AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Siden snøen gikk bort i mars i år, begynte jeg å trene, og det har jeg gjort siden. Hovedsaklig med fettforbrennende trening. Men nå som vinteren er på vei, er jeg usikker på hvordan jeg skal fortsette å trene ute. Og ikke er det så lett når det blir tidlig mørkt. Jeg er opptatt av at trening skal vere: - Motiverende (frisk luft, fine omgivelser..) - Ikke fryse så voldsomt ved oppstart - Effektiv økt (fettforbrennende) - Billig utstyr! -> + Ikke et tonn med klær å vaske etter hver trening Hvordan kan dette la seg gjøre? Har bare vanlig treningstights og et par luftige joggesko. Vil svømming gjøre underverker for fettforbrenning f.eks? Anonym poster: 5d87c4a8dd928c44a481dad523c80da3
Gjest IngvildSF Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 "Nå som vinteren er på vei" er kanskje å overdrive litt. Skiturer i raskt tempo er innmari bra trening. Det er også svømming, men da ville jeg anbefalt en svømmehall istedet for utendørssvømming
What Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Hehe...er vinteren på vei? Det vil jeg ikke vite noe av! Nå vet jeg jo ikke hvor du bor og hvordan vinteren er hos deg. Selv er jeg ikke gla i å jogge/gå i 1m snø, men det er vel bra trenging i seg selv og du blir sliten av en kort tur. Samme med intervalltrening - kort, tungt og du blir fort varm. Når det gjelder bekledning synes jeg det funker bra med ullsokker i joggeskoene, er det veldig kaldt tar jeg på tynne lange underbukser(i ull eller annet stoff funker for meg) under treningsthigtsen og på overkroppen har jeg 2-3 tynne lag. Er det veldig kaldt svetter jeg ikke så mye før jeg kommer inn igjen så da kan klærne brukes mer enn 1-2 ganger før de vaskes. Dessuten er jeg ute og ikke inne på et treningssenter så jeg bekymrer meg ikke like mye for svettelukt.
Missandei Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 Jeg jogger hele året! Blir litt mindre når det er veldig kalt (-10 og nedover) eller glatt. Bruker vanlige løpetights, men tar på et lag med ull når det begynner å krype nedover på gradestokken, og to lag med ull hvis det er skikkelig kaldt.Vanlige løpesokker eller tynne ullsokker i skoene. På overkroppen bytter jeg etterhvert ut t-skjortene med superundertøy, under løpejakken. Etterhvert byttes løpejakke ut med skijakke som er litt tykkere, etterhvert blir det et lag med ull under superundertøyet. Tynne hansker (jeg bruker skihansker), buff og tynn lue kommer på etterhvert. Er det ned mot 0 grader dekker jeg som regel ansiktet med buffen til jeg har blitt varm, og så trekker jeg den ned etter det. Er det glatt hjelper det på med løpebrodder under skoene, men det funker ikke på speilholka. Jeg bruker også klærne litt oftere ute på vinteren enn hva jeg ville gjort inne på et treningssenter. Superundertøy og ull pleier jeg å skylle godt når jeg har kommet inn, henger det til tørk så det er tørt til neste dag. Da behøver det ikke å vaskes like ofte. Men med flere lag og større plagg så blir det jo automatisk litt mer vask på vinteren enn det blir på sommeren! Du kan jo også prøve å få tak i ski? Kjøp brukt på finn så blir det ikke så dyrt, behøver ikke dyre klær til å begynne med, kan få skidresser ned til 500 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå