Gå til innhold

Hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kommer dere til å bruke (eller hvor mye brukte dere) på deres bryllup? Etter at jeg så den tråden om hvor dyrt det var å gifte seg i England så begynte jeg å regne litt på det etter å ha lett litt rundt på nett å funnet ut hva de forskjellige tingene koster. Og utenom lokalet og mat/drikke/kake (som far betaler) så kommer det altså på ca 45 000,- (utenom bryllupsreise). Er dette mye eller er det bare vanlig at man bruker så mye på bryllupet? Må begynne å sette av penger til dette allerede visst.

Og hvor mye er det vanlig at foreldre bidrar med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker litt under 150 tusen på rubbel og bit.

Skrevet

Hvis vi sånn noenlunde holder budsjettet kommer bryllupet vårt til å koste mellom 60 og 70 tusen kroner. :o Hjelpemeg!!

Skrevet

Rundt 100 000 for utstyr, fest og bryllupsreise.

Skrevet

Inkluderer dere da bryllupsreise i den prisen?

Skrevet

Vi regner med å bruke ca 90 000 totalt.

Vi vet ikke enda hvor mye foreldrene våre kommer til å bidra med, bare at de kommer til å bidra med noe (har ikke ville spørre om sum).

Skrevet

Tror neppe det blir noe bryllupsreise på oss. Det har vi ikke råd til etter bryllupsfesten... Med mindre vi vinner i lotto da....

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ennå ikke har oversikt over hvor mye bryllupet vil koste...

Skrevet

Blir nok ca 90000+ for alt saman. Det er med bryllaupsreise og då. Foreldra mine betaler for middagen, ca 40.000 går nok med til det.

Skremmande! :o

Skrevet

Vårt kostet ca 200 000. Men jeg har vært i bryllup av samme størrelse til kr 25 000 også. Så det kan vel koste omtrent akkurat så mye eller lite du bare vil.....

Skrevet

45 000 er et billig bryllup, og man kommer fort opp i den summen!

Vi brukte i underkant av 45 000 på vårt bryllup, og da var vi veldig bevisst på hva vi ønsker å bruke penger på og hva vi synes var unødvendig. Personlig hadde jeg aldri hatt samvittighet til å bruke massevis av penger på et bryllup, og jeg synes jo også vi fikk mye for 45 000 da. :wink:

Skrevet

Vi ender på ca 20 000 utenom bryllupsreisen.

Da er det borgelig vielse, 18 til middag (3-retter) og ca 45 til kaffen.

Bryllupsreisa kommer på ca 6000 pr pers for reise og overnatting (4 dager i Budapest) + masse lommepenger da...

Vi har tenkt å betale alt selv, og har budsjettert etter det. Men vi får uansett 15 000 i gave fra svigers som vi kan bruke til hva vi vil, mulig vi tar bitte litt derfra...

Skrevet

Vi bruker ca. 70 000 kr. Men da er ikke bryllupsreise (som er en ferie vi hadde reist på uansett), brudekjole (som fadderen min syr), bandet (som er venner av meg) og alkoholen (som foreldrene min gir oss i bryllupsgave) inkludert. Mat, servering og rydding av lokalet koster ca. 50 000, så har vi brukt 6000 på ringer, 4500 på fotografen og 10 000 på resten (klær, blomster, transport, trykksaker...)

Skrevet

Vi bruker ca. 100 000,-/120 000,- på bryllupet. Dette inkluderer absolutt alt, utenom bryllupsreise. 70 gjester totalt til middag og fest.

Skrevet

Det spørs hva man inkluderer i ordet "bryllup" - middagen alene kommer på litt over 60.000. Kaken koster ca. 2000. Aner ikke om organisten skal ha noe penger? Musikken er stort sett gratis (kusinen til min mann skal synge i kirken, og min bror og noen venner skal spille for oss utpå kvelden). Kjolen får jeg gratis (hvis jeg ikke må kjøpe nytt stoff...detf inner jeg ut av i dag!). Brudgommen skal bare kjøpe ny skjorte og slips, resten har han fra før eller låner. Blomster aner jeg ikke hva kommer på...Fotografen koster 3000. invitasjonene kostet noen få hundrelapper. Frisøren koster rett under tusenlappen.

Håper vi kan holde oss under 80.000 totalt, jeg! Og vi er har 45-50 gjester...Dyrt med bryllup, ja!

Skrevet
Aner ikke om organisten skal ha noe penger? !

Nope :wink:

Skrevet
Det spørs hva man inkluderer i ordet "bryllup" ..../quote]

Min tolkning: klær, pynt, kirke, middag, drikke, fest, forlover, blomster, bil.....osv.osv. Dvs. det man har satt opp på budsjettet :-)

Rubbel og bit av kronasje som blir brukt på å få denne dagen slik man ønsker :wink:

Skrevet

Vi regner med å bruke ca 25.000 kr.. Men det ser ut som vi skal ta opp lån på 10.000, for det blir litt snaut... Men vi er heldig, for vi betaler kun 60 kr per pers i mat og 500 kr for 3 egt bryllupskake (50) personer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...