Grooo Skrevet 16. februar 2004 #1 Del Skrevet 16. februar 2004 Har endelig invistert i medisinskap, og i går ble det hengt opp på veggen. Jeg flyttet inn dit plaster, smertestillende, nesespray og litt annet som lå rundt andre steder på badet, det ble en god del. Nå lurer jeg på om det er noe mer jeg burde ha stående, sånn for sikkerhets skyld.. Vi er jo bare to voksne mennesker, men vi kan jo skade oss vi og.. Hva bør man ha stående? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. februar 2004 #2 Del Skrevet 16. februar 2004 Hva man bør ha er det sikkert delte meninger om, og det kommer jo også litt ann på om du er ofte forkjølet, har en sykdom eller annet som krever ekstra medisiner. Det meste vi har er ikke "basisting" som i kjøpte med en gang fordi man må ha det i hus, men ting som ble kjøpt etterhvert som det kom behov for det. Men uansett, det vi har i medisinskapet er i allefall: smertestillende, migrenestift, p-piller, nesespray, reisesyketabletter, ormekur til katta, aselli sårsalve, germolene (den mest geniale kremen som finnes, passer til alt og virker raskt, jeg hamstrer i England), eurax krem (mot kløe, insektsbitt o.l.), tetre-olje, ibux krem, idoform, immodium og opti tears. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica i.i. Skrevet 16. februar 2004 #3 Del Skrevet 16. februar 2004 Pyrisept el. lignende kan være greit å ha. Ellers har ikke vi mye spennende utenom paracet, nesespray, p-piller og annen medisin jeg går på fast... + plaster. Hmm, kommer ikke på mer i farten jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2004 #4 Del Skrevet 16. februar 2004 En enkeltmannspakke, "spesial"bandasje til å stoppe blødninger med. Kommer godt med hvis man er så uheldig å skjære seg skikkelig. Har alltid en sånn i sekken når jeg er på fisketur, lett at kniven glipper når den blir våt. Ellers litt smertestillende, bacimysin salve. plaster. og det mest nødvendige til enkel førstehjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2004 #5 Del Skrevet 16. februar 2004 En ting til. Husk medisiner har en holdbarhetsdato, så det er ikke lurt å hamstre, eller kjøpe inn i tilfelle, tilfelle. Man ovelver fint tett nese en dag til man kommer seg på et apotek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. februar 2004 #6 Del Skrevet 16. februar 2004 I mitt skap fins det: En enkeltmannspakke sånn pose en slår på så den blir kaldt Sportsteip Smertestillende (ibux og paracet) Bacimysin salve Plaster Pyrisept og bomull Kompress-bind Gnagsårplaster Nesespray Allergimed. Steril saks, nål og pinsett.. og litt rot.. Tror det var det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 16. februar 2004 #7 Del Skrevet 16. februar 2004 liv har en fin liste, men jeg ville hatt med "magemedisin" i tillegg. Det kan være greit å ha noe liggende til akutt diarè eller forstoppelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 16. februar 2004 #8 Del Skrevet 16. februar 2004 Har ikke medisinskap, men en skuff - og litt her og litt der... Førstehjelpsremediene mine: Plaster Støttebandasje (fint f.eks. ved smerte i musearm...eller om du vrikker foten) Pinsett Paracet Ibux (bihulebetennelse og senebetennelse) Solhatt (forkjølese eller allergi) Halstabletter (varierer hvilken type, gjerne Vekk i morgen, tas også ved allergi...) En gammel nesespray (sikkert gått ut på dato) bandasje (sånn liten greie...) bomull C-vitaminer (tar c-vita-sjokk ved f.eks. begynnende forkjølelse el. allergi) Blåbærsaft (mot magen - men har det ikke alltid i hus, fordi jeg drikker den opp...) Honning (mot sår hals, har det i varm melk - "sovner uten å tørrhoste"...) Johannesurt (mot søvnvansker) Hvitløk (allergi, forkjølelse) Tror det var alt. (Jeg er aldri forkjølt mer enn en kveld...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #9 Del Skrevet 17. februar 2004 Det er faktisk veldig lurt å ha Canesten (mot sopp) i skapet, enten salve eller stikkpiller. Eventuelt begge deler. I steden for Pyrisept er det bedre med Klorhexidin 0,5 mg. Den er god mot det meste, men har en forholdsvis kort holdbarhetsdato. (6 uker.) Smertestillende/febernedsettende i stikkpiller er gode å ha om man kaster opp og har feber. De kommer ikke opp igjen. Også gode å ha om man får besøk av noen med små barn og de blir syke. Eller om man har egne barn. Selv har jeg veldig mye rart. Vannsikre plaster, selvklebende bandasje, strips og diverse plaster. I tillegg til engangskluter med klorhexidin. Ibux og Paracet er et must. Pencilling har jeg alltid hjemme. Det er også lurt å ha Fucidin mot betennelse i sår, men den får man på resept. Og selvfølgelig ulike salver og kremer som a-creme eller apo base. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. februar 2004 #10 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg har alltid Eurax, det er fint om sommeren når man har vært utsatt for mygg eller brennesle og holder på å klø seg i hjæl. Jeg har også hvit plastertape og scansoft sin sterile kompress med overflate som ikke hefter til sår. Bruker dette på alt som er større enn et katteklor omtrent (ja, vi går på rulleskøyter og det trengs av og til). Vasker med pyricept, har på bacimycin-pulver om nødvendig og plastrer på passe stor bit steril kompress. MYE bedre enn plaster! På ferie har jeg med bare bittesmå plaster, også bruker jeg dette i tillegg. Jeg for av og til munnsår inne i munnen (tror det er vanlig for alle som har hatt tannregulering?), så jeg har alltid vademecum tilgjengelig. Dessuten har jeg alltid mentolatum til å lindre begynnende forkjølelsessår, og jod til sår/rifter i fingrene som begynner å bli betente. Ingenting virker bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå