Gå til innhold

Hvor mye?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper vi klarer å holde oss langt under 50000. Penger har jeg egentlig bare fått beskjed om at foreldrene våre skal ta seg av.. men allikevel prøver vi å finne fornuftige løsninger - det dyreste er ikke alltid det beste!

en 3-retters middag for 50 pers kommer jo fort på 20000.. vi er så heldige at min bror er kokk og en kamerat av han skal lage maten - lillebror handler inn.. da blir det jo litt billigere - men vanvittig godt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har et foreløpig budsjett på ca 50 000 kroner. Skal ha få gjester, men legger mye penger i maten.

Skrevet

Vi har et budsjett på 140 000, det inkluderer alt unntatt bryllupsreise og vi regner med ca. 90 gjester til middag. Noen av postene er vi vi villige til å fire på dersom det en nødvendig, blant annet droppe band og videograf og velge en billigere pakke hos fotograf.

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Vårt bryllup kommer til å koste ca 100 000,- + bryllupsreisen.

Bryllupet betaler vi selv, bryllupsreisen håper vi å få litt hjelp med. Får ihvertfall bidrag til dette i gave av foreldrene våre.

Skrevet

Vi beregner ca 70-80 000 på fest, middag og alt utstyr, bryllupsreisen er bestilt og kommer i tillegg, 37000,- før lommepenger...

Skrevet

Vi får hjelp av begge foreldreparene...Pappa betaler hotellet m.mat og drikke og brudesuite, servering, rydding osv...Blir ca. 50-60 000,- tror jeg. Hos foreldrene til sambo har vi fått 50 000,- som vi skal betale resten med. Da tror vi ikke det blir noe bryllupsreise, og det blir ca. 70 til middag og + 20 til kaffe. Da er ALT inkudert, utenom bryllupsreisa,da... Er så utrolig lykkelig for hjelpen vi får av foreldrene våre!!! De er bare helt fantastiske!!! :-) :-) :-)

Skrevet

Tror vårt kommer til å bli på rundt 30 000 eks. bryllupsreise.

Er heldig med gratis lokale. Sambo er kokk og handler inn maten selv, en tidligere kollega lager maten.

Så der sparer vi en del.

Vi har enda ikke kjøpt ringer, så det er beregnet i summen.

Mamma spanderer bryllupsreise :)

Skrevet

stygt redd for at det kan bli 70-80000 ja (grøss), inkludert bryllupsreisen som er 1 uke på Nilencruise.

Vi blir ca 65 til middag og 50 til kaffi - så det er jo litt folk...

Foreldrene mine har sagt de vil gi oss 20000 kr, så det var jo en gledelig overraskelse som vi egentlig ikke hadde budsjettert med (ville ikke spørre). Vet vi får 5000 av moren til sambo som vi kan bruke til det vi vil og far til sambo vet jeg ikke (skilt) - tørr heller ikke å spørre her, men tror nok det blir noen slanter kjenner jeg han rett. Men dyrt blir det uansett, og ikke har vi slått så voldsomt på stortromma heller.

Skrevet

Mat + drikke kommer på mellom 30-40.000kr. Dette deler foreldrene våre seg imellom. Alt det andre + bryllupsreisa betaler vi selv. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye det kommer på ennå, men vi får låne hus og bil gratis i Florida, så det hjelper veldig :)

Skrevet
Jeg må innrømme at jeg ennå ikke har oversikt over hvor mye bryllupet vil koste...

Samme her.

Skrevet

Jeg har heller ikke helt oversikt over hva bryllupet vil koste.

30 000,- for mat, drikke, lokale, servitører

4500,- for brudekjolen

50 000,- til bryllupsreise

600,- for invitasjoner og frimerker..

... og det er det jeg foreløpig vet hva vil koste..

I tillegg kommer mer brudeutstyr til meg, klær til brudgom, blomster, transport, fotograf, kaker +++...

Skrevet

Med brudekjolen og tilbehøret mitt kommer det nok på ca 90000. Bryllupsreise kommer i tillegg og den er på 50000 med lommepenger.

Vi har spart alle disse pengene selv og pga dårlig forhold til svigers ønsker vi ikke å bli sponset. De har visst sagt til min sambo at de skal betale maten, men det tror jeg ikke før jeg får sett det. Dersom vi får disse pengene, ser vi på det som et bonus som vi kommer til å bruke til å reise til Egypt neste vinter.

Foreldrene mine ønsket å sponse de også, men jeg ville ikke at de skal gjøre det, får de har sponset meg med masse gjennom årene, og nå som vi tjener godt nok til å betale bryllupet vårt selv, vil jeg heller at de skal bruke de pengene på seg selv. (men kjenner jeg dem riktig så får vi helt sikkert en sum på ca 20000 som bryllupsgave)

Skrevet

Tror vårt kommer på over 150 000. Vi har invitert 93 gjester til middag. Velger dyre løsninger der det trengs, og dropper andre ting som ikke er viktig for oss. Regner med vi får ca 50 000 fra foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...