Green Skrevet 16. februar 2004 #1 Skrevet 16. februar 2004 Vi skal ha bryllaupsfesten på ein restaurant som er berykta for fantastisk god mat... og TURKIS tapet!!!! Skrekk o gru, det er ganske fælt. I tillegg er der rødt teppe på golvet. Altså, temmeleg farvesprakandes lokale for dagen. Mitt dilemma er då; kva i all verden kan ein nytte av fargar på bordpynt ein sånn plass? Eg har allereie bestemt meg for bukett i raudtonar og har jo eigentleg mest lyst til å køyre same fargane på bordpynt. Men så er eg redd for at det vil sjå heilt ut til den turkise tapeten? Er det betre å berre ha kvite nøytrale blomar? Hm...
Jens Skrevet 16. februar 2004 #2 Skrevet 16. februar 2004 Hvite blomster, og hvitt ellers og.. . Ingen flere farger tror jeg...
Alma Skrevet 16. februar 2004 #3 Skrevet 16. februar 2004 Hei, hei! Vet akkurat hvordan du har det! Kjente meg veldig igjen i innlegget ditt, fordi jeg hadde akkurat samme problem selv... Der hvor vi skal være er det mange forskjellige farger, blant annet mørkerød (+ gul, grønn og andre nyanser av rødd... ) Var temmelig oppgitt og ønsket å bare melde meg ut av hele pyntingen... Men! Etter hvert som jeg fikk grublet en del på det "umulige" problemet mitt (over laaaaaaaang tid...) har ting begynt å falle litt på plass. Så en trøst til deg er at det ordner seg! Jeg synes du skal gå for rødfargen, med hvit duk og røde blomster (og kanskje sølv eller gull?). Vet ikke hvilken stil du har på det andre, men jeg har funnet ut at jeg går for dyprødt, sølv og hvitt, å så får vi pynte så bra at ingen legger merke til fargene på veggene. Så nå fokuserer jeg bare på de fargene vi har valgt og glemmer helt bort de andre forferdelige fargene i lokalet... :-)
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2004 #5 Skrevet 16. februar 2004 Vi går for hvitt og rødt. Har kjøp rode kronblader av rose (falske) som skal strøs utover bordet også har vi kjøt røde hjerteforma te-lys holdere.. Serviettene er røde med rose mønster. Duken hvit og servicet hvitt.. Lykke til
smile Skrevet 16. februar 2004 #6 Skrevet 16. februar 2004 enten ville jeg ha hatt lyse,hvite blomster eller matche brudebukett og ikke brydd meg om gulv og vegger.
Gjest Tex Skrevet 16. februar 2004 #7 Skrevet 16. februar 2004 Tror det er viktigere å tenke på fargen på stolene enn på veggene....?
Green Skrevet 22. februar 2004 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2004 stolane er grøne... ikkje same farge som på veggen...
hallingbrud Skrevet 22. februar 2004 #9 Skrevet 22. februar 2004 Jeg ville satset på hvitt for å dempe inntrykket av "farveeksplosjonen". Hvit duk, hvite tallerkener, hvite blomster, og helt lyse menyer. Da blir det kanskje elegant allikevel. ?!
-ida- Skrevet 22. februar 2004 #10 Skrevet 22. februar 2004 Våres lokale har rosa vegger, grønnegardiner stygge bord og stoler. Men håper min gjester koser seg for det. Vi skal ha hvite duker og satser på at vi får pyntet bordet så fint at folk glemmer resten. Jeg skal ha rød/ orange tema i buketten min. Men tror pyntingen av bordet blir litt mer anomym, grønt og litt sarte farger.
Murf Skrevet 22. februar 2004 #11 Skrevet 22. februar 2004 Våres lokale har rosa vegger' date=' grønnegardiner stygge bord og stoler. Men håper min gjester koser seg for det. Vi skal ha hvite duker og satser på at vi får pyntet bordet så fint at folk glemmer resten.[/quote'] Bra sagt! når man først er i gang med å bekymre seg for "festlige" farger på lokalet: hvordan er veggen bak der dere skal sitte? I min tantes bryllup var det noe skrekkelige gardiner som tar all oppmerksomheten på bildene... M
Green Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #12 Skrevet 25. februar 2004 Tusen takk for hjelpa! Trur nok vi satsar på kvitt ja. Hotellet ordnar dekorasjonar i dei fargane vi ønsker. Men eg synast kanskje det hadde vore litt fint med noe ekstra på bordene, kanskje sølvperler, skjell eller noko? Kva synast de? Eg har null kreativitet når det gjeld sånt :-?
Vendelin Skrevet 25. februar 2004 #13 Skrevet 25. februar 2004 Du burde bruke kremhvitt ikke helt hvitt...da blir ikke kontrasten altfor stor.Jeg ville også passet på at grønnfargen på blomstene var en totalt annen grønnfarge enn på stolene. Ikke prøv å etterligne fargen. Det blir bare feil når det "nesten" ligner. Lykke til med pyntingen uansett :-)
Green Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 26. februar 2004 Trur nok ikkje vi kan velge fargen på dukane, hotellet nyttar vel dei same dukane til alle vil eg tru? Men kan ein likevel ha kremfarga roser i dekorasjonane? Finnast vel uansett ikkje krittkvite roser? Jaja. Det ordnar seg vel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå