste alternativene. Feks. til transport for brudeparet o.l. Og et annet eksempel er at vi sløyfet hele monogram og stempel - saken - og sparte litt der. Vi prioriterte fra begynnelsen av vårt eget stressnivå og hvor mye vi ville gjøre selv av praktiske ting og endte opp med å priorotere pengene på å ha middag og fest på et gammelt vertshus hvor personalet ordner alt.
Chiquita Skrevet 16. februar 2004 #13 Skrevet 16. februar 2004 For oss er det festen som vi prioriterer å bruke mest penger på. Pynt i kirken orker vi ikke bruke penger på (er jo der "bare" i 30-40 minutter alikevell) :-? Ellers så vet jeg ikke hva vi prioriterer økonomisk - det viktigste tilslutt er jo at vi blir gift, og at alle får en fin dag sammen med oss *klem* (Glemte å legge til fotograf - viktig å bevare minnene. Klær er "halveis" på prioriteringslista - viktig at vi finner noe vi synes er pent, og som vi trives med å gå i... Ellers så prioriterer vi å lage invitasjoner, bordkort, osv for hand - liker slike hjemmelagede ting begge to)
jea Skrevet 16. februar 2004 #14 Skrevet 16. februar 2004 Vi prioterer alt egentlig... Kun blomster i kirken vi dropper... Men for meg ER BRUDEBILEN Veldig VIKTIG...LIker flotte biler
Scorpina Skrevet 16. februar 2004 #15 Skrevet 16. februar 2004 For oss er det festen som vi prioriterer å bruke mest penger på. Pynt i kirken orker vi ikke bruke penger på (er jo der "bare" i 30-40 minutter alikevell) :-? Ellers så vet jeg ikke hva vi prioriterer økonomisk - det viktigste tilslutt er jo at vi blir gift, og at alle får en fin dag samme med oss *klem* Jepp - sånn prioriterer vi også. :bukke: Men, klærne til oss, festen; det være seg mat og drikke står høyt på "to do" lista hos oss. Og ja....jeg er nå litt sånn kreativt anlagt så invitasjonen blir MEGET spesielle og ikke no' "vanlige" butikk kjøpte greier
Amelie Skrevet 16. februar 2004 #16 Skrevet 16. februar 2004 Vi har fra dag 1 prioritert middagen. Alle blir invitert til "full pakke" (uten at dén diskusjonen skal tas opp igjen); fire retters middag med god drikke og avec til kaffen. Bortsett fra middagen, har vi prioritert fotografering, antrekk og bryllupsreise. Dette har fungert bra så langt
Holly Hobbie Skrevet 16. februar 2004 #17 Skrevet 16. februar 2004 Liten rettelse: det vi proriterer økonomisk og det som er viktigst for oss er jo ikke nødvendigvis det samme. Selve vielsen er det klart viktigste, og den kommer til å bli nøyere planlagt i månedene som kommer, men det koster ikke så mye penger, mer tid og omtanke. Vi legger vekt på innholdet i prestens tale og budskapet i de delene av bibelen som blir opplest, og har allerede en viss oversikt over hva vi vil ha med. Kommer jo til å høre hva presten mener også, selvsagt! Middagen kommer egentlig i annen rekke, men den er selvsagt viktig og koster utrolig mye penger (etter min målestokk, da). Vi kunne jo ha giftet oss uten, så den er ikke det viktigste ved selve dagen, men når vi først skal ha full pakke blir selvsagt middagen nøye planlagt og har høy prioritet.
Gjest Tex Skrevet 16. februar 2004 #18 Skrevet 16. februar 2004 Jeg for min del hadde gjerne servert Grandis...... :oops: Bryr meg null og niks om maten, men gubben derimot... Så vi har kompromissa, slik et perfekt ektepar skal gjøre.....
Holly Hobbie Skrevet 16. februar 2004 #19 Skrevet 16. februar 2004 Jeg er faktisk ikke så opptatt av maten akkurat denne dagen jeg heller - selv om jeg elsker god mat! Men min far derimot, som betaler det meste (sammen med min mor), vil ha alt i ypperste klasse. Han innbiller seg at alle de engelske som kommer er adelige og forventer mat verdt minst to michelinstjerner Så da får det bare bli sånn...det blir jo deilig, sikkert, men hadde vi betalt alt selv så hadde det blitt noe enklere.
Peluche Skrevet 16. februar 2004 #20 Skrevet 16. februar 2004 Nedprioritert: kjole (skal ha kjole men det er ikke så kjempeviktig), middag (kun de aller nærmeste) og transport for oss. Prioritert: masse gjester som alle skal få drikke og nattmat ut i de små timer! Vi har slekter som bor spredt og sjelden treffes, så det blir like mye for å samle alle som for å feire oss selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå