Gå til innhold

hvilken kake fikk ungen din på 1 års dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke lenge til det er 1 års dag her i huset,og da må det jo feires.Eg lurer litt på hva kake dere lagde og brydde dere om sukkermengde og sånn i kaken? Fekk ungen en egen kake å grise med?

Er det frykteli galt om ungen hadde fått frukt i steden for kake på bursdagen?

Anonym poster: c12fb40a0e6efa9aec511c6a592279a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lagde kake til ettårsdagen selv. Brydde meg lite om sukkermengde og gjorde det enkelt med Toro sjokoladekake med ostekrem. :gjeiper: Hun får så lite sukker til vanlig at jeg syntes det ikke gjorde noe om hun fikk grise med kaken selv.

Og nei, det er ikke galt å gi ungen frukt. Som regel liker de jo det like godt som andre ting. :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to fikk bløtkake m masse krem og bær. Fantastiske øyeblikk når de koste seg med kaken sin!

Synes sukkerhysteriet går noe langt når man vurderer å la barnet få frukt i egen bursdag, da regner jeg med at resten av gjestene også dropper kaken? 😉

Regner med at dette er første barnet?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde helt vanlige hjemmelagde kaker på 1-årsdagene til mine barn. De spiste av dem i selskapet som vi andre gjorde. Fikk selvsagt ingent egne kaker å grise med, har heller aldri hørt om barn som får noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brydde meg ikke om sukkermengden, bakte alle kakene selv. Her fikk barnet en egen gulrotmuffins, ikke en hel kake å grise med. Ellers fikk h*n smake på andre kaker også.

Gratulerer med snart ettåring i hus! :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er bekymret for sukkermengden så gi barnet ditt fiskekake på fødselsdagen. Garantert sukkerfri kake!

Anonym poster: fcc5dbdccbe552b57be87cd9eb332082

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at innlegget mitt kan misforståes. Altså, hun fikk ikke en hel kake å grise med, men et stykke kake å grise med. :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bakte bløtkake. Tok på lillemor en stor smekke og lot henne spise et stykke selv. Det var stor suksess :) (Og mange fine bilder og videoer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har fått kake til ettårsdagen, fulle av sukker, og med masse krem eller sjokolade. Herlig!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eldste fkk ikke egen kake, men han var så kresen på mat at jeg ikke så poenget med å bake en egen kake til han som han kanskje ikke ville bry seg om. Han fikk smake et stykke av den store bursdagkaka, det lille han ville ha.

Yngste fikk en cupcake med lys. Hun er mer matglad og hadde nok spist den av stor lyst om det ikke var for at hun var syk på ettårsdagen og ville ikke spise noe som helst.

Jeg er ikke sukkerhysterisk, så har ikke redusert sukkermengden i kakene nei.

Anonym poster: 658c238d5302f5cbbb28f65716dcf62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde kakene selv. Lagde sjokoladekake formet som en bamse og uglemuffins :) brydde meg ikke om sukkermengde, sønnen min er ikke noe gla i søtsaker uansett så han spiste ikke noe kake. Var flest voksne i bursdagen.

Han fikk ingen egen kake å grise med heller. Er litt motstander av sånn "grisekake"

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde en lys sjokoladekake. Tenkte ikke på sukker osv fordi hun spiste ikke mye sukker fra før og hadde ikke tenkt til å gi henne mye uansett. Hun fikk et lite stykke og spiste litt av det. Hun var ikke så gla i kake, men koste seg med det hun spiste.

Jeg synes heller ikke noe om sånne "grisekaker", og ser ikke vitsen med å gi ungen kake til hun spyr. Begrenser det litt, men når det er hennes bursdag får hun selvfølgelig kake :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her fikk vesla et helt vanlig sjokoladekakestykkke hun fikk spise helt selv. Tenkte absolutt ikke på sukker eller noe slikt denne dagen, hun tar absolutt ikke skade av å få litt kake innimellom. Mesteparten av kaken havnet på gulvet uansett ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en egen kake til eldste, hun fikk fort løs mage av mye sukker)

Jeg tok et vanlig sukkerbrød og stakk ut 3 hjerter med pepperkakeformen. Fylte det første laget med bananskiver, neste laget med hipp grøt med eple og kanel smak, så fikk hun krem søter med vaniljesukker på toppen. Pyntet med litt bringebær/jordbær på toppen.

(er snart 8 år siden jeg laget kaken men tror den var omtrent sånn)

Hun stor koset seg med kaken sin :) var litt koselig med en egen liten kake til bursdagsjenta.

Laget en lik til lillebror 2 år senere og han var like fornøyd med sin kake.

Jeg tror ikke barna hadde tatt skade av å få vanlige kaker på bursdagen, men siden eldste ofte reagerte med løs mage når hun fikk i seg mye sukker så hadde jeg ikke lyst til å risikere syke barn på den store dagen :)

Eldste er nå snart 8 og må drikke vann i bursdager, får hun kake, godtepose + brus blir det oppkast/ diaré på kvelden-natten.

Endret av Leanne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg laget ei minibløtkake med rosa krem til mi jente. Den fikk hun foran seg, og jeg trodde hun skulle grise og kose seg med den, men nix. Tok skjeen og spiste litt pent og pyntelig og så var det nok :babyjente: .

På toårsdagen pyntet jeg en stor marsipankake og hadde lys på som hun kunne blåse ut. Og så fikk hun heller spise av det vi andre hadde. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagskaka var en sjokoladekake (crazy sjokoladekake) kledd med sukkerfondant :)

Hadde også en marengskake med bær, cupcakes, oreokake og masse jordbær og is.

Tenker ikke på sukker i et bursdagsselskap, sånne dager skal man få kose seg så mye man vil :)

Lagde ikke egen kake, men cupakes eller muffins kan jo passe fint til det, om man vil at ungen skal ha en egen kake og styre med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...