AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Jeg har lest inne på lånekassens sider men har et par ting jeg ikke fikk helt tak på, tenkte å ringe i morgen, men vil også høre om noen har svar her inne. Jeg jobber fulltid og studerer tilsammen fulltid kommende skoleår. Jeg er nå gravid med termin i mars. Går ut i perm fra jobb, men ønsker å fullføre bacheloroppgaven min som skal leveres i mai. Jeg skjønner at jeg kan motta støtte både fra NAV og Lånekassen sålenge far ikke mottar foreldrepenger. Er det sånn at jeg uansett om jeg tar perm fra studiet eller ikke får foreldrestipend fra når barnet blir født, eller får jeg vanlig lån+stipend om jeg ønsker å fullføre året? Ser at foreldrestipend er mer enn vanlig, derfor jeg spør.. Men, om jeg skal ha rett på foreldrestipend etter mai/juni, må jeg da være meldt opp til et studie med oppstart høsten 2013 og søke utsettelse? Grunnen til at jeg lurer er at jeg er usikker på om jeg vil studere videre etter at barnet er født, eller om jeg vil jobbe etter permisjonen. Om jeg søker et studie, får utsettelse og stipend for så å ønske et annet studie, eller ønske å jobbe, må da stipendet tilbakebetales? <br /><br /> Anonym poster: c29ae96398efe600a993238c0bd32a77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå